Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 27 kwietnia 2025 16:14
Reklama
Reklama

NATO będzie odpowiedzialne za śmierć Ukraińców

"NATO dało zielone światło do dalszego bombardowania Ukrainy" - powiedział w piątek wieczorem (4 marca) prezydent Ukrainy. "Wszyscy ludzie, którzy zginą od tego dnia, zginą także przez was, przez waszą słabość i brak jedności". Czy jego mocne słowa wstrząsną światem i NATO zmieni decyzję w sprawie zamknięcia przestrzeni powietrznej nad Ukrainą?
NATO będzie odpowiedzialne za śmierć Ukraińców

Autor: Fot. Internet

Wołodymyr Zełenski zamieścił nagranie na Facebooku. 

Reklama
NATO dało zielone światło do dalszych bombardowań Ukrainy

Kraje NATO stworzyły narrację, że zamknięcie nieba spowoduje agresję Rosji przeciw NATO. To autohipnoza tych, którzy są słabi i wewnętrznie niepewni, chociaż mogą posiadać broń kilkakrotnie silniejszą niż nasza. Powinniście byli pomyśleć o ludziach, o człowieczeństwie - powiedział prezydent Zełenski.

Odniósł się do rosyjskich agresorów, mówiąc, że wydawało im się, że jak wyłączą Ukrainie telewizję, energię i ogrzewanie oraz odbiorą artykuły spożywcze, to zmusi to Ukraińców do ukorzenia się. 

Ale nawet jeśli pozbawicie nas tlenu, nabierzemy w płuca powietrza, żeby powiedzieć: +Precz z naszej ziemi+ - zaznaczył.

W swoim orędziu podziękował tym, którzy "mimo wszystko" pomagają Ukrainie. Zapowiedział, że Ukraina się nie podda. 

Nadal walczymy, obronimy nasze państwo i uwolnimy naszą ziemię dzięki naszym bohaterom.

Szef NATO Jens Stoltenberg zapytany w piątek, czy możliwe jest choćby częściowe zamknięcie przestrzeni powietrznej nad Ukrainą, aby utworzyć korytarze humanitarne, odpowiedział, że NATO na pewno nie wejdzie na Ukrainę: ani na jej ziemię, ani w jej przestrzeń powietrzną.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

V 06.03.2022 20:24
Milion uchodzcow juz w Polsce Będzie jeszcze więcej !Pomagac tak tylko ze to juz zagraza pomagajacemu

Reklama
To widac 05.03.2022 11:04
Miała byc w Polsce druga Japonia Miał być Budapeszt Wszystko wskazuje na to ze będzie druga Ukraina

Obłuda polityków 05.03.2022 08:20
Putin najeźdźając Ukrainę niszczy ten krajZełenski nawołując do zaciekłej obrony czy nie zdaje sobie sprawy z tego ze oznacza to teź niszczenie panstwa i wiele ofiar?Wzywa NATO do interwencji a to tez oznacza wojnę w Polsce Putin nie ustapi bo straci władzę Zełenski równieźCierpią przez to ludzie Ukraina jest niszczona

wio koniku 06.03.2022 18:00
Amerykanie dwa tygodnie przed rozpoczęciem wojny przysyłali wojsko do Polski wiedzieli że będzie atak . Aktor też o tym wiedział . Zamiast ewakuować domy dziecka ,niepełnosprawnych to okłamywał ze jest ok. .Pycha wychodzi bokiem - tylko ludzi szkoda .

Zawisza Ciemny 05.03.2022 07:23
Nie wiem, co ma robić NATO ale ich działalność przypomina powiedzenie z PRL-owskiej OSP;- Dzięki ofiarności strażaków uratowano fundamenty''

 

 

