W planach jest modernizacja przejść dla pieszych w 58 lokalizacjach na drodze krajowej nr 17. Wartość inwestycji to około 8,5 miliona złotych. Umowy z wykonawcami zostały podpisane w połowie marca. Prace będą polegać na doświetleniu przejść oraz stref przejściowych 100 metrów przed i 100 metrów za przejściem.
Piesi muszą być bardziej widoczni
– Realizacja inwestycji jest możliwa dzięki Programowi Bezpiecznej Infrastruktury Drogowej, a celem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na istniejących odcinkach dróg krajowych. W szczególności chodzi o poprawę bezpieczeństwa na przejściach, poprzez poprawę widoczności pieszych. Stworzenie bezpiecznej infrastruktury drogowej wpłynie na zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar– mówi nam Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie.
Prace mają się rozpocząć w połowie tego roku.
Ilu pieszych ginie na drogach?
Według policyjnych statystyk, w 2020 roku na polskich drogach zginęło 631 pieszych (25,3 proc. wszystkich ofiar śmiertelnych), w 2022 r. ta liczba spadła do 527 (23,5 proc.).
W 2021 roku wypadki z udziałem pieszych stanowiły 20,8 proc. ogółu wypadków w Polsce, w wyniku których zginęło 527 pieszych (23,5 proc.), a 4 304 pieszych zostało rannych (16,3 proc.). Wśród ofiar – osób pieszych, największą grupę stanowiły osoby starsze, powyżej 60 roku życia (247 ofiar).
Na przejściach dla pieszych odnotowano 2 349 wypadków drogowych. Stanowi to 49,4 proc. wszystkich wypadków z udziałem pieszych. Śmierć poniosło 153 pieszych (29 proc. ogółu zabitych pieszych), rannych zostało 2 275 pieszych (53,8 proc. ogółu rannych pieszych).
"Sytuacja taka powoduje, że pomimo poprawy stanu bezpieczeństwa pieszych w ostatnich latach w Polsce grupą nadal najwyższego ryzyka (oprócz kierujących pojazdami samochodowymi) wśród uczestników ruchu drogowego w dalszym ciągu pozostają piesi" - czytamy w informacji zawartej w Narodowym Programie Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2021-2030.
Napisz komentarz
Komentarze