Oszuści przełamują zabezpieczenia i podszywając się pod właścicieli kont do znajomych rozsyłają fałszywe wiadomości z prośbą o opłacenie zakupów i dokonanie wpłaty formą BLIK. Znajomi nieświadomi zagrożenia podają kody autoryzując transakcje. W ten sposób zasilają konta oszustów.
Kolejne osoby powiadomiły wczoraj zamojskich policjantów o przełamaniu ich kont na profilach społecznościowym i rozsyłaniu wiadomości do ich znajomych z prośbą o pożyczkę. We wszystkich przypadkach sposób działania oszustów był podobny. Po nieuprawnionym wejściu na konto społecznościowe pokrzywdzonych za pośrednictwem komunikatora przestępcy rozesłali wiadomości z prośbą o przesłanie kodu BLIK w ramach pożyczki środków finansowych.
Na taką fałszywą prośbę o wykonanie przelewu opłaty za zamówienie zareagowała 47-latka z gminy Zamość. Była przekonana, że wspiera znajomą i trzykrotnie podała swój numer BLIK. Dopiero kiedy porozmawiała z koleżanką, której rzekomo miała udzielić wsparcia dowiedziała się, że wiadomość była fałszywa. 47-latka natychmiast w banku zablokowała swoje konto. Niestety, było już za późno. Z jej rachunku pobrano ponad 1600 zł.
W podobny sposób straciła ponad 500 zł. znajoma 33-latki z Zamościa, która powiadomiła policjantów, że oszust włamał się na jej konto na portalu społecznościowym i poprosił jej znajomych o przesłanie kodu BLIK w celu pokrycia zapłaty za zakupy. Koleżanka 33-latki zareagowała, przesłała kod zasilając w ten sposób konto oszusta.
500 zł straciła także znajoma 38-latki - z Zamościa. Kobieta powiadomiła mundurowych o przełamaniu zabezpieczeń jej konta portalu społecznościowego i rozsyłaniu fałszywych wiadomości do znajomych z prośbą przelewu BLIK-iem 500 złotych. Na tę fałszywą wiadomość zareagowała jej koleżanka, podała kod BLIK i nieświadoma oszustwa również zasiliła konto przestępcy.
Napisz komentarz
Komentarze