Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 10:20
Reklama Baner reklamowy A 1 - BUDBRAM
Reklama

O krok od wielkiego strajku nauczycieli

Większość szkół naszego województwa jest za przeprowadzeniem strajku. Takie są wyniki nauczycielskiego referendum. Jeśli napięcie nie zostanie rozładowane, pojawią się wielkie kłopoty.
Jak będzie wyglądał strajk? Nauczyciele podczas protestu pojawią się w szkołach, gdzie są zatrudnieni, ale nie będą prowadzić lekcji.

Autor: Fot. pixabay.com

Sytuacja jest coraz bardziej napięta. Planowany przez nauczycieli ogólnopolski strajk rozpocznie się on 8 kwietnia i ma potrwać aż do odwołania. A to przecież zaledwie dwa dni przed egzaminami gimnazjalnymi i kilka dni przed egzaminami ósmoklasistów (ruszą one 15 kwietnia). W tle są już także matury. Nic dziwnego, że emocje sięgnęły zenitu!

Można o tym przeczytać na forach internetowych Kroniki Tygodnia. "Zaczniemy wspierać ludzi którzy, poświęcają ogrom swojej pracy na naukę naszych dzieci - apeluje jedna z Internautek. "Krytyka wobec organizatorów protestu jest bezpodstawna. Jak strajkowali policjanci było dobrze? Kiedy strajkowali lekarze, a tysiące ludzi na tym ucierpiało też było OK? Tym razem nie ucierpi nikt! Tylko zacznijmy wspierać nauczycieli". 

Nauczycielom i sympatykom ich protestu argumentów nie brakuje. Jego przeciwnikom... również. 

Wspieramy nauczycieli!

"Nauczyciele proszą i rozmawiają od bardzo dawna. Strajk zapowiedzieli z dużym wyprzedzeniem, aby premier RP miał czas dojść do porozumienia. Zamiast tego są obrażani przez kolejnych polityków władzy (...)" - napisał jeden z naszych Internautów. "To może nie są winni nauczyciele ale rządzący, którzy nie potrafią z nimi rozmawiać i dojść do porozumienia?" "Popieram nauczycieli. Pracowałam w szkole i znam szkolną rzeczywistość. Brawo pedagodzy!", "Strajk w innym terminie nie ma prawa bytu", "Wspieramy nauczycieli. Walczą o także o przyszłość naszych dzieci" - napisali także na forach inni Internauci.   

Strajk rzeczywiście chyba dla nikogo nie będzie zaskoczeniem. Był on poprzedzony wielką akcją referendalną w szkołach. Prowadzono ją do 25 marca. W referendum zadano pytanie: "czy wobec niespełnienia żądania dotyczącego podwyższenia wynagrodzeń zasadniczych nauczycieli, wychowawców, pracowników pedagogicznych o 1 tys. zł z wyrównaniem od 1 stycznia, jesteś za przeprowadzeniem strajku?". Odpowiedź dla wielu osób była oczywista. 

Z danych Związku Nauczycielstwa Polskiego wynika, iż w całym kraju gotowych jest do strajku prawie 80 proc. szkół, przedszkoli i placówek wychowawczych, a w woj. lubelskim nawet 87 proc. placówek (to podobno dwa razy więcej niż podczas protestu w 2017 r.). 

Więcej w najnowszym numerze i e-wydaniu Kroniki Tygodnia


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

SlozbaZdrowia 01.04.2019 22:30
Jakis czas temu bylo glosno o niskich zarobkach naszych pielegniarek tylko ze one byly na tyle uczciwe ze pokazywaly publicznie i za posrednictwem portali internetowych swoje paski z,wyplat. Pracownicy szkol, nauczyciele,jesli jest tak zle jak.mowicie i pracujecie za glodowe stawki ujawnijcie to i miejcie wtedy podstawe do swoich roszczen.

ghjj 02.04.2019 12:57
W Internecie byla taka akcja wstawiania zdjec swoich paskow okolo dwa miesiace temu. Wystarczy poszukac.

