Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa niespełna 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Droga będzie przebiegać nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17, omijając od zachodniej strony miejscowości Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego zadania powstaną m. in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec.
Planowanych jest 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt. W przetargu na wyłonienie wykonawcy wpłynęło 12 ofert. Najkorzystniejszą, opiewającą na kwotę 522,3 mln zł złożyło konsorcjum firm: Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planowane jest w tym roku.
Firmy się odwołują
Na początku stycznia lubelski oddział GDDKiA zakończył ocenę 23 ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch fragmentów S17 o łącznej długości 36 km: Piaski-Łopiennik oraz Krasnystaw-Izbica.
Za najkorzystniejsze uznane zostały oferty złożone przez firmy Intercor na kwotę 695,5 mln zł oraz Mostostal Warszawa o wartości 936,6 mln zł, ale od obu rozstrzygnięć wpłynęły odwołania firm uczestniczących w postępowaniu przetargowym, a Krajowa Izba Odwoławcza wydała 13 lutego wyrok nakazujący GDDKiA unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszych ofert oraz powtórzenie ich badania i oceny ofert, a w przypadku odcinka Krasnystaw-Izbica orzekła także, że Mostostal Warszawa podlega wykluczeniu z udziału w dalszym postępowaniu.
„Po zapoznaniu się z uzasadnieniem do wyroku, podejmiemy decyzję, co do dalszych działań i czynności, prowadzących do wyłonienia wykonawców tych dwóch odcinków i podpisania umów” – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Jest decyzja dla S17
Dla odcinka Łopiennik-Krasnystaw Północ GDDKiA otrzymała z kolei decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach. Wniosek o jej wydanie złożono do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie dwa lata temu. Jako rekomendowany wskazano wariant biegnący po południowo-zachodniej stronie obecnej DK17, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I wojny światowej w Łopienniku Nadrzecznym.
Odcinek pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ ma mieć 9,2 km. „Projektanci mają jeszcze do zakończenia badania geologiczne dla wskazanego wariantu trasy, uszczegółowienie rozwiązań drogowych, mostowych, ochrony środowiska, branżowych oraz przeprowadzenie audytu BRD. Po zakończeniu prac i odebraniu dokumentacji przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka planujemy ogłosić w I kw. 2025 r.” – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Dla odcinka Zamość Sitaniec-Zamość Wschód podobna procedura jest w toku.
Dojazd do terminala
12 lutego otwarto oferty w ponownym przetargu na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego. Najniższa, złożona przez firmę Sweco Polska, ma wartość niespełna 4,5 mln zł. Najwyższą, na kwotę ok. 9 mln zł, złożyło konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków, MP Infra.
To już drugie postępowanie dotyczące wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Pierwsze zostało unieważnione ze względu na przekroczenie zakładanego przez GDDKiA budżetu. „Po ocenie ofert złożonych w drugim postępowaniu podejmiemy decyzję, co do dalszych działań” – informuje GDDKiA, która planowała wydać 3,3 mln zł.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej, wraz z możliwymi wariantami przebiegu drogi, uzyskanie decyzji środowiskowej oraz przygotowanie dokumentacji do przetargu w trybie Projektuj i buduj.
Odcinek, który trzeba zaprojektować, będzie miał ok. 2 km długości. Dwujezdniowa droga powstanie w nowym śladzie i będzie prowadziła do planowanego terminala odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne-Rawa Ruska.
Napisz komentarz
Komentarze