Wdrażane są tu nowe, efektywne sposoby uczenia się „Jak się uczyć, żeby się nauczyć?”. Uczniowie wykonują notatki graficzne, harmonijkowe książeczki o samogłoskach, zakładają leporello – harmonijkowe książki na temat sposobów uczenia się. Na mapach myśli zapisują, co pomaga, a co przeszkadza w uczeniu się.
Poznają technikę haków, jako sposobu na zapamiętywanie sekwencji wyrazów, sposób na naukę tabliczki mnożenia na palcach oraz kodowanie. Podczas zajęć komputerowych, w interesujący sposób, poszerzają swój zasób słownictwa, tworząc chmury wyrazowe w programie WordArt, poznają także elementy programowania na m-botach.
W SP 10 jest też czas na rozwijanie zainteresowań kulinarnych i plastycznych. Dzieci samodzielnie wykonują dekoracje do inscenizacji, pieką ciasteczka i przygotowują ekologiczne owocowe soki. Mali kucharze nie tylko uczą się łączenia poszczególnych składników i przygotowywania zdrowych posiłków, dbają również o bezpieczeństwo podczas pracy, higienę i współpracę w grupie. Przy okazji poznają też podstawowe zasady savoir-vivre przy stole.
– Innowacyjne metody nauki bardzo podobają się uczniom, wzbudzają duże zainteresowanie i zaangażowanie z ich strony – mówią nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej zamojskiej 10-tki.
Do tej pory poznali oni zaledwie kilka sposobów, a pomocny „Gutek” ma w zanadrzu jeszcze wiele atrakcyjnych zadań przygotowanych dla naszych uczniów, w ramach zajęć lekcyjnych oraz zajęć rozwijających kreatywność. Bardzo cieszymy się, że stosowane przez nas nowe techniki nauki odnoszą pożądany skutek, a dzieci w łatwy i przyjemny dla nich sposób mogą przyswajać wiedzę oraz rozwijać swoje zdolności i zainteresowania.
Napisz komentarz
Komentarze