Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 13:23
Reklama
Reklama

Jak pracować na własne konto? Gimnazjaliści z Bodaczowa to wiedzą

Uczniowie Gimnazjum im. Dzieci Zamojszczyzny w Bodaczowie uczestniczyli w realizacji projektu edukacji ekonomicznej „Na Własne Konto” Fundacji Europejski Rozwój Wsi i Rolnictwa.
Jak pracować na własne konto? Gimnazjaliści z Bodaczowa to wiedzą

Autor: freeimages.com

W pierwszym etapie gimnazjaliści poznawali zasady rządzące rynkiem pracy, sposoby funkcjonowania przedsiębiorstw oraz korzyści, jakie płyną z oszczędzania. W formie gier i zabaw edukacyjnych młodzież przyswajała pojęcia ekonomiczne, definiowała cechy osoby przedsiębiorczej oraz uczyła się rozpoznawać swoje kompetencje i ich przydatność w kontekście przyszłej pracy zawodowej. W czasie warsztatów uczniowie kształtowali zdolności negocjacyjne i umiejętność współpracy.

Uczniowie poznali warunki, jakie muszą zostać spełnione, aby założyć firmę. W ramach ćwiczeń poznawali zasady tworzenia biznesplanu oraz zakładali wirtualne firmy produkujące zabawki i książki. Gimnazjaliści poznali korzyści i zagrożenia wynikające z prowadzenia działalności gospodarczej.

W module, zatytułowanym „Pieniądze i bankowość”, młodzież poznawała zadania banku komercyjnego oraz najważniejszych produktów bankowych. W czasie warsztatów gimnazjaliści posługiwali się pojęciami ekonomicznymi: barter, pieniądz, pieniądz elektroniczny, bank, depozyt, kredyt. Uświadomili sobie także korzyści z usług bankowych oraz rolę banku centralnego w gospodarce. Co ważne, uczniowie kształtowali też umiejętności podejmowania racjonalnych decyzji ekonomicznych oraz postawy odpowiedzialności za własne wybory.

Poznawali produkty bankowe dla oszczędzających. Wskazywano korzyści wynikające z oszczędzania w banku. Uczniowie posługiwali się pojęciami ekonomicznymi: budżet, nadwyżka, deficyt, oszczędzanie i inwestowanie.

Projekt obejmował wizytę w banku komercyjnym PKO SA, II Oddział w Zamościu oraz wizytę w zakładzie przedsiębiorcy. W banku uczniowie poznali historię bankowości, systemy bankowe w Polsce, zadania banków komercyjnych, rozwój usług mobilnych w bankowości, praktyczne zastosowanie i funkcje aplikacji mobilnej PeoPay oraz zasady działania płatności zbliżeniowej HCE. Gimnazjaliści mieli też możliwość obejrzenia skarbca banku. Uczniom zostały zaprezentowane sposoby identyfikowania autentyczności banknotów oraz wzór nowego banknotu, który znajdzie się wkrótce w obiegu. Dla młodzieży został przygotowany też quiz wiedzy o bankowości. Uczniowie, którzy nie popełnili żadnego błędu, otrzymali nagrody. Na zakończenie wizyty wszyscy uczestnicy otrzymali Certyfikat potwierdzający udział w spotkaniu edukacyjnym poświęconym rozwojowi bankowości w Polsce i nowoczesnym formom płatności.

W trakcie wizyty u lokalnego przedsiębiorcy zajmującego się skupem zbóż młodzież miała możliwość poznania mechanizmów rynkowych mających zastosowanie w tego typu działalności.

W drugim etapie projektu ekonomicznego „Na Własne Konto” uczniowie wykonywali zadanie polegające na opracowaniu modelu biznesowego przedsięwzięcia w lokalnej społeczności. Drugi etap zakończył się konkursem projektowym. Zadaniem uczniów było opracowanie pracy konkursowej na temat: „ Model biznesowy przedsięwzięcia w lokalnej społeczności”.

Wszyscy uczniowie uczestniczący w realizacji projektu otrzymali dyplomy oraz drobne upominki a najbardziej wyróżniający się otrzymali nagrody.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Alek 30.05.2017 14:37
Bardzo dobra inicjatywa, mam nadzieję, że dobrze ich przygotowali. Im więcej wyedukowanych obywateli, tym większe szanse, że będą rozsądnie inwestowali pieniądze, np. w lokaty, korzystali mądrze z dostępnych narzędzi, a ich jest dookoła pełno, parę kliknięć i ma się podstawową wiedzę o lokatach (choćby tutaj - http://extralokaty.pl/) kredytach, ubezpieczeniach. Oby wiecej takich przedsięwzięć.

 

 

Reklama
ReklamaBaner reklamowy B Firmy Sunflowers
Reklamadotacje rpo
KOMENTARZE
Autor komentarza: ochrona przyrodyTreść komentarza: Jakie były ku temu przesłanki?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:56Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: jaTreść komentarza: Coś mieszkańcu o ukrainie piszesz oszczędnie Nie wszystko!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Lubelskie: Atak Rosji na zachodnią Ukrainę. Poderwano nasze myśliwceAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Zając ekspertem PO KOLEGIUM TUMANUM to jakieś jaja,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:52Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Pytanie gdzie w tym czasie była wybrana rada społeczna szpitala nadzorująca dyrekcję z ramienia starostwa. tym pseudo neo radnym tylko jaja wsadzić w imadło i dobrze skręcić. a nie nagrody dawać,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:50Źródło komentarza: Szpital w Hrubieszowie w ciągu 2 lat nie wykonał kontraktów z NFZ. Do spłaty ma 18 mln złAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: "Droga przez mękę" aby dojść do orzecznictwa trzeba pokonać odcinek z parkingu przy parku lub walczyć o miejsce parkingowe przy bloku nr 8. Jeżeli będziemy mieli szczęście i znajdziemy miejsce to zaczyna się walka dziurawym chodnikiem i wysokimi krawężnikami. Takie mamy realia udogodnień dla niepełnosprawnych. Mieszkzńcy bloku wracający z pracy siedzą w samochodach i wypatrują wolnego miejsca postojowego bo przecież większość miejsc jest zajęta przez pracowników Krok za krokiem, pacjentów przychodni Żak, stomatologa, okulisty lub petentów ZGL. Takie instytucje jak przychodnie nie powinny znajdować się w blokach gdzie nie ma przystosowanych warunków oraz miejsc parkingowych.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 11:26Źródło komentarza: Zamość: Przyjeżdża niepełnosprawny do urzędu i... nie ma gdzie zaparkowaćAutor komentarza: PO to złoTreść komentarza: taaaak. tak samo jak GeblewiczowiData dodania komentarza: 22.11.2024, 11:10Źródło komentarza: Nigdy nie rób tak na drodze ekspresowej! GDDKiA publikuje nagranie ku przestrodze [VIDEO]
Reklama