Przestronne mieszkanie z balkonem i ogródkiem Cena: 1400 PLNMarzysz o przytulnym miejscu do życia w spokojnej, zielonej okolicy? Mamy dla Ciebie idealną propozycję! Na wynajem oferujemy w pełni umeblowane mieszkanie o powierzchni 46 m², zlokalizowane w zacisznym zakątku Tyszowiec – przy ul. Wielkiej 101a.Mieszkanie oferuje funkcjonalny układ i komfortowe wyposażenie. Znajduje się na 3. piętrze niskiego bloku i składa się z: przestronnego salonu z wyjściem na balkonsypialni z wygodną szafą  oddzielnej kuchni z zabudową i sprzętami AGD, łazienki z pralką, przedpokoju z miejscem na przechowywanie. Do dyspozycji najemcy jest balkon, idealny na poranną kawę, oraz piwnica, która pomieści rowery, przetwory lub inne rzeczy codziennego użytku. Dodatkowym atutem jest własny ogródek warzywny, w którym możesz uprawiać świeże zioła, warzywa lub po prostu zrelaksować się na łonie natury.Spokojna okolica i świetna infrastruktura Budynek położony jest w bardzo cichej, zielonej części miasta. Wokół rozciągają się widoki na łąki i las, a sąsiedztwo jest spokojne i zadbane. Bezpośrednio przy bloku znajduje się duży parking, który zawsze oferuje wolne miejsca postojowe. W mieszkaniu znajdziesz wszystko, co niezbędne, aby zamieszkać od zaraz: pralkę, lodówkę, zmywarkę, piekarnik. To idealne rozwiązanie dla osób ceniących wygodę i gotowe rozwiązania – wystarczy się wprowadzić i korzystać!Warunki najmu Odstępne: 1 400 zł miesięcznie Czynsz administracyjny: 479 zł Dodatkowo płatne media (woda, prąd, gaz wg zużycia) Dostępne od ręki – możesz zamieszkać już dziś! Zadzwoń i umów się na prezentację! Nie zwlekaj – mieszkania w tej okolicy rzadko pojawiają się na rynku! Zadzwoń już teraz pod numer: 665 750 080 i umów się na oglądanie. Masz pytania lub chcesz poznać więcej szczegółów? Jestem do Twojej dyspozycji.Bezpłatnie pomagamy w formalnościach związanych z uzyskaniem kredytu na zakup nieruchomości. Nasz doradca kredytowy bezpłatnie sprawdzi Twoją zdolność kredytową i przedstawi najlepsze oferty z ponad 10 banków. Posiadasz podobną nieruchomość? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji – odpowiemy na pytania dotyczące ceny, procesu sprzedaży oraz możliwości poprawy atrakcyjności oferty. Oferujemy również:•⁠  ⁠Pośrednictwo w kupnie, sprzedaży oraz najmie nieruchomości.•⁠  ⁠Pomoc w sprzedaży nieruchomości o skomplikowanej sytuacji prawnej.•⁠  ⁠Rzetelne oceny wartości nieruchomości.•⁠ Uzyskanie świadectwa energetycznego.Justyna Łagoda 665 750 080Północ nieruchomości Zamośćul. Żeromskiego 322- 400 ZamośćData dodania ogłoszenia: 23.04.2025Przestronne mieszkanie z balkonem i ogródkiem
Budynek usługowy z potencjałem – Komarów Cena: 590000 PLNNa sprzedaż budynek usługowo-biurowy w doskonałej lokalizacji – ul. Rynek 9, w samym sercu Komarowa-Osady, powiat zamojski. Nieruchomość idealna dla inwestora, przedsiębiorcy lub jako baza pod własną działalność z opcją stworzenia części mieszkalnej.Opis nieruchomości: • Parter: lokal użytkowy o powierzchni 66 m² – obecnie prowadzona apteka • Piętro: część biurowa o pow. 58,32 m² z pokojem socjalnym i archiwum • Możliwość adaptacji poddasza na mieszkanie – rozpoczęto prace przygotowawcze • Budynek w całości podpiwniczony – dodatkowa przestrzeń magazynowa lub technicznaLokalizacja: • Centrum miejscowości – ul. Rynek 9 • Bezpośrednie sąsiedztwo przychodni lekarskiej • Doskonały dostęp dla klientów – pieszych i zmotoryzowanych • Rozpoznawalny punkt na mapie KomarowaMożliwości inwestycyjne: • Gotowy, działający lokal usługowy • Piętro idealne pod biuro, gabinety, punkt obsługi klienta • Potencjał adaptacji poddasza na komfortowe mieszkanie • Nieruchomość z dużym potencjałem komercyjnym i mieszkalnym To propozycja dla osób, które szukają gotowej nieruchomości pod działalność lub wynajem z możliwością rozbudowy funkcji mieszkalnej. Umów się na prezentację i poznaj potencjał tej lokalizacji!Bezpłatnie pomagamy w formalnościach związanych z uzyskaniem kredytu na zakup nieruchomości. Nasz doradca kredytowy bezpłatnie sprawdzi Twoją zdolność kredytową i przedstawi najlepsze oferty z ponad 10 banków. Posiadasz podobną nieruchomość? Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji – odpowiemy na pytania dotyczące ceny, procesu sprzedaży oraz możliwości poprawy atrakcyjności oferty. Oferujemy również:•⁠  ⁠Pośrednictwo w kupnie, sprzedaży oraz najmie nieruchomości.•⁠  ⁠Pomoc w sprzedaży nieruchomości o skomplikowanej sytuacji prawnej.•⁠  ⁠Rzetelne oceny wartości nieruchomości.   Uzyskanie świadectwa energetycznego.Nie zwlekaj, zadzwoń już teraz!Tomasz JuszczakDoradca ds. nieruchomościtel. 504 288 990e-mail: tjuszczak@polnoc.plPółnoc Nieruchomości Zamośćstrona internetowa:https://polnoc.pl/oddzialy/zamosc-zeromskiego/Niniejsze ogłoszenie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, lecz ma charakter informacyjny.  Data dodania ogłoszenia: 22.04.2025Budynek usługowy z potencjałem – Komarów
