Od stycznia do października br. LHS przetransportował ponad 8 mln ton towarów, co stanowi 2-procentowy wzrost w porównaniu do roku ubiegłego. Teraz spółka zamierza zwiększyć przepustowość linii, poprawić bezpieczeństwo kolejarzy oraz podnieść jakość świadczonych usług.
– Planujemy dalszą modernizację infrastruktury i taboru, z myślą o rozwoju tego regionu. Zamierzamy również być partnerem dla lokalnej społeczności i przedsiębiorców, którzy planują rozwój eksportu na Wschód – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP LHS.
W październiku i listopadzie zarząd podpisał dwie istotne umowy na modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym – na stacjach Zamość – Bortatycze LHS (o wartości 24 mln zł netto) i Sławków LHS (33 mln zł netto). W planach na kolejne lata jest rozbudowa stacji Hrubieszów LHS (o wartości ok. 53 mln zł), budowa nowej stacji Zamość Majdan LHS z mijanką szerokotorową i placem przeładunkowym, który zwiększy możliwości przeładunkowe w Zamościu i może być szansą rozwoju dla lokalnych firm.
Więcej w najnowszym numerze "Kroniki Tygodnia".
Napisz komentarz
Komentarze