Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 20 kwietnia 2025 07:33
Reklama
Reklama

Zamość: Kiedy pojedziemy nową S17? Wybierają wykonawców, ale są odwołania

Wybrano wykonawcę odcinka drogi S17 Izbica-Zamość Sitaniec. Do zawarcia umowy powinno dojść w tym roku pod warunkiem, że nie będzie odwołań. A z tymi ostatnimi różnie bywa, o czym przekonała się ostatnio Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) będzie realizowana w formule Projektuj i buduj.
Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) będzie realizowana w formule Projektuj i buduj.

Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa niespełna 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Droga będzie przebiegać nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17, omijając od zachodniej strony miejscowości Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego zadania powstaną m. in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec.

Reklama

 Planowanych jest 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt. W przetargu na wyłonienie wykonawcy wpłynęło 12 ofert. Najkorzystniejszą, opiewającą na kwotę 522,3 mln zł złożyło konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planowane jest w tym roku.

Firmy się odwołują

Na początku stycznia lubelski oddział GDDKiA zakończył ocenę 23 ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch fragmentów S17 o łącznej długości 36 km: Piaski-Łopiennik oraz Krasnystaw-Izbica. 

Za najkorzystniejsze uznane zostały oferty złożone przez firmy Intercor na kwotę 695,5 mln zł oraz Mostostal Warszawa o wartości 936,6 mln zł, ale od obu rozstrzygnięć wpłynęły odwołania firm uczestniczących w postępowaniu przetargowym, a Krajowa Izba Odwoławcza wydała 13 lutego wyrok nakazujący GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie ich badania i oceny ofert, a w przypadku odcinka Krasnystaw-Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu. 

„Po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmiemy decyzję, co do dalszych działań i czynności, prowadzących do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów” – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Jest decyzja dla S17

Dla odcinka Łopiennik-Krasnystaw Północ GDDKiA otrzymała z kolei decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Wniosek o jej wydanie złożono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie dwa lata temu. Jako rekomendowany wskazano wariant biegnący po południowo-zachodniej stronie obecnej DK17, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I wojny światowej w Łopienniku Nadrzecznym. 

Odcinek pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ ma mieć 9,2 km. „Projektanci mają jeszcze do zakończenia badania geologiczne dla wskazanego wariantu trasy, uszczegółowienie rozwiązań drogowych, mostowych, ochrony środowiska, branżowych oraz przeprowadzenie audytu BRD. Po zakończeniu prac i odebraniu dokumentacji przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka planujemy ogłosić w I kw. 2025 r.” – czytamy w komunikacie GDDKiA.

Dla odcinka Zamość Sitaniec-Zamość Wschód podobna procedura jest w toku.

Dojazd do terminala

12 lutego otwarto oferty w ponownym przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego. Najniższa, złożona przez firmę Sweco Polska, ma wartość niespełna 4,5 mln zł. Najwyższą, na kwotę ok. 9 mln zł, złożyło konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra. 

To już drugie postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Pierwsze zostało unieważnione ze względu na przekroczenie zakładanego przez GDDKiA budżetu. „Po ocenie ofert złożonych w drugim postępowaniu podejmiemy decyzję, co do dalszych działań” – informuje GDDKiA, która planowała wydać 3,3 mln zł.

Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, wraz z możliwymi wariantami przebiegu drogi, uzyskanie decyzji środowiskowej oraz przygotowanie dokumentacji do przetargu w trybie Projektuj i buduj. 

Odcinek, który trzeba zaprojektować, będzie miał ok. 2 km długości. Dwujezdniowa droga powstanie w nowym śladzie i będzie prowadziła do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Robert 21.02.2024 15:34
Jeśli już pojedziemy s17 do Piask to za Paskami będą remontować bo będzie rozjechana,tak więc nici z tego

Reklama
? 21.02.2024 11:16
No to kiedy pojedziemy? Artykuł nie odpowiada na pytanie w tytule

Kornel 21.02.2024 10:03
10km za ponad 500mln a 30+km jest za blisko 700mln? To kto robi wała na tym?

mieszkaniec 21.02.2024 15:06
Może być kwestia ukształtowania terenu. Dużo łatwiej budować na równinie niż tam, gdzie są wzgórza albo bagna.

Tomek 22.02.2024 05:45
Cenę zwiększa ilość mostów, estakad, przepustów itp. Tylko to, nic więcej!

 

 

ReklamaBaner reklamowy Goldsun - Fundacja Czysta Dotacja
Reklama
Reklama
ReklamaBaner rekalmowy Dodatek święta OSiR Zamość
ReklamaBaner reklamowy B1 firmy WORK CENTRE
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: Bezrobotny wyparty z rynku przez emerytów z wp sg i moTreść komentarza: Tyle miejsc pracy i przedsiebiorcy co tną w uja z powiązaniem z pup to odbija się na zdrowiu psychicznymData dodania komentarza: 18.04.2025, 18:06Źródło komentarza: Hrubieszów: Debata o zdrowiu psychicznym młodzieżyAutor komentarza: fdsfsTreść komentarza: Ależ ci uchodźcy się rozbestwili, że akatkują nawet ratowników! Zapamiętajmy - uchodźcy Jan P. i Adrian K. Pewnie z Afryki.Data dodania komentarza: 18.04.2025, 17:23Źródło komentarza: Ratownik zaatakowany w Janowie Lubelskim i pod Biłgorajem. W Zamościu już zaczęli się uczyć samoobronyAutor komentarza: OdwagiTreść komentarza: Panie Parol. Czego lub kogo się Pan boisz. Napisz o sprawie karnej Anety K. Wójt z Trzeszczan albo o problemach z prawem dyrektor szkoły z TrzeszczanData dodania komentarza: 18.04.2025, 17:23Źródło komentarza: Hrubieszów: Debata o zdrowiu psychicznym młodzieżyAutor komentarza: AK-47Treść komentarza: W Zamościu nie ma typowych ścieżek rowerowych tylko są ciągi pieszo rowerowe gdzie to pieszy zawsze ma pierwszeństwo a rowerzysta powinien się poruszać z prędkością zbliżoną do pieszego szczególnie przy dużym natężeniu ruchu pieszych i nie mają tu znaczenia kolory kostki brukowej i oznaczenia na niej. Typowa ścieżka dla rowerów wedle ustawy PRD ma być trwale oddzielona od chodnika dla pieszych i jezdni np. płotkiem i przeznaczona wyłącznie dla ruchu rowerowego. to tam rowerzyści rządzą. Na Zamojskich ciągach piesi i "radzę się do tego przyzwyczaić":-))).Data dodania komentarza: 18.04.2025, 16:01Źródło komentarza: Zamość: Rowerzyści zderzyli się na chodniku. Mężczyzna był pijanyAutor komentarza: !Treść komentarza: PRECZ Z RZADAMI POKO PSLU WON!Data dodania komentarza: 18.04.2025, 15:53Źródło komentarza: Zamość, Chełm i Biała Podlaska otwierają się na uchodźcówAutor komentarza: PolakTreść komentarza: Bolszewik mentorem, pod kolejnym nickiem. Jak TWData dodania komentarza: 18.04.2025, 13:05Źródło komentarza: Zamość, Chełm i Biała Podlaska otwierają się na uchodźców
Reklama