Kobieta opowiedziała, że po wyborze towarów w kwestionariuszu na stronie internetowej sklepu wprowadziła swoje dane i wpisała kod rabatowy. Miała płacić przelewem i została przekierowana na stronę swojego banku. Wpisała kod aktywacyjny i dokonała płatności. Jednak zamiast 100 złotych, z jej konta ubyło 1700 zł. Bank poinformował kobietę, że że ktoś z bankomatu na terenie Polski dokonał dwóch wypłat za pomocą kodu BLIK na łączną kwotę 1700 zł.
Czytaj także: Chciał kupić tanio, stracił sporo pieniędzy
– Podczas robienia zakupów za pośrednictwem Internetu zachowajmy czujność i ostrożność. Weryfikujmy sprzedawcę czytając na jego temat komentarze umieszczane przez osoby, które korzystały już z jego usług. Wybierajmy sprawdzone, a nie przypadkowe sklepy. Rozważmy również możliwość zapłacenia za przesyłkę u kuriera. Stosując powyższe zasady zmniejszamy ryzyko utraty pieniędzy – podpowiada Dorota Krukowska-Bubiło, rzeczniczka Komendy Miejskiej Policji w Zamościu.
Czytaj także: Myślała, że pomaga bratu, wsparła oszusta
Napisz komentarz
Komentarze