ReklamaBaner boczny B1 firmy GOLDSUN
Reklama
ReklamaBaner w Dodatku 690x690 firmy Gadu Gadu
Reklama
ReklamaBaner reklamowy B1 firmy WORK CENTRE
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: referendumTreść komentarza: Odpowiedź na Stanowisko Radnych Rady Miejskiej w Hrubieszowie i Burmistrza Miasta Hrubieszowa 1. „Nie do zaakceptowania przez mieszkańców Miasta Hrubieszowa jest zmiana rozliczania opłat za śmieci na podstawie zużytej wody za 2024 r. bez konsultacji społecznych” Z przykrością musimy odnieść się do wypowiedzi, która zawiera szereg nieścisłości i prób przerzucenia odpowiedzialności za problemy systemu gospodarki odpadami na mieszkańców. Oto kilka najważniejszych kwestii wymagających sprostowania: 1. "System samobilansujący się" nie oznacza automatycznego przerzucenia deficytu na mieszkańców. Faktycznie, zgodnie z ustawą, system gospodarowania odpadami powinien się bilansować, ale to zadaniem gminy jest tak zaprojektować system, by był zarówno sprawiedliwy, jak i efektywny. Tymczasem w naszej gminie od lat nie podejmowano realnych działań uszczelniających system (np. kontroli deklaracji), a teraz wprowadza się radykalne zmiany, obciążające uczciwych mieszkańców, bez konsultacji i bez analizy skutków społecznych. 2. Dopłaty z budżetu miasta to nie prezent, tylko skutek błędów w zarządzaniu. Przedstawia Pan dopłatę 8 milionów złotych jako akt dobrej woli. Tymczasem to efekt zaniechania działań usprawniających system. Gdy inne samorządy przez ten czas wdrażały rozwiązania uszczelniające (np. e-deklaracje, kontrole, systemy RFID w śmieciarkach), nasze miasto stało w miejscu. 3. Zmiana sposobu naliczania opłat na podstawie zużycia wody nie jest ani sprawiedliwa, ani efektywna. To rozwiązanie może działać w niektórych gminach, ale u nas – zwłaszcza w budynkach wielorodzinnych – prowadzi do absurdów: osoby samotne lub oszczędne zapłacą mniej niż te, które mają dzieci czy korzystają z pralek. Nie każdy, kto zużywa więcej wody, generuje więcej śmieci. Taka metoda nie uwzględnia realiów życia mieszkańców i budzi uzasadniony sprzeciw. 4. Brak rzetelnego dialogu z mieszkańcami. Poważna zmiana systemu powinna zostać poprzedzona konsultacjami społecznymi, szeroką kampanią informacyjną i analizą wpływu na różne grupy społeczne. Tymczasem wszystko dzieje się w pośpiechu, bez przejrzystości i bez głosu mieszkańców, którzy mają ponieść realne koszty tych decyzji. 5. Porównania z innymi gminami są wybiórcze i nieadekwatne. Świdnik i Zamość to inne miasta, o innej strukturze społecznej i urbanistycznej. Powielanie ich rozwiązań bez analizy lokalnych uwarunkowań może prowadzić do większych problemów niż korzyści. Czy miasto dysponuje analizą porównawczą i oceną ryzyka wdrożenia tego modelu u nas? 2. „Nie możemy dalej tolerować zatrudniania członków rodziny i znajomych Burmistrza Miasta (Fatalna polityka kadrowa) Stwierdzenie, że „rekrutacja do Urzędu Miasta oraz jednostek organizacyjnych prowadzona jest zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa” oraz że „każde zatrudnienie jest poprzedzone analizą potrzeb kadrowych” brzmi dobrze na papierze, jednak rzeczywistość niestety znacząco odbiega od tej deklaracji. W ostatnich miesiącach obserwujemy liczne przypadki zatrudniania osób powiązanych personalnie lub politycznie z obecnymi władzami, często z pominięciem rzetelnych i otwartych procesów rekrutacyjnych. Co więcej, stanowiska są niekiedy „tworzone” pod konkretne osoby, co trudno uznać za obiektywną analizę potrzeb kadrowych. W związku z tym zapewnienia o przestrzeganiu prawa i uwzględnianiu kwalifikacji kandydatów brzmią jak próba zamaskowania problemu, a nie jego rozwiązania. Mieszkańcy zasługują na transparentność, uczciwość i profesjonalizm w zarządzaniu kadrami publicznymi – a nie na układy i pozory procedur. 