Organizator konkursu – Lubelska Agencja Wspierania Przedsiębiorczości nagrodziła firmy związane z czterema branżami: biogospodarką, energetyką niskoemisyjną, medycyną i zdrowiem oraz informatyką i automatyką. Wszystkie realizowały projekty współfinansowane przez Fundusze Europejskie. O rozstrzygnięciu konkursu swoimi głosami zdecydowali jednak internauci. Dzisiaj poznamy dwóch zwycięzców przez nich wskazanych, a za tydzień przedstawimy pozostałych.
Laureaci
Biogospodarka: Aqua East Polska sp. z o.o.
Firma z siedzibą w Rudzie Hucie (pow. chełmski) od ponad 15 lat zajmuje się produkcją wody źródlanej. Wydaje się, że akurat w tej branży trudno wymyślić coś innowacyjnego. Im się jednak udało. Dzięki finansowanemu przez Regionalny Program Operacyjny projektowi na rynek trafiła woda „Baby Zdrój” Jest to niesłodzony napój na bazie wody źródlanej wzbogacony dodatkiem naturalnych ekstraktów ziołowych. Stworzono go z myślą o kobietach w ciąży i w okresie laktacji oraz dla niemowląt.
„Baby Zdrój” jest idealna do przygotowania posiłków dla niemowląt od pierwszych dni życia. W jej składzie są wyciągi z melisy lekarskiej i rumianku pospolitego, które posiadają potwierdzone przez współczesne badania kliniczne, szerokie właściwości antyoksydacyjne, przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, rozkurczowe (kolki u niemowląt).
Na świecie nie ma porównywalnego produktu. Produkowane w USA wody zawierające wyciągi z ziół i nie zawierające cukrów, nie są dedykowane dla matek w ciąży, karmiących i dla niemowląt.
Medycyna I Zdrowie: Obst S.A.
Firma ma swoją siedzibę w Chełmie. Od 24 lat działa w branży spożywczej i na rynku zdobyła sobie zasłużoną pozycję. Produkuje płatki kukurydziane, formowaną galanterię śniadaniową, musli oraz pieczywo chrupkie. Wydawać by się mogło, że także w tej branży wymyślono już wszystko. Obst potrafił jednak nie tylko ulepszyć produkowane dotychczas wyroby a także wprowadzić nowe. Są to w pełni innowacyjne: Zbożowe pełnoziarniste rurki powlekane miodem z kakao, Micro-Płatki Fit, płatki pełnoziarniste dwuwarstwowe przekładane nadzieniem i pełnoziarniste pieczywo z kminkiem bez cukru.
Korzystając z unijnego wsparcia firma udoskonaliła też proces produkcji, dzięki czemu jej wszystkie produkty zostały w sposób znaczący ulepszone. Udało się między innymi wydłużyć termin przydatności do spożycia produktów do 16 miesięcy, zminimalizować zawartość szkodliwych akryloamidów w produktach i poprawić bezpieczeństwo i trwałość produktów poprzez innowacyjne pakowanie.
Firmy, które zmieniają wizerunek regionu
Obie firmy swoje innowacyjne rozwiązania wdrożyły w oparciu o własne badania. Opracowane i wdrożone na ich podstawie technologie i produkty są innowacyjne w skali globalnej, nieznane i niestosowane dotychczas. – To właśnie takie firmy z wizją, nowoczesnym i oryginalnym pomysłem na swoją działalność i gospodarkę w ogóle, zmieniają obraz naszego województwa – mówi Jarosław Stawiarski, marszałek województwa lubelskiego. – Wierzę, że dzięki nim Lubelszczyzna rozpoznawalna będzie jako wspaniały region pod względem turystycznym i przyrodniczym ale także jako centrum nowych technologii i innowacji.
Napisz komentarz
Komentarze