Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 11:37
Reklama Baner reklamowy A1  Orkiestry Włościańskiej
Reklama

Zamość: Kiedy pojedziemy nową S17? Wybierają wykonawców, ale są odwołania

Wybrano wykonawcę odcinka drogi S17 Izbica-Zamość Sitaniec. Do zawarcia umowy powinno dojść w tym roku pod warunkiem, że nie będzie odwołań. A z tymi ostatnimi różnie bywa, o czym przekonała się ostatnio Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) będzie realizowana w formule Projektuj i buduj.
Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) będzie realizowana w formule Projektuj i buduj.

Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa niespełna 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Droga będzie przebiegać nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17, omijając od zachodniej strony miejscowości Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego zadania powstaną m. in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec.

 Planowanych jest 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt. W przetargu na wyłonienie wykonawcy wpłynęło 12 ofert. Najkorzystniejszą, opiewającą na kwotę 522,3 mln zł złożyło konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planowane jest w tym roku.

Firmy się odwołują

Na początku stycznia lubelski oddział GDDKiA zakończył ocenę 23 ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch fragmentów S17 o łącznej długości 36 km: Piaski-Łopiennik oraz Krasnystaw-Izbica. 

Za najkorzystniejsze uznane zostały oferty złożone przez firmy Intercor na kwotę 695,5 mln zł oraz Mostostal Warszawa o wartości 936,6 mln zł, ale od obu rozstrzygnięć wpłynęły odwołania firm uczestniczących w postępowaniu przetargowym, a Krajowa Izba Odwoławcza wydała 13 lutego wyrok nakazujący GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie ich badania i oceny ofert, a w przypadku odcinka Krasnystaw-Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu. 

„Po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmiemy decyzję, co do dalszych działań i czynności, prowadzących do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów” – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Jest decyzja dla S17

Dla odcinka Łopiennik-Krasnystaw Północ GDDKiA otrzymała z kolei decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Wniosek o jej wydanie złożono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie dwa lata temu. Jako rekomendowany wskazano wariant biegnący po południowo-zachodniej stronie obecnej DK17, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I wojny światowej w Łopienniku Nadrzecznym. 

Odcinek pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ ma mieć 9,2 km. „Projektanci mają jeszcze do zakończenia badania geologiczne dla wskazanego wariantu trasy, uszczegółowienie rozwiązań drogowych, mostowych, ochrony środowiska, branżowych oraz przeprowadzenie audytu BRD. Po zakończeniu prac i odebraniu dokumentacji przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka planujemy ogłosić w I kw. 2025 r.” – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Dla odcinka Zamość Sitaniec-Zamość Wschód podobna procedura jest w toku.

Dojazd do terminala

12 lutego otwarto oferty w ponownym przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego. Najniższa, złożona przez firmę Sweco Polska, ma wartość niespełna 4,5 mln zł. Najwyższą, na kwotę ok. 9 mln zł, złożyło konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra. 

To już drugie postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Pierwsze zostało unieważnione ze względu na przekroczenie zakładanego przez GDDKiA budżetu. „Po ocenie ofert złożonych w drugim postępowaniu podejmiemy decyzję, co do dalszych działań” – informuje GDDKiA, która planowała wydać 3,3 mln zł.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, wraz z możliwymi wariantami przebiegu drogi, uzyskanie decyzji środowiskowej oraz przygotowanie dokumentacji do przetargu w trybie Projektuj i buduj. 

Odcinek, który trzeba zaprojektować, będzie miał ok. 2 km długości. Dwujezdniowa droga powstanie w nowym śladzie i będzie prowadziła do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Robert 21.02.2024 15:34
Jeśli już pojedziemy s17 do Piask to za Paskami będą remontować bo będzie rozjechana,tak więc nici z tego

? 21.02.2024 11:16
No to kiedy pojedziemy? Artykuł nie odpowiada na pytanie w tytule

Kornel 21.02.2024 10:03
10km za ponad 500mln a 30+km jest za blisko 700mln? To kto robi wała na tym?

mieszkaniec 21.02.2024 15:06
Może być kwestia ukształtowania terenu. Dużo łatwiej budować na równinie niż tam, gdzie są wzgórza albo bagna.

Tomek 22.02.2024 05:45
Cenę zwiększa ilość mostów, estakad, przepustów itp. Tylko to, nic więcej!

 

 

ReklamaBaner reklamowy Goldsun - Fundacja Czysta Dotacja
ReklamaBaner reklamowy B Firmy Sunflowers
Reklamadotacje rpo
KOMENTARZE
Autor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Jest jednak pewna różnica. Konflikty z Ukraińcami za ostatnie 200 lat: Wołyń, wojna 1919. Konflikty z Rosją za ostatnie 200 lat: wsadzenie marionetkowego rządu Bieruta i 40 lat gospodarczego pasożytnictwa, masowe gwałty i rabunki dokonywane przez czerwonoarmistów, przyczółek Czerniakowski (żołnierze Berlinga zostali wysłani na pewną śmierć), 17 września, mord w Katyniu, deportacje do Kazachstanu, Obława Augustowska, krwawe stłumienie akcji Burza, wymordowanie obrońców Grodna, tzw. "proces szesnastu", tzw. Tragedia Górnośląska (1945), operacja polska NKWD, wojna 1920, zsyłki na Sybir, ponad sto lat wynarodowiania, krwawe stłumienie powstania styczniowego i listopadowego.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 09:46Źródło komentarza: Lubelskie: Atak Rosji na zachodnią Ukrainę. Poderwano nasze myśliwceAutor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Da, da, tavarisz. Jak zawsze zły zachód sprowokował miłującą pokój Rosję. Dziwne tylko, że za każdym razem, to ruskie czołgi wjeżdżają pierwsze.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 09:15Źródło komentarza: Lubelskie: Atak Rosji na zachodnią Ukrainę. Poderwano nasze myśliwceAutor komentarza: XxlTreść komentarza: Tera może do kryminalnej wezmo....?Data dodania komentarza: 21.11.2024, 22:12Źródło komentarza: Zamość: Policjant w czasie wolnym od służby zatrzymał poszukiwanegoAutor komentarza: O kulach jeszcze lepiej.Treść komentarza: .Data dodania komentarza: 21.11.2024, 20:10Źródło komentarza: Zamość: Przyjeżdża niepełnosprawny do urzędu i... nie ma gdzie zaparkowaćAutor komentarza: HenioTreść komentarza: Jak to urzędnicy, myślę tylko o sobie, mamy 21 wiek a problem jest ten sam, znieczulica.Data dodania komentarza: 21.11.2024, 19:26Źródło komentarza: Zamość: Przyjeżdża niepełnosprawny do urzędu i... nie ma gdzie zaparkowaćAutor komentarza: TrgdTreść komentarza: Rozumiem, że za stworzenie zagrożenia katastrofą w ruchu lądowym prawo jazdy zostało zatrzymane i wystawiono skierowanie na powtórny egzamin?Data dodania komentarza: 21.11.2024, 17:21Źródło komentarza: Nigdy nie rób tak na drodze ekspresowej! GDDKiA publikuje nagranie ku przestrodze [VIDEO]
Reklama