Swoje obawy wyraził Sławomir Ćwik (wiceprzewodniczący zarządu regionu lubelskiego Nowoczesnej, były prezes Zakładu Gospodarki Lokalowej), który w marcu, w momencie kiedy trwała procedura wyboru wykonawcy (ostatecznie wybrano PRD), wysłał pismo do Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta. W piśmie dociekał, czy inwestycja jest zasadna i korzystna dla ogółu mieszkańców.
Prace ruszyły...
19 kwietnia drogowcy rozpoczęli porządkowanie terenu. Do wykonania jest jezdnia o długości 631 metrów, która połączy ul. Namysłowskiego z ul. Wyszyńskiego. Nowy łącznik ma lepiej skomunikować okolicę Zamojskich Zakładów Zbożowych z terenami przy Kauflandzie. Ulica biec będzie od skrzyżowania ulicy Kilińskiego z ul. Namysłowskiego wzdłuż torów, przez dawne tereny Delii, aż do skrzyżowania ul. Prostej z ul. Bohaterów Monte Cassino.
Przy łączniku ulic Namysłowskiego – Wyszyńskiego po obu stronach jezdni zostaną zbudowane chodniki, a po jednej z nich dwukierunkowa ścieżka rowerowa. Powstaną także dwie zatoki autobusowe. Droga będzie miała oświetlenie uliczne, zaplanowano budowę kanalizacji sanitarnej, deszczowej i teleinformatycznej.
Dodatkowo przebudowana zostanie ulica Prosta. W miejscu skrzyżowania ul. Prostej z ul. Wyszyńskiego powstanie rondo. Ponadto ul. Infułacka zostanie przebudowana na odcinku od ul. Wesołej do skrzyżowania ul. Prostej z ul. Wyszyńskiego i również zostanie włączona do ronda. Wartość inwestycji opiewa na ponad 6,9 mln zł brutto. Prace potrwają do 31 sierpnia 2018 roku.
Nie krytyka, a obawy
– Nie chodzi o to, że krytykuję inwestycję, ale nie wiem czy jest ona zasadna. Kierując pismo do Prezydenta i Wydziału Inwestycji, zwróciłem się m.in. z zapytaniem, czy przeprowadzono analizy w zakresie rzeczywistych potrzeb co do organizacji ruchu drogowego na terenie Zamościa i czy specjaliści wypowiedzieli się jak zmieni się natężenie ruchu po wybudowaniu nowego korytarza komunikacyjnego w osi północ - południe. Przy tak wysokim koszcie budowy drogi analizy powinny być wcześniej przeprowadzone. Otrzymana odpowiedź z Wydziału Inwestycji nie wyjaśnia czy takie badania sporządzono. Sam bardzo często przejeżdżam z Oś.Św. Piątka w okolice Szwedzkiej i ta droga będzie najkrótsza co może spowodować, że zrezygnuję z jazdy Obwodnicą Hetmańską. Podobnie mogą postąpić inni kierowcy co spowoduje większy ruch i korki w centrum – mówi Sławomir Ćwik.
Więcej na ten temat w najnowszym numerze i e-wydaniu Kroniki Tygodnia.
Napisz komentarz
Komentarze