3. „Niczym nie uzasadniona tak drastyczna podwyżka opłat za wodę i ścieki” W związku z wypowiedzią p. burmistrz dotyczącą taryf za wodę i ścieki, pragniemy sprostować pewne nieścisłości i przypomnieć mieszkańcom, jak rzeczywiście wygląda proces ich ustalania. To prawda, że taryfy zatwierdza Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie, jednak projekt taryfy przygotowuje lokalne przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, które jest podległe burmistrzowi lub radzie miejskiej, jeśli jest to spółka komunalna. To właśnie to przedsiębiorstwo określa koszty, marże i proponuje stawki, które następnie trafiają do Wód Polskich do zatwierdzenia. Wody Polskie mogą jedynie odrzucić taryfę, jeśli jest rażąco zawyżona lub niezgodna z przepisami. Zatem to lokalne władze – poprzez nadzór właścicielski nad spółką, podejmowane decyzje inwestycyjne, struktury zatrudnienia, efektywność zarządzania oraz kształt budżetu – mają realny wpływ na wysokość tych kosztów, a tym samym – na końcową stawkę, którą płacą mieszkańcy. Fakty, na które warto zwrócić uwagę: • Gminy mają możliwość dofinansowania usług wodno-kanalizacyjnych z własnych środków, co pozwala ograniczyć wzrost opłat dla mieszkańców. • Efektywność zarządzania spółką komunalną i polityka inwestycyjna (lub jej brak) bezpośrednio wpływają na koszty stałe, a co za tym idzie – na taryfy. • W wielu miastach, mimo podobnego poziomu inflacji czy cen energii, stawki za wodę i ścieki są znacząco niższe, co pokazuje, że sprawne zarządzanie ma znaczenie. Przerzucanie całkowitej odpowiedzialności na Wody Polskie jest zatem ucieczką od odpowiedzialności lokalnej władzy, która ma narzędzia, by wpływać na te stawki, jeśli tylko tego chce. 4. „Kolejna z rzędu podwyżka podatków od nieruchomości dla mieszkańców o ok. 10%” Wbrew twierdzeniu p. burmistrz nie miała miejsca "kolejna z rzędu" podwyżka podatków od nieruchomości o około 10%. To stwierdzenie jest manipulacją mającą na celu wprowadzenie mieszkańców w błąd. Fakty są następujące: • Podatek od nieruchomości nie był podnoszony regularnie – poprzednie zmiany były jednorazowe i wynikały z rosnących kosztów utrzymania infrastruktury oraz inflacji. • Proponowana korekta stawek mieści się w granicach dopuszczonych przez Ministerstwo Finansów i nie przekracza rzeczywistego wskaźnika inflacji. • Miasto nadal utrzymuje jedne z niższych stawek w regionie, mimo rosnących kosztów usług komunalnych, oświetlenia, odśnieżania czy utrzymania szkół i przedszkoli. Manipulowanie liczbami i przedstawianie ich jako "serii podwyżek" to próba przerzucenia odpowiedzialności za trudną sytuację finansową gminy, za którą odpowiada właśnie burmistrz. 5. „W obecnej kadencji nie miała miejsca żadna podwyżka wynagrodzenia Burmistrza Miasta oraz diet Radnych…” To twierdzenie jest niezgodne z faktami. Po pierwsze, wynagrodzenie Burmistrza oraz diety Radnych zostały ustalone przez Radę Miejską w maju 2024 roku, czyli już po rozpoczęciu obecnej kadencji (kadencja 2024–2029 rozpoczęła się w maju 2024 roku). To oznacza, że ustalenie wysokości wynagrodzenia miało miejsce w tej kadencji i stanowiło jedną z pierwszych decyzji nowych władz. Twierdzenie, że „w obecnej kadencji nie było podwyżek” jest zatem czysto formalnie nieprawdziwe – bo to właśnie w tej kadencji je przyjęto. Po drugie, fakt, że wynagrodzenie zostało „ustalone zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa” nie wyklucza możliwości, że było znacznie wyższe niż w poprzedniej kadencji. Nowe przepisy umożliwiały szeroki zakres decyzji – nie były narzucone „z góry” – a władze miały pełną swobodę ustalenia wysokości w ramach widełek ustawowych. Po trzecie, porównywanie wynagrodzenia burmistrza miasta powiatowego z wynagrodzeniem wójtów gmin wiejskich jest nietrafione i mylące. Miasto Hrubieszów, mimo problemów budżetowych, to samodzielna jednostka z własnym aparatem administracyjnym, a nie gmina wiejska. Porównania należy dokonywać do miast o podobnej wielkości i statusie – jak Łęczna, Krasnystaw, Biłgoraj – i tam różnice mogą być znacznie większe, szczególnie jeśli uwzględnimy także dodatki, premie czy zwrot kosztów. Reasumując: • Decyzja o wysokości wynagrodzenia Burmistrza i diet Radnych została podjęta w obecnej kadencji. • Obecna wysokość tych świadczeń jest wyższa niż w poprzednich latach. • Próba przedstawienia tego jako „braku podwyżki” jest nieuczciwa wobec mieszkańców i podważa zaufanie do transparentności lokalnej władzy. 6. „Nie wyrażamy zgody na obniżenie dodatku motywacyjnego nauczycielom, co automatycznie skutkuje obniżeniem zarobków nauczycieli.” 1. Tak, regulamin rzeczywiście obowiązuje od 2019 roku, ale to właśnie burmistrz i jego zaplecze polityczne w Radzie Miejskiej uchwalają jego treść oraz wszelkie zmiany. To nie dyrektorzy szkół tworzą warunki – oni jedynie działają w ramach ustalonych odgórnie zasad. 