– Z naszych wstępnych ustaleń wynika, że 72-letnia mieszkanka Zamościa przeszła przez oznakowane przejście dla pieszych i kiedy była już na chodniku, została uderzona przez kierującą hulajnogą elektryczną, która chwilę wcześniej skręciła z jezdni na ciąg pieszo- rowerowy. Piesza przewróciła się na chodnik. Z uwagi na dolegliwości bólowe 72-latka wraz z kierującą hulajnogą udały się do szpitala. Po badaniach okazało się, że piesza doznała obrażeń ręki – poinformowała po zdarzeniu asp. sztab. Dorota Krukowska-Bubiło, oficer prasowy KMP Zamość.
Hulajnogą kierowała 17-latka. Policyjne badanie alkomatem wykazało, że obie uczestniczki wypadku były trzeźwe.
Prawdopodobnie przyczyną zdarzenia było niedostosowanie przez kierującą hulajnogą prędkości do odbywającego się na chodniku ruchu pieszych.
- Przeczytaj też: Zamość: Dla pieniędzy pobili 24-latka. Sąd nakazał ich aresztować
- Zamość: Mamo telefon wpadł mi do ubikacji. Zrobisz za mnie przelew?
Policja przypomina, że osoby poruszające się po drogach publicznych hulajnogami elektrycznymi mają obowiązek przestrzegać ogólnych zasad bezpiecznego korzystania z dróg, które określono w przepisach ruchu drogowego. Ponadto kierujący hulajnogą elektryczną jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. W przypadku, gdy brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów kierujący hulajnogą elektryczną może korzystać z jezdni, jednak tylko wówczas, gdy po drodze tej ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością nie większą niż 30 km/h. Wyjątkowo kierujący hulajnogą elektryczną może korzystać z chodnika. Dotyczy to sytuacji, gdy chodnik jest usytuowany wzdłuż jezdni, po której ruch pojazdów jest dozwolony z prędkością większą niż 30 km/h i brakuje wydzielonej drogi dla rowerów oraz pasa ruchu dla rowerów. Kierujący hulajnogą powinien także pamiętać, że korzystając z chodnika lub drogi dla rowerów i pieszych powinien zachować szczególną ostrożność, poruszać się z prędkością zbliżoną do prędkości pieszych i ustępować pierwszeństwa pieszemu. |
Napisz komentarz
Komentarze