Inwestycja realizowana będzie w systemie tradycyjnym na podstawie wydanej dwa lata temu przez wojewodę lubelskiego decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Spośród pięciu ofert, jedna zmieściła się w zaplanowanym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad budżecie. Opiewa ona na niecałe 120 mln zł (najwyższa oferta przekraczała 164 mln zł).
To drugi przetarg na realizację tej inwestycji. Pierwsze postępowanie unieważniono po odrzuceniu trzech złożonych ofert z uwagi m.in. na niezgodność z warunkami zamówienia (SWZ), rażąco niską cenę oraz niewyrażenie zgody przez część wykonawców na wydłużenie terminu związania z ofertą.
Co ma powstać? Droga zostanie rozbudowana na odcinku ok. 8,7 km, a na fragmencie ok. 1,6 km wyremontowana. Odcinek przewidziany do rozbudowy rozpoczyna się na połączeniu z planowaną obwodnicą Gorajca, a kończy w okolicach przyszłej obwodnicy Szczebrzeszyna (obwodnice te będą realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic). Wymieniona zostanie nawierzchnia i wzmocniona jej konstrukcja. Powstaną bezpieczne, doświetlone przejścia dla pieszych z azylami, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, przebudowane i wybudowane zostaną chodniki.
– Planowana jest także przebudowa i budowa nowych zatok autobusowych, zjazdów indywidualnych i publicznych, oświetlenia drogowego oraz przejść ekologicznych dla zwierząt – informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA.
Przebudowany zostanie również system odwodnienia drogi. Z kolei na dalszym odcinku w Szczebrzeszynie (o długości ok. 1,6 km), planowany jest remont nawierzchni drogi krajowej nr 74, który zacznie się przed wjazdem do miasta, a zakończy w rejonie skrzyżowania z ul. Jana III Sobieskiego.
- Czytaj również: Obwodnica już prawie gotowa. Kiedy otwarcie drugiej nitki S17?
Rozbudowa odcinka Gorajec - Szczebrzeszyn to kolejna inwestycja, jaka będzie realizowana na szlaku pomiędzy drogą ekspresową S19 w okolicy Janowa Lubelskiego, planowaną S17 w okolicy Zamościa i przejściem granicznym z Ukrainą w Zosinie. Do tej pory wybudowano już obwodnice Frampola i Hrubieszowa, a także przebudowano trasę między Frampolem a Gorajcem oraz kilka odcinków na wschód od Zamościa.
Niedawno podpisana została także umowa na budowę obwodnicy Dzwoli wraz z przebudową obecnej DK74 od końca przyszłej obwodnicy Janowa Lubelskiego do Frampola (w sumie 12 km), a także na budowę obwodnicy Gorajca (6,7 km).
„Planujemy także realizację obwodnic: Janowa Lubelskiego, Szczebrzeszyna i Zamościa (łącznie ok. 33 km). W sumie między Janowem Lubelskim a Zamościem powstanie ponad 60 km nowych lub zmodernizowanych odcinków drogi krajowej nr 74. W planach mamy także dalszą rozbudowę DK74 od Zamościa do Zosina o łącznej długości ok. 37 km” – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Napisz komentarz
Komentarze