Nie na festynie, nie przez rozdawanie ulotek ani nie przez fantowe loterie, ale kampanią społeczną z udziałem seniorów miasto Zamość promuje szczepienia przeciwko COVID-19.
Akcja #tomojwybor jest prowadzona m.in. w Internecie, w mediach społecznościowych miasta, a także na billboardach. Wielkie plakaty już zostały rozwieszone w pięciu punktach, na ul. Lwowskiej, Szczebrzeskiej, Legionów i Akademickiej. Ruszyła również mobilna, wędrującą po mieście ekspozycja z 31 planszami przedstawiającymi fotografie 33 osób (najmłodsza z nich ma 57 lat, najstarsza 100). Wszystkie zostały sfotografowane w ich najbliższym otoczeniu i odpowiadają na pytanie dlaczego się zaszczepiły.
Czytaj także: Wojewoda zwiększa liczbę łóżek covidowych w szpitalach
Zdjęcia autorstwa Katarzyny Pomian są naprawdę bardzo ładne, wyważone, ciepłe. Na jednej z fotografii jest 85-letnia pani Janina i jej słowa: "Nie wyobrażam sobie, żebym się nie zaszczepiła". 77-letnia pani Teresa mówi: "Ja odpowiadam za siebie. Każdy jest wolny. Zaszczepiłam się". Państwo Eulalia i Stanisław (85 i 87 lat) wyjaśniają: "Zaszczepiliśmy się, żeby nie chorować". Z kolei 100-letni pan Edward krótko stwierdza: "Zaszczepiłem się, bo chcę żyć". A 71-letnia pani Alfreda tłumaczy swoją motywację: "Zaszczepiłam się, bo uwielbiam rozmowy z wnukami i cenię życie".
– To są prawdziwi ludzie, mieszkańcy Zamościa, a nie medycy, nie aktorzy, nie celebryci i na pewno nie statyści. Nikogo z nich do udziału w kampanii nie musieliśmy szczególnie namawiać, nikt z nich niczego nie udawał, nikt nie był reżyserowany – mówi Barbara Godziszewska, szefowa Wydziału Promocji UM Zamość.
Cały artykuł dostępny tylko w papierowym i e-wydaniu Kroniki Tygodnia
Napisz komentarz
Komentarze