Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 22:32
Reklama Baner reklamowy firmy WODBET
Reklama

Gm. Trzeszczany: Bój o pacjenta

Wójt gminy chce otworzyć przychodnię zdrowia w budynku po byłym banku spółdzielczym. Powiat hrubieszowski zamierza wyremontować i zmodernizować budynek, w którym kiedyś mieścił się ośrodek zdrowia. Czy to oznacza, że w Trzeszczanach będą dwie przychodnie?
Gm. Trzeszczany: Bój o pacjenta

Autor: Fot. pixabay.com

Ośrodek zdrowia w Trzeszczanach prowadził działalność do końca zeszłego roku. Lekarz, który przyjmował tam pacjentów zrezygnował z prowadzenia gabinetu. Ośrodek w Trzeszczanach zamknięto. Pacjenci przenieśli się do lekarzy rodzinnych w Nieledwi, Hrubieszowie, a nawet Werbkowicach.  

Wójt gminy Trzeszczany Stanisław Czarnota zapewnia, że gmina próbowała przejąć budynek po zamkniętym ośrodku zdrowia. 

 – Przed laty należał on do gminy. Wybudowali go mieszkańcy Trzeszczan i okolic. Ale przyszły takie czasy, że powiat hrubieszowski przejął ośrodek i świetnie działającą, dobrze wyposażoną przychodnię. Moi poprzednicy próbowali ją odzyskać, ale władze powiatu odmawiały. Nic z tego nie wyszło. Także my zwróciliśmy się do obecnego starosty powiatu hrubieszowskiego, że jesteśmy zainteresowani przejęciem ośrodka zdrowia razem z działką. Ale zarząd powiatu nie przekazał naszego pisma pod obrady rady powiat – usłyszeliśmy od wójta.

Cały artykuł na ten temat tylko w papierowym i e-wydaniu Kroniki Tygodnia


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Pitkadyr 11.12.2021 13:56
Boli Was głowa i zatoczki,droga chodniki,gruz,który po chodnikach zostaje.Dla Was chlapać jęzorami jedynie jak nędzarzom zostaje.Chodzicie po prywatnych posesjach robicie zdjęcia a tak naprawdę o niczym nie macie pojęcia.No cóż wybrali jak by wiedzieli to by olali,że taka głupota jak rządzi vel/despota.Pewnej Pani w pierwszej ławie kręci się głowa jak Ruskiej lali bo podobno jej ortograficzne komentarze już wszyscy olali.Więc piszcie więcej bo Was coś boli, ta droga i chęć noszenia przez Mikołaja areoli.Lecz do sądu chodzić trzeba widać było wola nieba.Więc zabolało Was kakao, miało boleć z tego co wybrzmiało.

olo 11.12.2021 10:50
Koli w oczy droga co :)))

Obserwator parafialny 10.12.2021 23:00
Do z(ł)omowca. Ty się nie martw ośrodkiem zdrowia. Tu się kroi większa impra, Wkrótce, lada dzień, niebawem nastąpi wielkie wydarzenie, oddanie odcinka drogi powiatowej oraz 8 zatok autobusowych !!!!! w Trzeszczanach i Nieledwi. Czy remontu nie można było zacząć od Hrubieszowa aby naprawić najgorszy odcinek czyli w Obrowcu. Cieszycie się mieszkańcy Nieledwi, że jest droga w Trzeszczanach bo ja nie. Czy będzie mównica i nagłośnienie jak w Werbkowicach, czy fotografka z Mołodiatycz zrobi zdjęcia. Byłbym zapomniał czy będą zdjęcia z drona a najważniejsze czy będzie Pan Minister. Ostatnio otwierał most na rzece, przekazywał Kamaza oraz odwiedził strażaków. Zapraszamy Pana Ministra z kierowcą.

Z(Ł)OMO - wiec 10.12.2021 22:35
Czy ktoś widział uchwałę zarządu powiatu mówiącą o tym aby nie przekazywać dawnego ośrodka dla mieszkańców gminy Trzeszczany. Pytam bo nie mogę nigdzie znaleźć tej uchwały. Z kolei wiem od Wójta, że starosta Karpiuk odpisała Wójtowi, że zapewnienie opieki zdrowotnej leży w gestii Wójta. Więc działa i bardzo dobrze. Niech powstanie Ośrodek Zdrowia w małym obiekcie jakim jest dawny bank Lekarz nie potrzebuje takiego gmachu, kto to opali i utrzyma. A z matematyki wynika, że staroście brakuje 1 200 000 zł skoro kosztorys mówi o 3 700 000 zł . Czy to prawda ? Lotny Z(Ł) OMO - wiec

Synio 08.12.2021 20:14
Elita ledwopisząca po cichu jak widać po wpisach to elektorat Mikołaja i pewnego pieska.

