Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 15:17
Reklama Baner reklamowy firmy WODBET
Reklama

600 kilometrów dróg pod nadzorem kamer Odcinkowego Pomiaru Prędkości

Ponad pół miliona wykroczeń – to efekt pracy fotoradarów w pierwszym półroczu. Z tego blisko 95 tys. zdarzeń zarejestrowały urządzenia Odcinkowego Pomiaru Prędkości.
600 kilometrów dróg pod nadzorem kamer Odcinkowego Pomiaru Prędkości

Autor: iStock

Jak informuje Główny Inspektorat Transportu Drogowego, w tym roku na drogach pracuje 527 fotoradarów. Każdy z nich wykrył w pierwszym półroczu ponad 770 wykroczeń. W tym samym czasie pracowały 32 urządzenia Odcinkowego Pomiaru Prędkości. Ich skuteczność – niemal 3 tys. zarejestrowanych zdarzeń.

– W ubiegłym roku policja odnotowała prawie 23 tys. wypadków na drogach publicznych. Jeśli przyjrzymy się statystykom, to zauważymy pewną prawidłowość – od lat najważniejsze przyczyny wypadków to nieustąpienie pierwszeństwa i nadmierna prędkość. To zawsze numer jeden i dwa. Ta prawidłowość pokazuje, jak ważne zadanie stoi przed systemami kontroli prędkości, szczególnie OPP. Sygnały o ich skuteczności płyną m.in. od zarządców dróg, kontroli transportu, a także NIK, której raport pokazał, że pomiary odcinkowe rejestrują średnio o połowę więcej wykroczeń niż fotoradary – powiedział serwisowi motofakty.pl Aleksander Dębski, Kierownik Produktów ITS w Sprint SA.

39 nowych urządzeń OPP

Według systemu CANARD, liczba wypadków na odcinkach dróg objętych kontrolą OPP spadła o 57 proc., co przełożyło się na 71 proc. mniej ofiar śmiertelnych i o 56 proc. mniej rannych w wypadkach.

Obecnie – jak podają motofakty.pl – pod kontrolą OPP jest 171,1 km tras. Odcinkowe pomiary prędkości działają w 13 województwach, ale w pozostałych 3 (wielkopolskim, zachodniopomorskim i kujawsko-pomorskim) też się pojawią. 39 nowych, planowanych do uruchomienia w ciągu kilkunastu miesięcy OPP, obejmie łącznie 427,7 km. Oznacza to prawie 600 km pod nadzorem w 2024 r.