2. Nowelizacja z 2023 roku rzeczywiście podniosła minimalną stawkę dodatku motywacyjnego, ale nie oznacza to automatycznego wzrostu dodatków dla wszystkich nauczycieli. W praktyce środki w budżetach szkół na ten cel nadal są niewystarczające, a decyzje o ich wysokości w dużej mierze zależą od funduszy przekazanych przez organ prowadzący, czyli gminę – której burmistrz jest przedstawicielem. 3. Stwierdzenie, że "decyzje o przyznaniu dodatku motywacyjnego podejmują wyłącznie dyrektorzy szkół", to wygodne przerzucanie odpowiedzialności. Dyrektor może decydować tylko w granicach środków, które dostaje. A te zależą od burmistrza i uchwalonego przez Radę Miejską budżetu. 7. „Zadłużenie miasta przekroczyło czerwoną linię, dalsze rządy tej ekipy doprowadzą do nieuchronnego bankructwa Miasta Hrubieszowa.” Z przykrością odnotowujemy próbę zdyskredytowania troski mieszkańców i radnych o przyszłość finansową Hrubieszowa poprzez bagatelizowanie realnych zagrożeń związanych z narastającym zadłużeniem miasta. Używanie słów takich jak „rzekome” czy „niepoparte żadnymi wiarygodnymi danymi” w odniesieniu do obaw lokalnej społeczności to nie tylko próba zaklinania rzeczywistości, ale też forma unikania odpowiedzialności za decyzje, które mają długofalowe konsekwencje. Fakt, że Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie opiniuje projekt budżetu, nie oznacza, że sytuacja finansowa miasta jest dobra — oznacza jedynie, że budżet mieści się w dopuszczalnych ustawowo limitach. To minimum, a nie powód do triumfu. Wielokrotnie w historii Polski RIO pozytywnie opiniowały budżety miast, które w kolejnych latach zmuszone były do wprowadzania drastycznych cięć lub programów naprawczych. Zadłużenie Hrubieszowa — zarówno w liczbach bezwzględnych, jak i relatywnie do dochodów — rośnie w sposób niepokojący. Coraz większa część budżetu przeznaczana jest na obsługę długu, a nie na realne potrzeby mieszkańców. Owszem, kredyty i obligacje są narzędziem wspierającym inwestycje, ale tylko wtedy, gdy są używane rozważnie. W przeciwnym razie prowadzą do spirali zadłużenia i utraty elastyczności budżetowej. Apelujemy zatem o mniej propagandy sukcesu, a więcej transparentnej, rzetelnej rozmowy o stanie finansów publicznych Hrubieszowa. Mieszkańcy mają prawo znać prawdę i oczekiwać, że ich pieniądze będą wydawane odpowiedzialnie — nie tylko z zachowaniem litery prawa, ale przede wszystkim z troską o długoterminowy interes naszej wspólnoty. 8. „Brak sprzeciwu Rady Miejskiej wobec wielu wątpliwych decyzji Burmistrza Marty Majewskiej.” Wbrew pięknym słowom burmistrza, rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej niż przedstawiona wizja rzekomej przejrzystości i współpracy. Zapewnienie, że "każda decyzja podejmowana przez Radę Miejską poprzedzana jest analizą merytoryczną oraz wymianą opinii z burmistrzem", nijak się ma do praktyki, w której wiele decyzji zapada za zamkniętymi drzwiami, często bez rzetelnych konsultacji społecznych czy realnego dialogu z mieszkańcami. Pod hasłami "dobra wspólnego" i "trudnych, lecz koniecznych decyzji" ukrywa się brak transparentności oraz marginalizacja głosu obywateli. Planowość? Trudno mówić o planowości, gdy budżet zmieniany jest kilka razy w roku, a priorytety inwestycyjne są korygowane bez jasnego uzasadnienia. Przejrzystość? Gdzie była przejrzystość, gdy niektóre przetargi były ogłaszane bez odpowiedniego rozgłosu, a mieszkańcy dowiadywali się o kluczowych decyzjach z mediów? Radni mają obowiązek reprezentować mieszkańców – to fakt. Władza wykonawcza zbyt często traktuje Radę jak organ do zatwierdzania gotowych rozwiązań, zamiast jak partnera w tworzeniu polityki rozwoju. Trudno mówić o odpowiedzialności za przyszłe pokolenia, gdy brak jest realnej strategii długofalowego rozwoju miasta, a bieżące działania często mają charakter doraźny i populistyczny. Mieszkańcy Hrubieszowa zasługują na uczciwe informowanie o działaniach władz, a nie na upiększoną propagandę sukcesu. 9. „Brak kompleksowego wsparcia młodzieży zachęcającego do pozostania w mieście.” Odpowiadając na słowa p. burmistrz, warto zaznaczyć, że chociaż może on prezentować obraz działań mających na celu wspieranie młodego pokolenia, niektóre z tych deklaracji nie pokrywają się z rzeczywistością. Oto kilka punktów, które budzą wątpliwości: 1. „Konsekwentna i wieloaspektowa polityka wsparcia młodego pokolenia” – Rzeczywistość może wyglądać inaczej, gdyż w wielu miastach samorządy nie podejmują wystarczających działań w zakresie wspierania młodzieży w rozwoju, czy to w zakresie edukacji, kultury, czy sportu. Jeśli programy wsparcia młodzieży są ograniczone, a dostępność zajęć jest niewielka, warto to wyraźnie podkreślić. 