W niedzielę 6 lutego do tomaszowskiej komendy zgłosiła się 34-letnia mieszkanka powiatu tomaszowskiego, która padła ofiarą oszustwa podczas sprzedaży torebki za pośrednictwem aplikacji sprzedażowej. Kobieta straciła z konta 3 300 złotych.
Osoba zainteresowana zakupem torebki nawiązała kontakt ze sprzedającą. Zasugerowała, że do sfinalizowania transakcji konieczne jest podanie adresu e-mail. Na podaną skrzynkę pocztową sprzedająca otrzymała wiadomość z linkiem, w który kliknęła. Następnie została przekierowana na fałszywą stronę banku, gdzie podała swoje dane sądząc, że loguje się do swojej bankowości elektronicznej. Oszust zmanipulował 34-latkę również do podania kodu autoryzacyjnego, umożliwiającego wykonanie przelewu z konta 34-latki na inne zagraniczne. Tym sposobem kobieta straciła z konta 3 300 złotych.
Przypominamy o zachowaniu szczególnej uwagi podczas transakcji finansowych. Nigdy nie korzystajmy z linków podsyłanych przez nieznajomych. Pamiętajmy, że logując się na fałszywą stronę i wpisując dane umożliwiamy oszustom wykonywanie różnych operacji bankowych na naszych kontach. Korzystajmy tylko z oficjalnych stron banków.
Napisz komentarz
Komentarze