Lista nowych punktów odcinkowego pomiaru prędkości

- woj. mazowieckie, S7, obwodnica miasta Białobrzegi

- woj. mazowieckie, DK 50, obwodnica miasta Mszczonów

- woj. mazowieckie, DW 579, Natolin – Chrzanów Duży – Grodzisk Mazowiecki

- woj. mazowieckie, DW 719, Kanie – Otrębusy

- woj. łódzkie, A1, Pomorzany – Bociany

- woj. łódzkie, S14, Dobroń – Pabianice Północne

- woj. łódzkie, DP 1120E, Chocianowicka – Łaskowice

- woj. łódzkie, DW 485, Bychlew – Jadwinin

- woj. łódzkie, DK 70, Mokra Prawa

- woj. podkarpackie, DK 9, Nowa Dęba od Łagockiego 113 do Korczaka 16

- woj. podkarpackie, DK 19, Dukla, Trakt Węgierski

- woj. podkarpackie, DK 77, Nisko, ul. Sandomierska

- woj. podkarpackie, DW 835, Gniewczyna Łańcucka – Gniewczyna Tryniecka

- woj. podkarpackie, DP 1391, Nosówka, ul. Dębicka

- woj. dolnośląskie, A4, Kostomłoty – Kąty Wrocławskie

- woj. dolnośląskie, DW 403, Bierzów – Przylesie

- woj. dolnośląskie, DG 105392D, Wrocław, ul. Jana III Sobieskiego

- woj. zachodniopomorskie, DK 10, Piecnik – Nieradz

- woj. zachodniopomorskie, DW 151, Łubianka – Brynka

- woj. lubuskie, DK 24, Chełmsko – Przytoczna

- woj. lubuskie, DK 27, Świdnica, Obwodowa – Nowogród Bobrzański

- woj. lubuskie, DK 32, Sudoł – Radomia

- woj. lubuskie, DW 132, Motylewo – Łupowo

- woj. małopolskie, A4, Balice – Rudno

- woj. małopolskie, Kęty, ul. Jana III Sobieskiego

- woj. śląskie, DK 88, Gliwice, Al. Jeziorańskiego

- woj. śląskie, DK 88, Zabrze, Al. Jeziorańskiego

- woj. śląskie, DW 902, Katowice, Trasa Renców

- woj. śląskie, DW 929, Jankowice – Świerklany

- woj. opolskie, DW 416, Kietlice – Klisino

- woj. wielkopolskie, A2, Leonia – Żdżary

- woj. wielkopolskie, S11, Tarnowo Podgórne – Poznań Ławica

- woj. kujawsko-pomorskie, A1, Nowy Ciechocinek – Kałęczynek

- woj. kujawsko-pomorskie, DK 16, Rogoźno Zamek – Kłódka

- woj. kujawsko-pomorskie, DW 251, Rycerzewo

- woj. pomorskie, A1, Swarożyn

- woj. pomorskie, DW 211, Borowo, od ul. Gdańskiej do Turystycznej

- woj. lubelskie, DW 801, Gołąb

- woj. lubelskie, DW 844, Hrubieszów

System jest skuteczny

O umiejscowieniu Odcinkowego Pomiaru Prędkości informują znaki D-51a „Automatyczna kontrola średniej prędkości” oraz D-51b „Koniec automatycznej kontroli średniej prędkości”. Umieszcza się je odpowiednio na początku i na końcu monitorowanego odcinka.

– OPP nie są instalowane na złość kierowcom, ale właśnie z myślą o nich i poprawie bezpieczeństwa na drodze. Dają kierującym czas na odpowiednią reakcję i wymuszają utrzymanie bezpiecznej prędkości na dłuższym odcinku niż w przypadku fotoradaru. Dane statystyczne pokazują, że ten system jest skuteczny. W tej chwili OPP będzie spotykana coraz częściej na autostradach, drogach szybkiego ruchu i tunelach, bo właśnie tam sprawdzają się lepiej niż fotoradary – powiedział motofaktom.pl Aleksander Dębski.


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy Goldsun - Fundacja Czysta Dotacja
ReklamaBaner reklamowy B Firmy Sunflowers
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pycha Moj GrzechTreść komentarza: Program Rodzina na swoim ma się b.dobrze.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:15Źródło komentarza: W Hrubieszowie będzie punkt paszportowyAutor komentarza: ochrona przyrodyTreść komentarza: Jakie były ku temu przesłanki?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:56Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: jaTreść komentarza: Coś mieszkańcu o ukrainie piszesz oszczędnie Nie wszystko!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Lubelskie: Atak Rosji na zachodnią Ukrainę. Poderwano nasze myśliwceAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Zając ekspertem PO KOLEGIUM TUMANUM to jakieś jaja,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:52Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Pytanie gdzie w tym czasie była wybrana rada społeczna szpitala nadzorująca dyrekcję z ramienia starostwa. tym pseudo neo radnym tylko jaja wsadzić w imadło i dobrze skręcić. a nie nagrody dawać,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:50Źródło komentarza: Szpital w Hrubieszowie w ciągu 2 lat nie wykonał kontraktów z NFZ. Do spłaty ma 18 mln złAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: "Droga przez mękę" aby dojść do orzecznictwa trzeba pokonać odcinek z parkingu przy parku lub walczyć o miejsce parkingowe przy bloku nr 8. Jeżeli będziemy mieli szczęście i znajdziemy miejsce to zaczyna się walka dziurawym chodnikiem i wysokimi krawężnikami. Takie mamy realia udogodnień dla niepełnosprawnych. Mieszkzńcy bloku wracający z pracy siedzą w samochodach i wypatrują wolnego miejsca postojowego bo przecież większość miejsc jest zajęta przez pracowników Krok za krokiem, pacjentów przychodni Żak, stomatologa, okulisty lub petentów ZGL. Takie instytucje jak przychodnie nie powinny znajdować się w blokach gdzie nie ma przystosowanych warunków oraz miejsc parkingowych.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 11:26Źródło komentarza: Zamość: Przyjeżdża niepełnosprawny do urzędu i... nie ma gdzie zaparkować
Reklama