2. Modernizacja infrastruktury sportowej – Choć władze twierdzą, że zainwestowano w infrastrukturę sportową, warto zastanowić się, czy zmiany te rzeczywiście zaspokajają potrzeby lokalnej młodzieży. Może się okazać, że aktualne inwestycje są niewystarczające lub wciąż nie obejmują wszystkich szkół czy obiektów, a część młodych ludzi wciąż nie ma dostępu do odpowiednich warunków do uprawiania sportu. 3. „Nowoczesna pracownia robotyki” – Chociaż wprowadzenie pracowni robotyki może brzmieć obiecująco, warto zwrócić uwagę na to, czy rzeczywiście jest to dostępne dla wszystkich uczniów oraz czy pracownia funkcjonuje w sposób regularny i odpowiednio wyposażony. Często takie obiekty pozostają symboliczne i nie mają realnego wpływu na codzienną edukację młodzieży. 4. Współpraca z Młodzieżową Radą Miejską – Choć burmistrz zaznacza współpracę z młodzieżowymi grupami, warto zastanowić się, jak efektywnie ta współpraca wygląda w rzeczywistości. Czy młodzież rzeczywiście ma realny wpływ na podejmowane decyzje? Często młodzieżowe rady działają tylko na papierze, nie mając rzeczywistego wpływu na polityki samorządowe. 5. Wydolność systemu edukacyjno-kulturalnego – Warto sprawdzić, czy władze samorządowe rzeczywiście realizują takie programy edukacyjno-kulturalne, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby młodych ludzi, czy może oferta jest ograniczona, niepełna, albo niewystarczająco dostosowana do zainteresowań młodzieży. Warto, by mieszkańcy Gminy Miejskiej Hrubieszów i młodzież, której dotyczy ta polityka, otwarcie wyrażali swoje zdanie, aby takie deklaracje nie pozostały tylko słowami, lecz stały się rzeczywistością. Działania w tym zakresie muszą być rzeczywiste i zauważalne, a nie tylko wypowiedziane w publicznych wystąpieniach. 10. „Brak kompleksowego wsparcia dla osób starszych, samotnych, schorowanych i niepełnosprawnych.” W odpowiedzi na stwierdzenia p. burmistrz warto zauważyć kilka kwestii, które mogą wymagać doprecyzowania lub poddania w wątpliwość: 1. Skala i jakość działań – Choć władze miasta rzeczywiście wymieniają różne instytucje i programy, należy zastanowić się, czy te działania są wystarczające i dostępne dla wszystkich seniorów. Czy liczba dostępnych miejsc w klubach seniora, domach dziennego pobytu czy innych instytucjach jest adekwatna do rosnącej liczby seniorów w mieście? Często takie programy mają ograniczoną liczbę miejsc, co uniemożliwia pełne wsparcie wszystkim potrzebującym. 2. Dostępność usług opiekuńczych – W kontekście usług opiekuńczych warto zadać pytanie, czy te usługi są rzeczywiście dostępne w sposób kompleksowy i wystarczający? Należy sprawdzić, czy seniorzy mogą liczyć na pomoc w każdej chwili, czy dostępność opiekunów jest odpowiednia, a jakość usług jest zadowalająca. 3. Realizacja programów – Burmistrz wymienia szereg programów krajowych i lokalnych, jednak warto sprawdzić, jak te programy są realizowane w praktyce. Czy są one dobrze skoordynowane i czy rzeczywiście docierają do tych, którzy najbardziej ich potrzebują? Bywa, że programy są ogólnie dostępne, ale ich wdrażanie w praktyce jest utrudnione przez biurokrację, braki kadrowe czy inne problemy. 4. Zgodność z rzeczywistością – Ważnym aspektem jest również weryfikacja, czy podejmowane działania rzeczywiście mają charakter długofalowy, jak twierdzi burmistrz, czy są to jedynie krótkoterminowe inicjatywy, mające na celu zaspokojenie chwilowych potrzeb. Rzeczywisty wpływ polityki senioralnej na życie seniorów w Hrubieszowie warto ocenić na podstawie opinii samych zainteresowanych oraz organizacji senioralnych. 5. Współpraca z Radą Seniorów – Choć burmistrz mówi o współpracy z Hrubieszowską Radą Seniorów, warto zastanowić się, jak intensywna i efektywna jest ta współpraca. Czy seniorzy rzeczywiście mają możliwość wpływania na decyzje dotyczące ich sytuacji, czy są zaangażowani w podejmowanie kluczowych decyzji dotyczących polityki senioralnej? Podsumowując, choć władze miasta podejmują różnorodne działania, warto na nie spojrzeć krytycznie, zadając pytania o ich rzeczywistą skuteczność, dostępność, jakość i długofalowość. Tylko wtedy można ocenić, czy działania samorządu rzeczywiście odpowiadają na potrzeby seniorów w Hrubieszowie. 