Czas podróży do Warszawy skróci się do 2 godzin i 15 minut, a jeden z wariantów zakłada budowę w Zamościu podziemnego dworca oraz tunelu o długości 6,5 km. Na ostatniej sesji zaprezentowano plany budowy szybkich kolei, które są opracowywane na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego.
W obradach rady Miasta Zamość, które odbyły się 29 listopada, wziął udział inż. Hubert Bobrowski, projektant firmy Egis Poland, która na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego opracowuje studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ) budowy trasy szybkiej kolei z Trawnik do Bełżca, m.in. przez Zamość.
Dokładnie chodzi o budowę odcinków linii kolejowych: nr 54 Trawniki – Krasnystaw i 56 Wólka Orłowska – Zamość – Tomaszów Lubelski – Bełżec. W ramach inwestycji powstanie w sumie ok. 90 km nowych torów.
Szybka kolej
– Centralny Port Komunikacyjny to najgorętszy temat inwestycyjny w kraju – podkreślił podczas prezentacji Hubert Bobrowski. – Planowana jest też rozbudowa w kraju kolejowej sieci transportowej, która będzie do tego miejsca prowadziła. To w sumie 1800 km linii, które zostaną ujęte w 30 zadaniach inwestycyjnych.
Więcej szczegółów na ten temat w papierowym i e-wydaniu Kroniki Tygodnia.
Napisz komentarz
Komentarze