Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 11:17
Reklama Baner reklamowy A1
Reklama

Zamość: Kiedy pojedziemy nową S17? Wybierają wykonawców, ale są odwołania

Wybrano wykonawcę odcinka drogi S17 Izbica-Zamość Sitaniec. Do zawarcia umowy powinno dojść w tym roku pod warunkiem, że nie będzie odwołań. A z tymi ostatnimi różnie bywa, o czym przekonała się ostatnio Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) będzie realizowana w formule Projektuj i buduj.
Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) będzie realizowana w formule Projektuj i buduj.

Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa niespełna 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Droga będzie przebiegać nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17, omijając od zachodniej strony miejscowości Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego zadania powstaną m. in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec.

 Planowanych jest 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt. W przetargu na wyłonienie wykonawcy wpłynęło 12 ofert. Najkorzystniejszą, opiewającą na kwotę 522,3 mln zł złożyło konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planowane jest w tym roku.

Firmy się odwołują

Na początku stycznia lubelski oddział GDDKiA zakończył ocenę 23 ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch fragmentów S17 o łącznej długości 36 km: Piaski-Łopiennik oraz Krasnystaw-Izbica. 

Za najkorzystniejsze uznane zostały oferty złożone przez firmy Intercor na kwotę 695,5 mln zł oraz Mostostal Warszawa o wartości 936,6 mln zł, ale od obu rozstrzygnięć wpłynęły odwołania firm uczestniczących w postępowaniu przetargowym, a Krajowa Izba Odwoławcza wydała 13 lutego wyrok nakazujący GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie ich badania i oceny ofert, a w przypadku odcinka Krasnystaw-Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu. 

„Po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmiemy decyzję, co do dalszych działań i czynności, prowadzących do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów” – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Jest decyzja dla S17

Dla odcinka Łopiennik-Krasnystaw Północ GDDKiA otrzymała z kolei decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Wniosek o jej wydanie złożono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie dwa lata temu. Jako rekomendowany wskazano wariant biegnący po południowo-zachodniej stronie obecnej DK17, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I wojny światowej w Łopienniku Nadrzecznym. 

Odcinek pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ ma mieć 9,2 km. „Projektanci mają jeszcze do zakończenia badania geologiczne dla wskazanego wariantu trasy, uszczegółowienie rozwiązań drogowych, mostowych, ochrony środowiska, branżowych oraz przeprowadzenie audytu BRD. Po zakończeniu prac i odebraniu dokumentacji przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka planujemy ogłosić w I kw. 2025 r.” – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Dla odcinka Zamość Sitaniec-Zamość Wschód podobna procedura jest w toku.

Dojazd do terminala

12 lutego otwarto oferty w ponownym przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego. Najniższa, złożona przez firmę Sweco Polska, ma wartość niespełna 4,5 mln zł. Najwyższą, na kwotę ok. 9 mln zł, złożyło konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra. 

To już drugie postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Pierwsze zostało unieważnione ze względu na przekroczenie zakładanego przez GDDKiA budżetu. „Po ocenie ofert złożonych w drugim postępowaniu podejmiemy decyzję, co do dalszych działań” – informuje GDDKiA, która planowała wydać 3,3 mln zł.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, wraz z możliwymi wariantami przebiegu drogi, uzyskanie decyzji środowiskowej oraz przygotowanie dokumentacji do przetargu w trybie Projektuj i buduj. 

Odcinek, który trzeba zaprojektować, będzie miał ok. 2 km długości. Dwujezdniowa droga powstanie w nowym śladzie i będzie prowadziła do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Robert 21.02.2024 15:34
Jeśli już pojedziemy s17 do Piask to za Paskami będą remontować bo będzie rozjechana,tak więc nici z tego

? 21.02.2024 11:16
No to kiedy pojedziemy? Artykuł nie odpowiada na pytanie w tytule

Kornel 21.02.2024 10:03
10km za ponad 500mln a 30+km jest za blisko 700mln? To kto robi wała na tym?

mieszkaniec 21.02.2024 15:06
Może być kwestia ukształtowania terenu. Dużo łatwiej budować na równinie niż tam, gdzie są wzgórza albo bagna.

Tomek 22.02.2024 05:45
Cenę zwiększa ilość mostów, estakad, przepustów itp. Tylko to, nic więcej!

 

 

ReklamaBaner boczny B1 firmy GOLDSUN
ReklamaBaner rekalmowy formy Alustal
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: PseudoTreść komentarza: Normalny LGBTQ jeszcze kołka z kakałka nie wyjął i zieje nienawiścią tęczową wszyscy buraki i nie pracują un jako jedyny pracuje 4 literami i odprowadza podatki, uciekając do Krakowa by mieć większe pokrycie.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 10:48Źródło komentarza: Prezydent Warszawy w Hrubieszowie i WerbkowicachAutor komentarza: CebularzTreść komentarza: Na razie Pań burmistrz Rafał Kowalik co najwyżej dmucha swoich wyborcówData dodania komentarza: 23.12.2024, 10:45Źródło komentarza: W Szczebrzeszynie zorganizowano I Festiwal DmuchańcówAutor komentarza: HahaTreść komentarza: Tok rozumowania idioty, AFD czyli chrześcijanie i islamista się przefarbował i jako niemiec zabijał i ranił niemców komunistyczny tok myślenia i czerpanie ze skrajnie lewackich mediów wypala LOGIKĘ.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 10:37Źródło komentarza: Prezydent Warszawy w Hrubieszowie i WerbkowicachAutor komentarza: WypoczynekTreść komentarza: Ferie długie, dzieciom i młodzieży należy się trochę odpoczynku, a w Hrubieszowie, mimo wcześniejszych deklaracji, nawet lodowiska nie ma...Data dodania komentarza: 23.12.2024, 10:11Źródło komentarza: Rekordowo długie ferie świąteczne. A zaraz po nich ferie zimoweAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Ale skąd ruski troll miałby o tym wiedzieć.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 09:54Źródło komentarza: Pożegnanie odchodzącego Zarządu Powiatu Hrubieszowskiego drogo kosztowałoAutor komentarza: tuZZkTreść komentarza: Młodzi Jelenie , robią za darmo ! Za to samo urzędnicy biorą gruba kasę ale nie ma to jak wykorzystać młodzież a samemu sobie POpierdzieć w tym czasie w stołek !!!!Data dodania komentarza: 22.12.2024, 23:32Źródło komentarza: Gala wolontariatu w zamojskim "Okrąglaku". Wyróżniono wolontariuszy
Reklama