Inwestycja o wartości ok. 10 mln zł realizowana jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Spółka pokrywa koszty z własnych środków. Prace modernizacyjne na tej linii kolejowej zaplanowane są do IV kwartału bieżącego roku.
Specjalna maszyna zdemontowała szyny i podkłady na odcinku 10 kilometrów starych torów pomiędzy stacjami Zamość Szopinek – Hrubieszów. W tych miejscach zostały ułożone nowe podkłady i szyny. W tym tygodniu maszyna wykona prace na ostatnim 2,5-kilometrowym odcinku tej linii kolejowej.
Na części trasy z Zamościa do Hrubieszowa kolejarze wykorzystali szyny i podkłady pozyskane po modernizacji linii kolejowej z Otwocka do Lublina Głównego. Wymiana torów „tradycyjną” metodą zajęłaby ponad miesiąc, a przy wykorzystaniu maszyny kolejarze uporali się z tym zadaniem w ciągu 10 dni.
– Efektywnie wykorzystywane środki własne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewniają lepsze parametry techniczne linii kolejowych. Prace na linii numer 72 to zapowiedź dogodniejszych podróży między Hrubieszowem a Zamościem. Takimi działaniami zwiększamy rolę kolei, jako sprawnego i ekologicznego środka transportu w codziennych i okazjonalnych podróżach – podkreśla Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.
Po wymianie podkładów i szyn na trasie między Zamościem a Hrubieszowem na szlak wyjedzie oczyszczarka tłucznia. Nowe szyny będą zgrzewane, a tor zostanie ustabilizowany. Dotychczasowe połączenie szyn zostanie zastąpione bezstykowym. To zredukuje poziom hałasu i wibracji. Podróże będą cichsze i bardziej komfortowe.
Inwestorzy z PLK zakładają, że po modernizacji torów podróż powinna się skrócić o ok. 10 minut. Obecnie pociągi pasażerskie jeżdżą na tej trasie z prędkością 60 km/h, a po wymianie torów szybkość zwiększy się o 20 km/h. Dla pociągów towarowych maksymalna prędkość wynosi 50 km/h, a po modernizacji będzie o 10 km/h wyższa.
Napisz komentarz
Komentarze