Świętowanie rozpoczęło się od przedstawienia historii zespołu przez kierowniczkę Jolantę Kidę. - Nasz zespół powstał w styczniu 2013 roku na okoliczność Gminnego Koncertu Kolęd. Można powiedzieć, że reaktywowałyśmy zespół po naszych mamach i babciach, które kiedyś prężnie działały i odnosiły spore sukcesy. Od początku naszym „maestro” został Henryk Hyz, który nas nadal prowadzi. Od tej pory minęło już dziesięć lat i chcemy uczcić tę piękną datę - mówiła. Dodała, że główną motywacją do działania była chęć spotykania się i rozmowy. Podkreśliła, że „dobrym duchem”, który skłonił ich do założenia zespołu, była Stanisława Tatar Budzyńska, która ciągle mówiła, że Rakówka ma potencjał i możliwości. - Dla mnie osobiście, największym bodźcem i moją mentorką była mama, która kiedyś śpiewała w zespole, wyjeżdżała z koncertami, przedstawieniami obrzędowymi, nawet do Warszawy - dodała.
Na pierwsze spotkanie organizacyjne przyszło bardzo dużo chętnych osób. I tak zaczęła się przygoda zespołu na scenie. Obecnie zespół liczy 11 osób. Początkowo było 26. - Jak pokazało życie, nie wszystkie dziewczyny mogły zrealizować się w śpiewaniu, ale są zawsze z nami, pomagają i uczestniczą we wszystkich wydarzeniach - mówiła Jolanta Kida. Zespół to również dzieci śpiewających pań. - Myślę, że ich wspomnienia z dzieciństwa, przeżycia ze wspólnych koncertów, będą rzutować na całe ich dalsze życie - dodała.
Życzenia jubilatkom złożył wójt gminy Księżpol Jarosław Piskorski, który podkreślał, jak ważna jest aktywność społeczna mieszkańców, gdyż to napędza i motywuje także władze gminy do współdziałania. W dalszej części uroczystości panie z „Harfy” zaprezentowały się w jubileuszowym koncercie. Był także czas na życzenia i gratulacje, które złożyły zaproszone zespoły, Koła Gospodyń Wiejskich i Klub Seniora. Muzyczne życzenia oraz kwiaty przekazał jubilatkom Chór Męski „Klucz” z Majdanu Starego, a na scenie zaprezentowały się także najmłodsi wokaliści z „Harfy”. Był również jubileuszowy tort i wyśpiewane „sto lat”.
Kierowniczka zespołu dziękowała wszystkim zaangażowanym w pomoc przy organizacji wydarzenia, a także wsparcie przez wszystkie lata działalności.
Napisz komentarz
Komentarze