RealisT(k)a 01.04.2019 22:24
Strajkuja nieslusznie... wystarczy podzielic ich wyplaty przez liczbę przepracowanych w miesiacu godzin , zaznaczam godzin a nie lekcji i zabaczcie sami jaka stawka wyjdzie. Szkolne Eldorado

zamościanka 01.04.2019 21:04
Anka masz racje w marketach na kasie mają wielką odpowiedzialność a nauczyciel żadnej i to z minimalnymi godzinami pracy i na kasach też pracują po studiach A kto teraz jest nie po studiach

Zyirytowany_Tom 01.04.2019 22:13
Dokladnie.... odpowiedzialnosci zero a co za tym idzie rozliczenia z wykonanej pracy. Dac im.po 26 dni urlopu i niech sobie wykorzystuja w wakacje albo ferie zimowe. A ze bedzie za malo- trudno, sa przeciez,urlopy bezplatne dla tych co lubia sobie w domu posiedziec

Ja 01.04.2019 20:20
JAKI TO NAUCZYCIEL JAKI WYCHOWAWCA KTORY DLA WLASNYCH KORZYŚCI NARAŹA UTRUDNIA ZYCIE DZIECI I MŁODZIEŹY FEEEE

Pracodawca 01.04.2019 14:36
Nie chca nauczyciele pracowac za,swoje pobory... nikt ich przeciez nie zmusza do pracy w szkole. Niech sobie znajda,nowe miejsce pracy gdzie nowy pracodawca zaplaci im duzo wiecej za 18 godzin (godzin zegarowych a,nie lekcyjnych)-a na ich miejsce przyjac mlodych nauczycieli zaraz po studiach. Napewno uszanuja obecne zarobki i charakter swojej pracy

gfdsa 01.04.2019 22:02
Problem w tym, że nie ma młodych ludzi chcących pracować za 1800zl na start... w najlblizszym czasie nauczyciele odejda od tablic więc poniekąd spełnią Twoją prośbe o rzuceniu pracy

Ineligent 01.04.2019 22:15
Watpie zeby na wlasna prosbe odeszli od tzw. koryta

Etatowiec 01.04.2019 14:29
Zlikwidowac karte nauczyciela...... zrobic normalny 40-to godzinny etat. Niech pracuja na,podstawie kodeksu pracy.

Ja 27.03.2019 00:22
Do pracy lenie. 40 godzin w tygodniu to dopiero pogadamy.

zzx 26.03.2019 18:41
Dadzą podwyżki, a zabiorą z innego sektora np. ze szpitali! Niech ludzie mają źle ale uprzywilejowana klasa społeczna musi żyć ponad stan! Wiwat podwyżki! PS. społeczeństwo i tak nie darzy was sympatią, a po waszym strajku znienawidzi was całkowicie. Już kilka miesięcy temu w rankingach kogo Polacy cenią zajmowaliście najgorsze miejsce. Brawo, tak dalej "belfery" (celowo z błędem).

tempechue 26.03.2019 15:50
Wielu skończyło studia magisterskie i zarabiają minimalną płacę a pracują 3x więcej niż nauczyciele. Gdzie tu logika? I tak dostaliście 16% podwyżki, dali wam palec, no ale musicie wziąć całą rękę, bo wam mało.

anka 26.03.2019 12:05
Najlepsze to było jak jakaś nauczycielka w telewizji płakała, że nauczyciel wchodzący do zawodu zarabia tyle co pracownica na kasie w supermarkecie... I do tego bezczelnie kłamała bo porównała pensję sprzedawcy brutto i to chyba płacę warszawską bo jaka kasjerka na zamojsczyźnie zarabia 2500. Co ciekawe porównała jej płacę do nauczyciela zaczynającego pierwszą pracę i do jego pensji netto! Oczywiście nic nie powiedziała, że porównuje brutto do netto i jej wyszło, że nauczyciel tak mało zarabia. No ale robią tak aby ciemni ludzi uwierzyli... Wstyd.

czytacz 26.03.2019 19:32
poczatkujacy kasjer w lidlu 2700 brutto, poczatkujacy nauczyciel w szkole sredniej 2250 brutto...teraz wszystko jasne?

kasjer 26.03.2019 19:47
Oh nie wiedziałem, że tyle zarabiam :D Zobacz człowieku ile zarabiają kasjerzy w Zamościu. Podejdź do carref czy biedy czy delikatesów groszków itp. Mają umowy zlecenie, nawet nie pełny etat. Ludzie po kilku latatch pracy nie maja nawet minimalnego... Ale co tam, "chłyt marketingowy".

mmm 26.03.2019 23:15
i w taki sam "chłyt marketingowy" wierza ludzie,ktorzy mysla ze nauczyciel zarabia 5 tys brutto :) wszedzie dobrze gdzie nas nie ma.

