Na pomysł zorganizowania szkółki piłkarskiej wpadła Grażyna Kargol – dyrektor Akademii Przedszkolaka – Publicznego Przedszkola Językowego w Biłgoraju, która w roli trenera 22 dzieciaków widziała Michała Furlepę. Pomysł ten okazał się strzałem w dziesiątkę, bo chętnych wciąż przybywało.
– Absolwenci przedszkola chcieli kontynuować treningi. Zaistniała więc potrzeba podzielenia dzieci na drużyny rocznikowe, a we wrześniu 2016 roku zarejestrowaliśmy stowarzyszenie Akademia Piłkarska "Gol" – mówi Grażyna Kargol, która została jego prezesem. – Od tego momentu szkółka funkcjonuje jako lokalna inicjatywa i organizacja, mająca na celu stworzenie profesjonalnych zajęć sportowych z akcentem na piłkę nożną, tak, aby uczyć i szkolić dzieci prawidłowych nawyków ruchowych, dbać o odpowiedni rozwój cech motorycznych, eliminować wady postawy ciała oraz zachęcać do nauki gry w piłkę nożną.
W "Golu" podkreślają, że ważne jest dla nich wychowanie dzieci poprzez sport, kształtowanie ich charakteru i postawy fair play oraz troska o zdrowy tryb i styl życia.
W jaki sposób realizowane są te ambitne cele?
– Mamy opracowany plan szkolenia, który konsekwentnie realizujemy. Zajęcia piłkarskie odbywają się dwa razy w tygodniu na orlikach, a w zimie w hali. Szkolenie trwa też w czasie wakacji i ferii – podkreśla Grażyna Kargol. – Plan ten, jako efekt wiedzy i doświadczenia nauczycielki wychowania przedszkolnego i nauczyciela wychowania fizycznego oraz trenera piłki nożnej, uwzględnia oczywiście wiek i potrzeby dzieci, dla których zabawa jest podstawową formą aktywności.
Młodzi adepci Akademii Piłkarskiej "Gol" biorą udział w turniejach, obozach, konkursach, rajdach rowerowych czy olimpiadach i testach. Wspólnie świętują też mikołajki i Dzień Dziecka. Dzięki przynależności do ZOZPN AP "Gol" regularnie bierze udział w turniejach organizowanych przez zaprzyjaźnione szkółki piłkarskie.
Grażyna Kargol, zapytana o najbardziej rozpoznawalne elementy AP "Gol", nie potrzebuje czasu do zastanowienia.
– Z pewnością kobieca ręka, serdeczna atmosfera oraz to, że proces kształcenia jest zaplanowany i monitorowany. Wyciągamy wnioski, dokonujemy ewaluacji i nieustannie pracujemy nad doskonaleniem programu szkolenia. Śledzimy również postępy dzieci w szkole, służymy pomocą rodzicom w sprawach wychowawczych i dyscyplinujących.
Więcej przeczytasz w wydaniu papierowym i e-wydaniu.
Napisz komentarz
Komentarze