Ten odcinek wykona konsorcjum firm GAP Insaat (lider), Fabe Polska oraz Side Midas Stroy. Wartość kontraktu to ok. 504 mln zł (chodzi o projekt, uzyskanie wymaganych zgód i pozwoleń oraz budowę 10-kilometrowego odcinka S17).
To będzie dość skomplikowana inwestycja ze względu na gęstą zabudowę oraz ukształtowanie terenu.
– Odcinek przebiegać będzie w większości nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17 – informuje Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rozpocznie się za Izbicą, ominie od zachodniej strony Chomęciska Małe i zakończy w okolicach Sitańca. W ramach inwestycji powstaną m. in. dwa węzły (Stary Zamość i Zamość Sitaniec) i 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt. Wybudowane zostaną także drogi do obsługi ruchu lokalnego oraz przebudowane zostaną drogi poprzeczne, krzyżujące się z planowaną drogą ekspresową.
WARTO PRZECZYTAĆ: Chcą zlikwidować pociąg Hrubieszów-Wrocław. Parlamentarzyści i samorządowcy z Zamojszczyzny stanowczo się sprzeciwiają
Wykonawca będzie miał 41 miesięcy na zaprojektowanie, wybudowanie trasy i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie, ale do czasu budowy nie wlicza się okresów zimowych (od połowy grudnia do połowy marca). Zgodnie z umową, wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) powinien trafić do Wojewody Lubelskiego latem przyszłego roku. Budowa planowana w latach 2026-2028.
Droga ekspresowa S17 między Piaskami a Hrebennem jest realizowana w formule Projektuj i buduj. Obecnie, poza odcinkiem Izbica-Zamość Sitaniec, na etapie realizacji są jeszcze trzy odcinki ekspresówki od Zamościa w kierunku Hrebennego: Zamość Wschód-Zamość Południe, Zamość Południe-Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski-Hrebenne. W sumie jest to ok. 55 km. Wykonawcy złożyli w ubiegłym roku do Wojewody Lubelskiego wnioski o wydanie decyzji ZRID. Procedury te są w toku, a w ich ramach Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie prowadzi postępowania w zakresie ponownej oceny oddziaływania przedsięwzięć na środowisko. Po zakończeniu tych procedur i wydaniu decyzji ZRID, będą mogły rozpocząć się prace budowlane.
PRZECZYTAJ TEŻ: Zamość po burzy: strażacy walczą z wodą. Zalane są szkoły, zoo, ulice, domy i restauracje [ZDJĘCIA]
W trakcie przetargu są odcinki Piaski-Łopiennik (16,7 km) oraz Krasnystaw-Izbica (18,8 km).
– Oba mają już wyłonionych wykonawców. Po zakończeniu procedur kontrolnych a także przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umów przez wykonawców, będziemy mogli podpisać umowy – wskazuje rzecznik GDDKiA w Lublinie.
Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych. Chodzi o 9-kilometrowy fragment Łopiennik-Krasnystaw oraz 12-kilometrowy Zamość Sitaniec-Zamość Wschód. Oba odcinki uzyskały decyzje środowiskowe.
– Przetargi na realizację tych zadań planujemy ogłosić w przyszłym roku – dodaje Łukasz Minkiewicz.
Trwa przetarg na wyłonienie wykonawcy dokumentacji projektowej dla blisko 2-kilometrowego odcinka biegnącego nowym śladem od S17 do planowanego terminala granicznego odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne/Rawa Ruska, który realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych. Obecnie trwa ocena złożonych ofert.
Napisz komentarz
Komentarze