Uczniowie poznawali zasady rządzące rynkiem pracy, sposoby funkcjonowania przedsiębiorstw oraz korzyści, jakie płyną z oszczędzania. W formie gier i zabaw edukacyjnych młodzież przyswajała pojęcia ekonomiczne oraz uczyła się rozpoznawać swoje kompetencje i ich przydatność w kontekście przyszłej pracy zawodowej. W czasie warsztatów uczniowie kształtowali także zdolności negocjacyjne i umiejętność współpracy, a także obliczali wynagrodzenie brutto i netto.
Koordynatorkami projektu, który kontynuowany będzie w lutym i marcu, są: Agata Malec – nauczycielka historii i wos Gimnazjum w Bodaczowie oraz Monika Marczewska - studentka ekonomii UMCS w Lublinie.
– Takie zajęcia to znakomite rozszerzenie treści edukacyjnych przyswajanych przez uczniów – mówi dyrektor Gimnazjum w Bodaczowie Mirosława Jamróz. – Dzięki projektowi gimnazjaliści kształtowali umiejętności podejmowania racjonalnych decyzji ekonomicznych oraz postawy odpowiedzialności za własne wybory. Wzięli też udział w wycieczce do banku, zobaczyli m.in. bankowy skarbiec oraz uczestniczyli w spotkaniu z przedsiębiorcą, zajmującym się skupem zbóż.
Podobne zajęcia w okresie ferii odbyły się w w Suścu, Serokomli i Łucce.
Napisz komentarz
Komentarze