Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetargi na realizację trzech odcinków drogi ekspresowej S17 o łącznej długości ok. 48,5 km (chodzi o odcinki Zamość Wschód - Zamość Południe - ok. 12,5 km; Zamość Południe - Tomaszów Lubelski - ok. 18,5 km; Tomaszów Lubelski - Hrebenne - 17,5 km) w grudniu 2021 r. W związku z wybuchem wojny w Ukrainie i co za tym idzie problemami na rynku w marcu zdecydowano się na wydłużenie terminów składania ofert. Otwarto je 21 kwietnia.
Jest się z czego cieszyć, bo zgłosiło się aż dziewięć podmiotów, jedna z ofert mieści się nawet w oszacowanych kosztach. Kto i ile zaproponował?
-
Budimex - ok. 440,6 mln zł
-
konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider), Acciona Construcción (partner) - 464,8 mln zł
-
konsorcjum firm NDI (lider), NDI Sopot, SP Sine Midas Stroy, SP Sine Midas Stroy Oddział w Polsce, Fabe Polska (partnerzy) - ok. 480,7 mln zł
-
Stecol Corporation - ok. 513,6 mln zł
-
Mota-Engil Central Europe - ok. 524,1 mln zł
-
konsorcjum firm Unibep (lider), Budrex, Value Engineering (partnerzy) - ok. 539 mln zł
-
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - ok. 547 mln zł
-
konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider), Aldesa Construcciones (partner) - ok. 570,8 mln zł
-
Kolin İnşaat Turizm Sanayi Ve Ticaret Anonim Şirketi - ok. 591,6 mln zł
Budżet GDDKiA na realizację drogi ekspresowej S17 na odcinku między węzłami Zamość Wschód a Zamość Południe wynosi 450 mln zł.
Zakres inwestycji obejmuje budowę drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi). Wybudowane zostaną także obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego. Droga zostanie wyposażona w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne.
Odcinek Zamość Wschód - Zamość Południe będzie liczył ok. 12,5 km. Rozpocznie się węzłem Zamość Wschód, który będzie wybudowany na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Trasa przebiegać będzie na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barachaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce. W ramach inwestycji rozbudowany będzie także fragment DK74 od Zamościa do Miączyna o długości ok. 4 km - informuje GDDKiA w Lublinie.
Napisz komentarz
Komentarze