Do biłgorajskiej komendy policji zgłosiła się 73-letnia mieszkanka powiatu biłgorajskiego, która poinformowała policjantów o oszustwie. Miała ona otrzymać telefon od osoby z firmy zajmującej się realizacją inwestycji. Po wyrażeniu zgody na założenie konta inwestycyjnego, została przekierowana do następnego rozmówcy. Rzekomy doradca miał zainstalować oprogramowanie na jej komputerze i nakłonić kobietę do wygenerowania i podania kodów BLIK. W ten sposób straciła 20 tys. zł.
Natomiast 31-letnia mieszkanka powiatu świdnickiego przebywająca na terenie powiatu biłgorajskiego, po otrzymaniu telefonu od pracownika firmy zajmującej się udzielaniem chwilówek, została poinformowana o tym, że nie mogą udzielić jej żadnej pożyczki. Kobietę zaniepokoiło to co usłyszała, ponieważ nie składała nigdzie wniosku o kredyt. Po chwili ponownie dostała telefon, gdzie mężczyzna przedstawił się jej jako pracownik banku. Konto bankowe 31-latki w związku z naruszeniem bezpieczeństwa miało zostać objęte pracami serwisowymi i aby zabezpieczyć pozostałe na nim środki musi ona wygenerować i podać kody BLIK. Tak też kobieta straciła z konta 9 tys. zł.
Pamiętajmy, że każda rozmowa telefoniczna, w której rozmówca namawia nas do przekazania pieniędzy innym osobom lub na inne konto bankowe to próba oszustwa.
Napisz komentarz
Komentarze