Dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska można otrzymać na pokrycie wszystkich kosztów, związanych z demontażem, transportem i utylizacją niebezpiecznych wyrobów. Na właścicielu budynku spocznie jedynie obowiązek zakupu i montażu nowego, bezpiecznego dachu.
Wszystkie formalności związane ze znalezieniem firmy, która przeprowadzi demontaż i utylizację azbestu, bierze na siebie gmina. Właściciel posesji ma jednak wcześniej złożyć wniosek. Dokumenty przyjmowane będą w UG w Komarowie-Osadzie jeszcze przez kilka tygodni. Pieniędzy nie ma zbyt wiele, dlatego decyduje kolejność zgłoszeń.
Szczegółowe informacje w tej sprawie można uzyskać osobiście w pokoju numer 6 UG albo telefonicznie pod numerem: 84 615 31 02.
Komarowski samorząd pomaga mieszkańcom w utylizacji wyrobów zawierających azbest, od 2008 roku. Korzystano przy tym nie tylko ze środków WFOŚ, ale również z dotacji Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Z tego drugiego źródła w ubiegłym roku udało się zutylizować prawie 200 ton szkodliwych substancji, a w latach 2008 - 2015 około 724 ton.
Napisz komentarz
Komentarze