Do tamtejszej komendy zgłosił się 35-latek.Mężczyzna opowiedział, że został oszukany i okradziony po tym, jak zareagował na wiadomość tekstową. W sms-ie przeczytał: „Twoja paczka została wstrzymana z tytułu niedopłaty 4,27”. Znalazł tam również ,link, za pomocą którego miał uregulować należność.
Niestety, mieszkaniec powiatu biłgorajskiego kliknął. Został wówczas przekierowany na stronę banku. Zalogował się na swoje konto i potwierdził płatność wygenerowanym kodem. Po chwili okazało się, że z jego konta „zniknęło” 2 500 złotych. Pieniądze zostały wypłacone na BLIK w jakimś bankomacie.
Policja przypomina, że pomysłowość oszustów nie ma granic. Przestępcy idąc z duchem czasu tworzą strony internetowe łudząco podobne do dobrze nam znanych witryn. Zwracajmy uwagę na każdy nawet najdrobniejszy szczegół! Czasami jest to pojedyncza litera w adresach lub nazwach portali. Jeśli otrzymamy SMS o zaległości i mamy wątpliwości czy tak jest faktycznie, skontaktujmy się z usługodawcą przez infolinię i potwierdźmy, że faktycznie mamy jakieś zadłużenie. Pamiętajmy również o podstawowych zasadach bezpieczeństwa podczas płatności online a także o tym, że żaden bank nie wysyła do swoich klientów wiadomości z prośbą o podanie haseł lub loginów w celu weryfikacji. Zachowujmy czujność, szczególnie teraz kiedy wielu z nas z okazji zbliżających się Świąt wielu z nasz szuka prezentów dla bliskich w Internecie.
Napisz komentarz
Komentarze