lo 26.03.2019 20:24
Co ty opowiadasz. Idź do marketów w Zamości i zapytaj kasjerki ile zarabiają. Zdziwisz się. Trzeba ze dwie pensje kasjerki na jedną pensję nauczyciela zaczynającego swoją pierszą prace. Więc nie opowiadaj bzdur kłamco.

lekarz 26.03.2019 11:43
Zacznijcie pracować 40 godzin w tygodniu jak zwykli ludzie, a nie 18. Miejcie 26 dni urlopu w roku jak zwykli ludzie a nie 2 miesiące wakacji, ferie i przerwy świąteczne. Zrezygnujcie z dodatków i porzućcie kartę nauczyciela i zacznijcie pracować na umowę o pracę. Wówczas będziecie mieć prawo porównywać waszą pracę do pracy zwykłego kowalskiego. W tedy pogadamy o podwyżkach. Z czystym sumieniem wówczas wielu dałbym nawet te 8 tysięcy. Pod warunkiem, że naprawdę na nie zasługują. Z jakiej to racji każda nauczycielska noga ma dostać podwyżkę? My chociaż jak strajkowaliśmy to nie odchodziliśmy od pacjentów, a wy? Zostawiacie dzieci w czasie egzaminów, powodujecie stres i niepewność. Jaki do jasnej cholery przykład dajecie tym dzieciom? Jeszcze szantaż, że nie będzie promocji do następnych klas. Wiecie co to jest? To jest żenada. Pragnę jeszcze dodać, że w prywatnych szkołach nie strajkujecie, bo jak to określił wasz związek ZNP "rodzice mogliby przestać płacić czesne". Nie miejcie złudzeń, to polityczna walka waszego watażki - zwanego szefem ZNP. Mieliście dwa lata na przygotowywanie strajku, dlaczego więc zrobiliście go w czasie kampanii wyborczej? Dlaczego akurat w czasie egzaminów? Tak, dalej mówcie, że to apolityczny strajk, może pies z kulawą nogą wam uwierzy bo społeczeństwo z pewnością nie. Lekarz, mąż nauczycielki...

Nauczyciel 26.03.2019 12:58
Panie lekarzu,zacznij pan zarabiac na godzine tyle co przeciętny kowalski,czyli ok.15 zł.Lekarz za tyle to nawet recepty nie wypisze.bierzecie za wizyte piętnastominutową 100 zł.ile wynosi pana dniówka?a ile pana żony?uwaza pan,ze zona bedac nauczycielem ma prawo mniej zarabiac niz pan? A jeszcze jedno?ile razy pan spoznil sie do pracy?a ile razy pana zona spoznila sie na lekcje!??

lekarz 26.03.2019 15:21
Nie pracuję prywatnie. Mam etat 4000 brutto. Przelicz sobie Pan to na netto, a wyjdzie punkt odniesienia do waszych pensji, skoro Wy swoje pensje podajecie zawsze netto. Jak byś miał problem z matematyką to śpieszę z pomocą - 2 850 netto. Moja żona pracuje o ponad połowę mniej niż ja -18 godzin w tygodniu i ze wszystkimi dodatkami ma podobną płacę, a nawet o kilkadziesiąt złotych wyższą. Gdzie tu sprawiedliwość? Wchodziłeś do zawodu, wiedziałeś jakie są warunki i mimo to podjąłeś pracę. To w czym problem? Każdy chce godnie zarabiać ale bez przesady. Zacznijcie mówić ile wynoszą wasze dodatki do uposażenia i zsumujcie to z pensją i wówczas porównujcie, a nie, że weźmiecie sobie pensję netto bez wliczenia dodatków, które otrzymujecie i to przy 18 godzinach pracy w tygodni i wam mało. Zobaczcie jak w innych zawodach ludzie za grodzę tyrają. Czy ty człowieku wiesz ile godzin pracują pielęgniarki i jaką małą wypłatę pobierają? Pewnie nie. Moja żona cierpi szykany, za to, że otwarcie sprzeciwiła się strajkowi. Hipokryci...

lekarz 26.03.2019 15:23
*miało być - za grosze tyrają.

