Zadaniem wykonawcy pierwszego odcinka będzie zaprojektowanie i budowa niespełna 10 km dwujezdniowej drogi ekspresowej na odcinku od Izbicy do węzła Zamość Sitaniec. Droga będzie przebiegać nowym śladem, głównie wzdłuż obecnej DK17, omijając od zachodniej strony miejscowości Podkrasne oraz Chomęciska Małe. W ramach tego zadania powstaną m. in. dwa węzły: Stary Zamość oraz Zamość Sitaniec. Planowanych jest 27 obiektów inżynierskich, takich jak mosty, wiadukty oraz przejścia dla zwierząt.
- DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ: Jest zezwolenie na rozbudowę DK 74 między Hrubieszowem a Zosinem. Kiedy przetarg?
W przetargu na wyłonienie wykonawcy odcinka Izbica-Zamość Sitaniec wpłynęło 12 ofert. Najkorzystniejszą, opiewającą na kwotę 522,3 mln zł zł złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, zawarcie umowy z wykonawcą planowane jest w tym roku.
Kolejne odcinki
To trzeci odcinek S17 między Piaskami a Zamościem, dla którego w ostatnim czasie wybrany został wykonawca. Na początku stycznia GDDKiA zakończyła ocenę ofert w przetargach na zaprojektowanie i budowę dwóch fragmentów tej drogi o łącznej długości 35 km: Piaski-Łopiennik oraz Krasnystaw-Izbica. Za najkorzystniejsze uznane zostały oferty złożone przez firmy Intercor oraz Mostostal Warszawa, ale od obu rozstrzygnięć wpłynęły odwołania firm uczestniczących w postępowaniu przetargowym. Zgodnie z przepisami, zostaną one rozpatrzone przez Krajową Izbę Odwoławczą.
Jeśli chodzi o odcinek Łopiennik-Krsnystaw Północ, to wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach złożony został do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie dwa lata temu. Jako rekomendowany wskazano wariant biegnący po południowo-zachodniej stronie obecnej DK17, omijający teren cmentarza wojskowego z okresu I wojny światowej w Łopienniku Nadrzecznym. Odcinek pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ ma mieć 9,2 km.
- Przeczytaj też: Wiemy, o ile więcej dostaną od marca emeryci i renciści. Mniej, niż wynikało z prognoz
„Projektanci mają jeszcze do zakończenia badania geologiczne dla wskazanego wariantu trasy, uszczegółowienie rozwiązań drogowych, mostowych, ochrony środowiska, branżowych oraz przeprowadzenie audytu BRD. Po zakończeniu prac i odebraniu dokumentacji przetarg na wyłonienie wykonawcy tego odcinka planujemy ogłosić w I kw. 2025 r.” – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Do granicy
Droga ekspresowa między Piaskami a Hrebennem (ok. 125 km) będzie realizowana w formule Projektuj i buduj. Trzy odcinki S17 od Zamościa w kierunku Hrebennego są obecnie w fazie realizacji, a procedury związane z wydaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) są w toku. Prace budowlane będą mogły rozpocząć się po uzyskaniu odpowiednich decyzji.
- Przebudowa i rozbudowa drogi powiatowej w Pasiekach oficjalnie zakończona
- 4 firmy są chętne do budowy MOP-ów na obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego
Na etapie prac przygotowawczych, oprócz wcześniej wspomnianego odcinka Łopiennik-Krasnystaw, jest również ok. 12-kilometrowy odcinek Zamość Sitaniec-Zamość Wschód. Postępowanie administracyjne zmierzające do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) prowadzi aktualnie Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie.
Ogłoszono także przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla ok. 2-kilometrowego odcinka drogi S17 w okolicy Hrebennego, który będzie służył jako dojazd do planowanego terminala na granicy Ukrainą. Otwarcie ofert miało się odbyć 12 lutego.
Napisz komentarz
Komentarze