11. „Konflikty i procesy sądowe (wysokie koszty procesów sądowych).” W odpowiedzi na słowa p. burmistrz, warto podkreślić, że choć władze miasta rzeczywiście mają obowiązek dochodzenia swoich roszczeń, to fakt, iż miasto Hrubieszów nie poniosło dotychczas żadnych kosztów procesów sądowych w sprawach związanych z wykonawcami krytej pływalni i budowy monitoringu, jest twierdzeniem wysoce wątpliwym. Warto przypomnieć, że choć postępowania sądowe mogą formalnie być prowadzone przez gminę, to wiążą się one z kosztami prawnymi, które mogą obejmować wynagrodzenia prawników, koszty sądowe czy inne wydatki związane z procesami. Stwierdzenie, że miasto nie poniosło żadnych kosztów procesów, może być próbą zatuszowania pełnej odpowiedzialności finansowej, jaką ponosi gmina w przypadku takich sporów. Ponadto, używanie argumentu o „braku kosztów” w kontekście procesów sądowych jest mylące, ponieważ oznacza to, że burmistrz pomija inne aspekty finansowe związane z tymi sprawami, które nie zawsze muszą wiązać się z bezpośrednimi opłatami sądowymi, ale mogą obejmować inne formy wydatków związanych z przygotowaniem do sprawy i realizowaniem działań prawnych. W kontekście konieczności „dochodzenia roszczeń” warto także zauważyć, że każda taka decyzja powinna być transparentna i odpowiedzialna, zwłaszcza gdy chodzi o publiczne pieniądze. Oczywiście, miasto ma prawo i obowiązek dochodzić swoich roszczeń, ale równie ważne jest, by robić to w sposób rzetelny, skuteczny i po dokładnej analizie kosztów oraz ewentualnych ryzyk. W tym miejscu należy zaznaczyć, że pani burmistrz nie wspomina o wielu przegranych procesach sądowych z pracownikami Urzędu Miasta jak też osobami zatrudnionymi w urzędach podległych sobie. Odszkodowania jak tez inne składniki finansowe wypłacane przez Urząd Miasta pochodzą z pieniędzy podatników o które rzekomo pani burmistrz tak dba. Wspomniany przez p. burmistrz proces z KARPAT-BUD sp.z.o.o., firmy która wybudowała nasz basen to efekt nieodpowiedzialności władz miasta i niewłaściwe gospodarowanie finansami publicznymi, które będzie nieprawdopodobnym obciążeniem dla miasta. Odwlekanie tego procesu na czas późniejszy (być może, jak się uda do końca kadencji) wygeneruje odsetki idące w Miliony złotych plus suma odszkodowania przyznana przez sąd. Firma KARPAT –BUD złożyła pozew przeciwko miastu opiewający na kwotę prawie 8 MLN zł + odsetki wraz z kompletną dokumentacją trudną do podważenia którego wyrok wydaje się formalnością na niekorzyść miasta. . W kontekście tej wypowiedzi można również zauważyć, że jakiekolwiek działania, które nie są odpowiednio uzasadnione finansowo lub prawnie, mogą rzeczywiście prowadzić do działań, które mogą zostać uznane za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, a więc ważne jest, by miasto działało w sposób przejrzysty i uzasadniony. 12. „Wykorzystywanie zajmowanego stanowiska do rozgrywek osobistych.” 1. W odpowiedzi na oświadczenie Burmistrza Miasta Hrubieszowa pragnę podkreślić, że zarzuty, o których mowa, nie mają na celu ani dezinformacji, ani osobistego ataku, lecz wynikają z troski o transparentność i prawdziwość informacji, które wpływają na życie mieszkańców naszej wspólnoty. 2. Warto zwrócić uwagę, że zarzuty dotyczące wykorzystywania stanowisk publicznych do celów osobistych są poważnym oskarżeniem, które nie może być zlekceważone. W sytuacji, gdy pojawiają się takie wątpliwości, niezbędne jest przeprowadzenie szczegółowego dochodzenia, aby wyjaśnić sprawę i uniknąć niejasności. Otwarty dialog społeczny, o którym mowa w oświadczeniu, wymaga również gotowości do poddania się weryfikacji i odpowiedzi na konkretne pytania, które mogą dotyczyć działań samorządu. 3. Podkreślam, że celem wszelkich działań publicznych powinno być dobro wspólne, a nie jednostkowe interesy. Jeśli pojawiają się jakiekolwiek wątpliwości co do wykorzystywania stanowisk w sposób niewłaściwy, mieszkańcy mają prawo do rzetelnych wyjaśnień i pełnej przejrzystości. 4. Wzywam do rzeczowej, opartej na faktach dyskusji, w której wszelkie oskarżenia, czy zarzuty, powinny być poparte dowodami. Otwarty dialog społeczny nie może być jedynie hasłem, ale rzeczywistym narzędziem do rozwiązywania problemów, z jakimi borykają się mieszkańcy, w tym do wyjaśniania wszelkich wątpliwości dotyczących funkcjonowania samorządu. 5. W odpowiedzi na kłamliwy wpis Burmistrza Miasta Hrubieszowa, warto podkreślić, że zarzuty dotyczące wykorzystywania stanowiska burmistrza do prowadzenia „rozgrywek osobistych” nie są absolutnie bezpodstawne, jak twierdzi Burmistrz, a raczej stanowią istotny element dyskusji na temat etyki i odpowiedzialności osób pełniących funkcje publiczne. 