mmmm 26.03.2019 15:55
Zawsze można zmienić zawód, jak Pana boli te 18 godzin, to może warto spróbować, tak jak Pan napisał każdy wie na co się pisał, wiec czemu Pan narzeka, że pracuje Pan 40 godzin a żona 18... to działa w dwie strony, nie wiem czemu tyle hejtu wylewa się na nauczyciel... tak jak w każdym zawodzie są nauczyciele i nauczyciele, lekarze i lekarze, prawnicy i prawnicy, sprzątaczki i sprzątaczki, mnie uczono szacunku do człowieka i gdyby dziś strajkowali lekarze, też wysuwałby Pan argumenty, które nie byłyby zrozumiałe przez wszystkich, trzeba wejść w czyjeś buty, żeby oceniać... Pozdrawiam

pracownik 26.03.2019 18:37
Ale jak zmianę zawodu proponuje się nauczycielom to się oburzają, dlaczego? Tu chodzi o co innego. Zarobki nauczycieli są dobre, biorąc pod uwagę ich czas pracy i liczbę wolnego. I pomimo podwyżki chcę jeszcze więcej. To nie sztuka dać jednym (nauczycielom), a reszcie społeczeństwa wmawiać, ze nie ma dla nich pieniędzy. Skoro rząd może dać nauczycielom to czemu ma nie dać np. prawnikom albo górnikom czy grom wie komu jeszcze. Zobacz jak ludzie pracują na minimalne, często u prywaciarzy po 10 godzin dziennie z magistrem po uniwersytecie aby zarobić minimalne. A o urlopach mogą zapomnieć. To sprawia, że nauczyciel wraz ze swoimi przywilejami, dobrą pensja i dodatkami jest bardzo uprzywilejowany i tylko pogłębia społeczne różnice. I to teraz kiedy polska edukacja jest jedną z najgorszych w całej unii europejskiej. Komu to zawdzięczamy? Miernotom w szkołach - oczywiście nie wszyscy ale wielu to miernoty, które niewiele potrafią i jakim prawem takie miernoty mają dostać taką samą podwyżkę co dobrzy, sumienni nauczyciele? Tym dobrym, to z chęcią dałbym podwyżkę, tak jak w pracy premiuje się dobrego pracownika.

mmm 26.03.2019 19:59
Ale to wina nauczycieli, że tak pracują???? Wiem jak to jest , mój tato pracował tak całe życie u prywaciarza... ale to chyba nie była wina nauczycieli, każdy wybiera swoją drogę , uważam, że wiele jest niesprawiedliwości w naszym kraju... ale to nie wina nauczycieli, tylko całego systemu...

nauczyciel 26.03.2019 17:15
Jeżeli pana rzeczywiście pracuje tylko 18 godzin, to znaczy że jest beznadziejnym nauczycielem. Ja często nie mogę się wyrobić w 40.

zamościak 26.03.2019 18:26
Ale długi wpis. Tak walczysz o atencję? Daj sobie spokój, wszyscy wiemy, że pracujecie 18 godzin i zaklinanie rzeczywistości przez was tego nie zmieni. Ja znam osobiście nauczycielkę, która ma dwa pełne etaty w dwóch szkołach czyli pracuje łącznie 36 godzin. Czyli i tak mniej niż zwykły etatowy pracownik. Jej zarobki powalają, ma około 10 tysięcy brutto. Ale co ja się będę z koniem kopał.

realista 26.03.2019 19:43
jesteś kłamcą. nie ma fizycznie możliwości pracować na dwóch etatach. Kilka godzin tak ale nie dwa razy po 18 gpdzin tablicowych. Wstyd!

zamościak 26.03.2019 20:27
Ktoś tu podpisuje się pod moim nickiem. Do rzeczy. Dziwne, że "lekarz" się wypowiada w tym temacie. Oba zawody to słuzba, jednak nauczyciel nie robi łaski, a lekarze robia łaskę, że przyjmą do gabinetu, a nie daj boże w niedzielę czy w święta. Na leczenie pacjenta prywatnie to w podskokach zap...ją. Chory system szkolnictwa, a większości lekarzy trzeba leczyć profilaktycznie od łapownictwa.

ciekawy 26.03.2019 19:39
dlaczego klamiesz? w regionie szukaja lekarzy daja 7600 brutto plus dodatki. Kim Ty jestes. Felczerem?

lekarz 26.03.2019 20:56
Daj namiary, jeśli to moja profesja to chętnie podejmę pracę za te 7600 brutto w Zamościu! Jestem przekonany, że moje koleżanki i koledzy również będą tą ofertą zainteresowani.

