Pomysł utworzenia centrum komunikacyjnego w tej części miasta nie jest nowy. Był elementem tzw. Nowego Centrum, które miało przed laty powstać m.in. między ulicami Partyzantów i Stefana Wyszyńskiego. W 1969 r. architekt Jacek Jedynak oraz zespół warszawskich architektów zaprojektował dzielnicę, która miała zajmować 19 hektarów i mieć głównie charakter handlowo-usługowy. Tej wizji nie udało się zrealizować.
W ostatnich latach powrócono do koncepcji budowy węzła komunikacyjnego nieopodal starówki. Wnioskowali o to mieszkańcy.
Jest preumowa
Niedawno Miasto Zamość podpisało z Urzędem Marszałkowskim preumowę na dofinansowanie inwestycji obejmującej budowę węzła komunikacyjnego i doposażenia Miejskiego Zakładu Komunikacji w Zamościu.
W ramach tej inwestycji kupionych zostanie dziesięć nowych autobusów. Pojazdy będą w pełni klimatyzowane, zasilane olejem napędowym, z nowym wyposażeniem, zastąpią najbardziej wysłużone autobusy. Z kolei tak zwany HUB komunikacyjny ((hub – ang. centrum), który powstanie przy ul. Peowiaków, ma integrować transport publiczny: miejski, PKP, BUS, samochody osobowe i rowery.
Na terenie HUB-u powstanie Parking "Park&Ride" ("Parkuj i Jedź"). Ma służyć integracji i tworzeniu przejazdów łączonych samochód-kolej-MZK-rower-BUS. Użytkownicy będą mogli zostawić samochód na wyznaczonym parkingu i przesiąść się na przystanku do autobusu, busu, szynobusu bądź skorzystać z roweru miejskiego.
Napisz komentarz
Komentarze