Rozbudowa kilkunastokilometrowego odcinka drogi krajowej nr 74 pomiędzy Hrubieszowem a przejściem granicznym w Zosinie (gmina Horodło) zakłada dostosowanie tego odcinka do standardów drogi głównej o ruchu przyspieszonym. „Jezdnia zostanie poszerzona, obydwa pasy ruchu będą miały po 3,5 metra szerokości każdy. Ułożona zostanie nowa nawierzchnia, a jej konstrukcja zostanie wzmocniona i dostosowana do przenoszenia obciążeń około 11,5 t/oś” – pod koniec stycznia tego roku taką informację zamieścił na swojej stronie lubelski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Rozbudowane skrzyżowania i rondo w Strzyżowie
– W ramach planowanej inwestycji przebudowane zostaną skrzyżowania na całym modernizowanym odcinku, a w Strzyżowie (gmina Horodło) u zbiegu drogi krajowej nr 74 z drogą powiatową w kierunku Horodła zostanie wybudowane rondo. Plany rozbudowy zakładają również położenie chodników, budowę zatok autobusowych oraz oświetlonych przejść dla pieszych – wylicza Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy Oddziału GDDKiA w Lublinie
Z inwestycyjnych planów GDDKiA wynika, że realizacja inwestycji rozpocznie się w miejscowości Husynne Kolonia (gmina Hrubieszów). Rozbudowa dotrze aż do drogi dojazdowej do przejścia granicznego w Zosinie.
- Przeczytaj też: Uwaga! W piątek 9 lutego rolnicy zablokują drogi w całej Polsce. Sprawdź gdzie [MAPA]
– Jeszcze w tym roku planujemy ogłosić przetarg, który pozwoli wyłonić wykonawcę robót. Gdy już znany będzie wykonawca, będą mogły rozpocząć się prace w terenie. Inwestycja będzie realizowana w systemie tradycyjnym (Buduj). Dokładna data ogłoszenia przetargu i rozpoczęcia prac budowlanych nie jest jeszcze znana. O kolejnych etapach tej inwestycji, będziemy na bieżąco informować na naszej stronie internetowej – deklaruje Łukasz Minkiewicz.
Lubelski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na razie nie podaje szacunkowego kosztu realizacji planowanej przebudowy kilkunastokilometrowego odcinka krajowej drogi do przejścia granicznego w Zosinie.
– Koszty budowy poznamy przy przetargu, wówczas wpłyną oferty od wykonawców – zastrzega rzecznik prasowy Oddziału GDDKiA w Lublinie.
Krajówka nie będzie zamknięta
Zapytaliśmy w lubelskim Oddziale Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad również o to, czy rozbudowa będzie prowadzona bez wyłączenia ruchu samochodów na tej wyjątkowo ruchliwej trasie, czy może raczej podczas przebudowy nie zostanie ona zamknięta.
– Żeby zminimalizować utrudnienia, prace będą realizowane etapami. Na odcinkach, gdzie aktualnie toczyć będą się prace, obowiązywać będzie ruch wahadłowy lub zapewniona zostanie jezdnia tymczasowa – tłumaczy Łukasz Minkiewicz. – Jak długo może potrwać przebudowa drogi krajowej nr 74 pomiędzy Hrubieszowem z Zosinem? Od czasu podpisania umowy, wykonawca będzie miał 17 miesięcy na realizację inwestycji. Do tego nie wlicza się okresu zimowego, który rozpoczyna się od połowy grudnia i trwa do połowy marca – zaznacza rzecznik prasowy Oddziału GDDKiA w Lublinie.
Planowana przebudowa kilkunastokilometrowego odcinka „krajówki” z Hrubieszowa do przejścia granicznego w Zosinie będzie kolejną inwestycją realizowaną na szlaku pomiędzy drogą ekspresową S19 w Janowie Lubelskim, planowaną S17 w okolicach Zamościa, a przejściem granicznym w Zosinie.
Napisz komentarz
Komentarze