Młoda mieszkanka powiatu biłgorajskiego zgłosiła się do komendy w piątek, 15 stycznia. Opowiedziała, że ktoś włamał się na jej konto na portalu społecznościowym i do znajomych 26-latki wysłał wiadomości z prośbą o szybką pożyczkę poprzez pomoc w dokonaniu płatności kodem BLIK. Jedna z koleżanek postanowiła pomóc, potwierdziła transakcję i straciła blisko 500 zł. Dopiero po fakcie obie kobiety zorientowały się, że doszło do oszustwa.
Policjanci przypominają, że proceder oszustw na BLIK staje się co raz bardziej popularny. Oszuści włamują się na konto społecznościowe i podszywają się pod osobę znajomą. Następnie wysyłają wiadomość, że pilnie potrzebują finansowego wsparcia obiecując oczywiście zwrot pieniędzy. Proponują łatwy sposób przelania wskazanej kwoty – wystarczy zalogować się do swojego banku i w aplikacji wygenerować kod do płatności telefonem i przesłać go podszywającemu się pod „znajomego” oszustowi. Przekazany kod wystarczy, aby natychmiast wypłacić pieniądze z bankomatu.
W takich sytuacjach nigdy nie należy działać pochopnie. Przed podjęciem ostatecznej decyzji zawsze należy sprawdzić czy osoba, która do nas napisała, rzeczywiście potrzebuje pomocy. Najlepiej jest do niej po prostu zadzwonić. Pamiętajmy, że nie należy nikomu udostępniać danych do logowania na konta bankowe, jak również przekazywać obcym osobom kodów do płatności mobilnych.
Napisz komentarz
Komentarze