6. Zarówno burmistrz, jak i radni powinni wykazywać się najwyższą starannością w wykonywaniu swoich obowiązków, dbając o transparentność swoich działań oraz służenie interesowi publicznemu. W sytuacji, gdy pojawiają się podejrzenia o nadużywanie stanowiska w celach osobistych, nie możemy ignorować takich sygnałów. Odpowiedzialność władz lokalnych nie polega na obronie własnych interesów, ale na dbałości o dobro wspólnoty, którą reprezentują. 7. Należy również zauważyć, że obrona przez Burmistrza braku podstaw do takich zarzutów, jednocześnie ignorując ewentualne wskazówki świadczące o nieprawidłowościach, może jedynie potęgować poczucie braku przejrzystości w działalności samorządu. Funkcjonowanie władzy lokalnej, której celem jest reprezentowanie mieszkańców, nie powinno być obarczone żadnymi wątpliwościami co do jej intencji i metod działania. Zatem otwartość na dialog i merytoryczną dyskusję powinna wiązać się również z gotowością do przeanalizowania wszystkich kwestii związanych z potencjalnym nadużywaniem stanowiska w celach osobistych. 8. Twierdzenie, jakoby tego typu zarzuty były jedynie próbą dezinformacji czy atakiem politycznym, stanowi próbę uniknięcia odpowiedzi na istotne pytania dotyczące odpowiedzialności publicznych przedstawicieli. Zamiast obwiniać oponentów politycznych, warto skupić się na konstruktywnej odpowiedzi na zarzuty i transparentnym wyjaśnieniu wszelkich wątpliwości. 9. Podsumowując, należy przypomnieć, że władze publiczne mają obowiązek działania zgodnie z interesem społecznym, a nie prywatnym. Takie podejście winno cechować zarówno burmistrza, jak i radnych. Ich zadaniem jest stwarzanie warunków do wzrostu zaufania mieszkańców, a nie działania w sposób, który może budzić wątpliwości co do ich lojalności wobec obywateli.Data dodania komentarza: 27.04.2025, 12:12Źródło komentarza: Chcą odwołać Radę Miejską i burmistrza Hrubieszowa. Czy znowu będzie referendum?Autor komentarza: referendumTreść komentarza: Nie liczy się ilość tylko jakość, której niestety brakuje rządzącym... https://www.facebook.com/profile.php?id=61575748436147&locale=pl_PLData dodania komentarza: 27.04.2025, 11:56Źródło komentarza: Chcą odwołać Radę Miejską i burmistrza Hrubieszowa. Czy znowu będzie referendum?Autor komentarza: FollowTreść komentarza: Szczebrzeszyn to kolebka 8 lat rządów PISu, więc- zamiast na "Szczujnię Riespublika" zróbcie zrzutkę na szpital, wybór należy do ciebie !!!!Data dodania komentarza: 27.04.2025, 11:08Źródło komentarza: Szczebrzeszyn: Chirurgię trzeba zawiesić, ginekologię zamknąć. "Jeżeli tego nie zrobimy, dojdzie do likwidacji szpitala"Autor komentarza: ktoś zarobi i wiadomo ktoTreść komentarza: tylko debilizm prawdziwyData dodania komentarza: 27.04.2025, 10:48Źródło komentarza: Zamość jak z klocków LEGO? Zobaczcie miasto, które wygląda jak z bajki! [GALERIA]Autor komentarza: TorekTreść komentarza: Współczuję temu Panu, ale takie mamy niestety w Polsce teraz sądy, wystarczy zapoznać się z tzw raportem Ministra Bodnara na temat wypadku Pani Szydło i kierowcy Seicento - kto mataczył, kto ukrywał i kto nie dopuszczał dowodów? Inna sprawa adw z Łodzi ten od "jezdzacych trumien na drogach". Podobnie wielu dowodów sad nie uwzględnił, a na koniec stał się niejako obrońca oskarżonego. Wstyd. Koniec końców facet za zabójstwo dwoch kobuet na drodze w wypadku został skazany w pierwszej instancji tylko na 2,5 roku więzienia, pomimo 10 innych karjeszcze nie prawomocnie, wiec sie zapewne jeszcze wybroni i nadal jest adwokatem! Tak jak policjanci i prokuratorzy od sprawy nadal pomimo falszerstw klamst i niedopuszczania dowodów nadal pełnią swoje obowiązki! Tylko czy My Polacy nadal chcemy byc tak traktowani i ponizani?Data dodania komentarza: 27.04.2025, 07:09Źródło komentarza: Zamość: Emeryt rozebrał się w sądzie do bokserek. Takiego numeru nie pamiętają najstarsi pracownicy…Autor komentarza: XTreść komentarza: Porażka, brzydkie to i odwracanie wagi mieszkańców od rzeczy bardziej ważniejszych jak płacenie śmieci za metr sześcienny wody, podatki, śmieci. Miasto zadłużone. Nie ma żadnej inwestycji która przynosi dochody wszystkie inwestycje ponoszą i opłacają mieszkańcy. Nie dajcie się nabrać bo dość że płacimy jak za złoto to na tym się nie skończy. Tym bardziej że już w tamtym roku ludzie ponieśli koszty opłat za wody. Jest referendum więc wykorzystajmy to bo następnej okazji nie będzie, a wtedy Pani Majewska pokaże na co ją stać.Data dodania komentarza: 26.04.2025, 21:23Źródło komentarza: Hrubieszów: Organizują symboliczne otwarcie dworca, który działa prawie od pół roku
Reklama