W Krajowej Grupie Spożywczej (dawniej Krajowa Spółka Cukrowa – „Polski Cukier” S.A.), do której należy Cukrownia „Werbkowice” poinformowano nas, że zakład w Werbkowicach planuje rozpocząć kampanię w pierwszej dekadzie września. Od plantatorów skupi około 1,1 mln ton buraków cukrowych.
– Na nadchodzącą kampanię Cukrownia „Werbkowice” podpisała umowy kontraktacyjne z ponad 2,2 tys. plantatorami buraka cukrowego. Szacowany średni plon buraków cukrowych na terenie kontraktacyjnym tej cukrowni powinien wynieść około 61 ton z hektara – poinformował nas Szymon Smajdor, zastępca dyrektora Departamentu Marketingu i rzecznik prasowy Krajowej Grupy Spożywczej.
Na plony buraków i zawartość cukru w korzeniach będą miały wpływ przede wszystkim warunki atmosferyczne w najbliższych trzech miesiącach. Głównymi czynnikami są odpowiednie nawodnienie, nasłonecznienie i temperatura. Z kolei jednym z czynników, które wpływają na pogorszenie stanu plantacji, spadek plonu i polaryzacji cukru są choroby grzybowe, takie jak chwościk buraka czy porażenie szkodnikami.
Cukrownia w Werbkowicach już przygotowuje się do nadchodzącej kampanii.
– Jesteśmy w okresie inwestycyjno-remontowym. Realizujemy wymianę defekacji wstępnej do oczyszczania soku, co zagwarantuje lepszy sok do podania na fabrykę, lepsze parametry do uzyskania cukru wysokiej jakości, czyli kategorii pierwszej. Taki cukier trafia do szczególnych odbiorców – farmacji, do produktów dla dzieci – mówi dyrektor cukrowni w Werbkowicach Maryla Symczuk.
Napisz komentarz
Komentarze