Od 11 grudnia podróż pociągiem pomiędzy Zamościem i Hrubieszowem będzie trwała około 48 minut. Zmianie ulegnie również dopuszczalna prędkość pociągów. Pociągi pasażerskie będą mogły jechać o 20 km/h szybciej niż do niedawna (z maksymalną prędkością 80 km/h). Natomiast prędkość składów towarowych będzie wynosić 70 km/h. Szybsza, krótsza i cichsza podróż składami PKP jest spowodowana modernizacją linii kolejowej.
– Prace na odcinku Zamość Szopinek – Hrubieszów rozpoczęły się 13 czerwca – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Zanim na szlak wyjechała maszyna do wymiany toru PUN, przeprowadzono prace przygotowawcze. Po wymianie podkładów i szyn pracowała oczyszczarka tłucznia. Nowe szyny były zgrzewane, a tor został ustabilizowany. Na części trasy wykonawca wykorzystał stare użyteczne szyny i podkłady, pozyskane po modernizacji linii kolejowej Otwock - Lublin Główny. Klasyczne połączenie szyn między Zamościem a Hrubieszowem zostało zastąpione bezstykowym, co zmniejszy oddziaływanie linii na otoczenie, zredukuje poziom hałasu i wibracji. Podróże będą cichsze i bardziej komfortowe – zapewnia Jakubowski.
Bezstykowe połączenia szyn pomogą nie tylko w zredukowaniu hałasu, zlikwidują też nieprzyjemne trzęsienia w środku wagonu. Nie będzie bujania podczas jazdy, które utrudnia np. czytanie książki. Pasażerów przestanie rozpraszać dźwięk pędzącego pociągu.
"Dzięki pracom wykonanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe, od 11 grudnia pociągiem z Hrubieszowa do samego centrum Zamościa dojedzie się w 44 minuty! Z Werbkowic taka podróż zajmie 33 minuty! W równe pół godziny będzie można dojechać z Werbkowic na przystanek Zamość Wschód położony tuż obok ZSP nr 3, czyli popularnego Elektryka" – informują wolontariusze z grupy "Pociągiem do Hrubieszowa" na Facebooku.
11 grudnia PKP Intercity zmienia rozkład jazdy pociągów. Pasażerowie mogą spodziewać się też kilku innych zmian. Zarówno w pociągu IC HETMAN z Wrocławia Głównego do Hrubieszowa jak i IC ZAMOYSKI z Kołobrzegu do Hrubieszowa będzie można bez problemów przewieźć rower. Wagony z miejscami do przewozu jednośladów znajdą się w składach obu pociągów. Do tej pory taki wagon prowadził tylko IC ZAMOYSKI. W obydwu pociągach (do Wrocławia i Kołobrzegu) będzie można wybrać podróż w wagonie przedziałowym lub bezprzedziałowym.
Poza tym, w określone dni podstawowy skład pociągu IC HETMAN – z powodu dużego zainteresowania podróżnych – zostanie zwiększony o jeden wagon. Trzy wagony będą jeździły z Hrubieszowa do Wrocławia: w piątki, soboty, niedziele i poniedziałki, zaś z Wrocławia do Hrubieszowa dodatkowy wagon będzie jeździł w czwartki, piątki, soboty i niedziele. Łatwiej więc będzie o miejscówkę.
Napisz komentarz
Komentarze