ergo 26.03.2019 19:35
nie jestes lekarzem tylko trolem, ktory to samo wkleja na roznych forach...daj spokoj...zlecenie pisbolszewi aby szczuc?

lekarz 26.03.2019 20:55
Nie, nie wklejam tego nigdzie indzie. Na takie działania nie miałbym nawet czasu. Nie musisz mi wierzyć, nie będę tego na siłę udowadniał. Zwisa mi to i powiewa - mówiąc językiem młodzieży. PS. skąd te nerwy nauczycielu? Prawda w oczy kole? Już nie potrafisz pisać kulturalnie tylko wyjeżdżasz z jakimś "trollem" i "pisbolszewi"? Tak dla jasności, nie jestem nawet wyborcą tej partii. Ale trudź się dalej, tylko w ten sposób pokazujesz jaka patologia pracuje w oświacie.

zamościak 26.03.2019 21:44
Patologia to panuje w służbie zdrowia; kolesiostwo, łapówkarstwo, lenistwo, prywata, pijaństwo, znieczulica itp. To chyba dodatkowy oddział szpitalny. "Lekarzu" siedź cicho i nie komentuj bo też pracujesz podobno z powołania i służysz ludziom (powinieneś).

zamościanin 26.03.2019 06:52
Aby dać nauczycielom potrzeba zabrać innym np na szpitale na żłobki w POLSCE około 2 mil. ludzi żyje na granicy ubóstwa

Paweł 26.03.2019 06:16
Belfer dyplomowany, 3 podyplomówki, 25 lat stażu. Oświadczam, że nie jestem pazerny. Nie chcę ani 1000zł ani żadnych dodatków, zrzeknę się nawet 200zł za wychowawstwo. Nie potrzebuję też bajeczki opowiedzianej przez Szydło o 6 tys. "ŚREDNIEJ". Tę średnią to niech sobie wsadzą. Poproszę tylko o to aby mój miesięczny listek opiewał na to, co wg nich i większości społeczeństwa zarabiam: 5600zł brutto.

 

 

Reklama
ReklamaBaner firmy Pierogi od AGI w dodatku Świąta
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: mieszkaniecTreść komentarza: Ale skąd ruski troll miałby o tym wiedzieć.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 09:54Źródło komentarza: Pożegnanie odchodzącego Zarządu Powiatu Hrubieszowskiego drogo kosztowałoAutor komentarza: tuZZkTreść komentarza: Młodzi Jelenie , robią za darmo ! Za to samo urzędnicy biorą gruba kasę ale nie ma to jak wykorzystać młodzież a samemu sobie POpierdzieć w tym czasie w stołek !!!!Data dodania komentarza: 22.12.2024, 23:32Źródło komentarza: Gala wolontariatu w zamojskim "Okrąglaku". Wyróżniono wolontariuszyAutor komentarza: NormalnyTreść komentarza: Ile komentarzy agencie burak burak planujesz napisać pod różnymi podpisami?Data dodania komentarza: 22.12.2024, 19:32Źródło komentarza: Sylwester przed telewizorem. Jedna stacja zrobi go wcześniejAutor komentarza: NormalnyTreść komentarza: Już ja widzę agencie burak jak wyjeżdżasz ze swojego zadupia gdziekolwiek. Ciemnota nie jeździ tylko siedzi na dupie i pasożytuje na socjalu.Data dodania komentarza: 22.12.2024, 19:30Źródło komentarza: Sylwester przed telewizorem. Jedna stacja zrobi go wcześniejAutor komentarza: NormalnyTreść komentarza: "Służby nie odkryły żadnych powiązań sprawcy zamachu w Magdebugu z islamskimi radykałami. Przeciwnie, mężczyzna miał być islamofobem i w dodatku sympatykiem skrajnie prawicowej partii AfD. Napastnik to pochodzący z Arabii Saudyjskiej lekarz psychiatra legalnie mieszkający i pracujący w Niemczech".Data dodania komentarza: 22.12.2024, 19:27Źródło komentarza: Prezydent Warszawy w Hrubieszowie i WerbkowicachAutor komentarza: NormalnyTreść komentarza: Agent burak ani tęczy ani komunizmu nie trawi. Tylko car Putin jest ideałem.Data dodania komentarza: 22.12.2024, 19:19Źródło komentarza: Pożegnanie odchodzącego Zarządu Powiatu Hrubieszowskiego drogo kosztowało
Reklama