Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 23 listopada 2024 09:33

Dla kogo jest pozycjonowanie stron internetowych?

Sama strona lub sklep internetowy nie wystarczą, by skutecznie rywalizować o klienta w sieci. W dobie rosnącej konkurencji dopiero odpowiednio zaprojektowane działania promocyjne w wyszukiwarkach umożliwiają firmom skuteczne dotarcie do użytkowników. Jedną z najważniejszych form reklamy online jest pozycjonowanie stron www. Kto powinien skorzystać z tej opcji i jakie realne korzyści daje przedsiębiorstwom optymalizacja serwisów pod kątem wyszukiwarek?
  • 30.03.2021 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Dla kogo jest pozycjonowanie stron internetowych?

Czym jest pozycjonowanie stron www

Poprzez pozycjonowanie lub SEO (ang. Search Engine Optimization) rozumiany jest zespół komplementarnych względem siebie działań, prowadzących do zdobycia przez stronę internetową jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. To właśnie dzięki SEO, po wpisaniu określonych słów kluczowych przez użytkownika, w wyszukiwarce pojawia się ranking stron najlepiej dopasowanych do konkretnego zapytania. SEO obejmuje szereg obszarów, począwszy od wyszukiwania słów kluczowych poprzez audyt i optymalizację techniczną witryny, wewnętrzne oraz zewnętrzne linkowanie, aż po budowę unikalnego contentu, doradztwo i wiele dodatkowych czynności.

Korzyści, które daje pozycjonowanie strony w Google

Na polskim rynku (podobnie jak w USA i większości krajów świata) dominującą wyszukiwarką jest Google – korzysta z niej ponad 95% internautów w naszym kraju. Nic więc dziwnego, że to właśnie do wytycznych twórców tej wyszukiwarki dopasowuje się działania SEO. A trzeba dodać, że korzyści z pozycjonowania stron internetowych są wymierne. Te najważniejsze to m.in.:

- wzrost liczby użytkowników odwiedzających serwis internetowy dzięki lepszej widoczności w wynikach wyszukiwania,

- możliwość pozyskiwania nowych klientów i pomnażania dochodów ze sprzedaży,

- zwiększenie zaufania do marki z uwagi na wysoką pozycję w Google,

- dotarcie do grup docelowych zainteresowanych ofertą firmy,

- możliwość wyboru odpowiedniej strategii SEO (pozycjonowanie lokalne, na tzw. długi ogon, ogólnopolskie, zagraniczne),

- szansa, by wyprzedzić konkurencję,

- budowa pozytywnego, eksperckiego wizerunku przedsiębiorstwa.

Kto może promować się dzięki SEO?

Oczywiście, wyżej wymienione zalety pozycjonowania stron www to zaledwie te najważniejsze, których nie sposób pominąć. Jednak działania SEO zapewniają znacznie więcej korzyści, a jedną z nich jest to, że pozycjonowanie w Google jest dla każdego. Z promocji w wyszukiwarce mogą i powinny korzystać zarówno niewielkie, lokalne firmy, jak i największe międzynarodowe przedsiębiorstwa. Optymalizacja serwisu pozwoli pozyskać nowych klientów zarówno do dużego sklepu online, jak i dla firmy świadczącej drobne usługi na terenie miasta, dzielnicy lub osiedla.

Co ważne, nie trzeba prowadzić swojej działalności w sieci, by pozyskiwać klientów „z internetu”. Z zalet pozycjonowania ochoczo korzystają również te firmy, które działają w 100% stacjonarnie, jednak ich potencjalni klienci codziennie używają Google na swoich komputerach, tabletach czy smartfonach.

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce – od czego zacząć?

Pierwszym krokiem na drodze do skutecznego pozycjonowania strony www powinno być nawiązanie współpracy z renomowaną agencją SEO. Gdy konkurencja na rynku jest zdecydowana, warto zaufać profesjonalistom, którzy nie tylko zaprojektują i wykonają niezbędne działania, ale również kompleksowo przebadają witrynę i zapewnią niezbędne wsparcie. Jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie stron internetowych Artefakt jest przykładem solidnej, godnej zaufania agencji. Indywidualne podejście do każdego klienta, dedykowana strategia SEO oraz szeroka gama usług dodatkowych to tylko niektóre powody, dla których warto zlecić pozycjonowanie firmowej domeny specjalistom.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał zewnętrzny