KLEOSIA 07.12.2021 15:14
OLO WSPANIAŁY I MYSLACY CZŁOWIEKU

Olo 07.12.2021 07:46
"W trakcie blisko 50-cio letniej eksploatacji pogarszał się stan techniczny mostu, uszkodzeniu ulegały elementy konstrukcyjne, zużywała się także nawierzchnia. Dzięki realizacji tej inwestycji przez Powiat Hrubieszowski przywrócona została nośność konstrukcji - do 30ton, dzięki której mieszkańcy Powiatu mogą bezpiecznie i komfortowo korzystać z mostu – na kolejne lata." To ze strony Starostwa Powiatowego w Hrubieszowie Huczne otwarcie przebudowanego mostu w Werbkowicach. A czy ktoś zadał pytanie gdzie prowadzi droga przez ten most. Dla mniej zorientowanych - w kierunku drogi wojewódzkiej na Tomaszów Lubelski. SUPER!!! TYLKO ZA MOSTEM NIE MA DROGI ASFALTOWEJ TYLKO JEST POLNA DROGA I PRZEZ NAJBLIŻSZE 20 LAT JEJ TAM NIE BĘDZIE. Po opadach deszczu nieprzejezdna dla samochodów osobowych. A teraz kolejna łyżka dziegciu. W terenie rolniczym nośność mostu 30 ton to chyba jakieś nieporozumienie. I kolejna. Zakładając że kiedyś jednak ta droga powstanie to niestety będzie miała ograniczenie tonażowe z uwagi na nośność mostu. Cel działania jak najbardziej słuszny bo ten most od 10 lat wymagał remontu, niestety wykonanie w mojej ocenie fatalne. Rozwijamy powiat? Niech każdy sam sobie odpowie. :-)

Paulina 07.12.2021 07:55
Niesamowity jest ten ktoś o pseudonimie OLO!!!!! Kurczę dwa komentarze po prostu rewelacyjne. Wymiatasz kolego lub koleżanko!!!

Mieszkaniec 07.12.2021 18:47
A w jakim stanie jest most na przebudowywanej szosie Skierbieszów - Hrubieszów w Trzeszczanach? Czy jest zdolny przenosić planowane zwiększone obciążenia? Czy coś nie umknęło?

Mieszkaniec Zawiedziony 07.12.2021 19:11
Trudne pytanie ale most był i jest w fatalnym stanie i nikt go nie przewidział do przebudowy więc odpowiedź jest prosta. NIE!!!!

Mieszkaniec 07.12.2021 19:22
Jeśli tak jest to tak jakby rozpocząć budowę domu od poddasza czy dachu zapominając o fundamentach. Ale co tam zawsze można zrobić objazd np. przez Drogojówkę.

Olo 07.12.2021 19:38
To ta miejscowość gdzie droga jest w dobrym a jak na standardy Powiatu Hrubieszowskiego nawet bardzo dobrym a pomimo tego jest przebudowywana ? Ciekawe co na to mieszkańcy Brodzicy czy np. Wolicy, którzy do dzisiejszego dnia nie mogą się doprosić remontu po zniszczeniach tzw. ubocznych obwodnicowych. A jak ktoś jest zainteresowany to proszę zerknąć jakie projekty są obecnie opracowywane. I tak np. będzie dokumentacja na przebudowę ulicy Komandora Krawczyka w Hrubieszowie, tyle tylko , że parę lat temu opracowano już taką dokumentację. No ale różnica jest bo tamta dokumentacja, za którą płaciła Gmina Miejska Hrubieszów była na budowę a teraz jest na przebudowę. Nawet kawałek zrobili ale widocznie zapomniano że dokumenty już są. Ale kto bogatemu zabroni . Czy leci z nami pilot?

Zuza 07.12.2021 19:46
Zapomniałeś o natężeniu ruchu na tej drodze. Jak rano usiądziesz na ulicy to do południa jesteś bezpieczny, bo nic nie jeździ. A po południu to ze 40 samochodów pewnie przejedzie bo tyle tam zamieszkanych domów. Oczywiście tak do 18 godziny bo potem to tylko sarny i jelenie:-)

Yeti 08.12.2021 16:14
Tak to jest jak się mieszka na zadupiu

Lotny Ormowiec z drona 07.12.2021 21:51
Nie róbcie objazdu przez Drogojówkę bo w lesie często przechodzą Łosie i Klempy. Trza by postawić gajowego z flintą to by odstraszał a to dodatkowe koszty. Toż za najniższą krajowa nie będzie stał, trza coś zjeść i wypić i tak na 3 zmiany po 8 godzin, to daje 3 nowe osoby do zatrudnienia. Jedźta inną drogą może przez ten nowy most w Werbkowicach co go tak tłuuuumnie otwierali. Tylko coś wójtowej z Werbkowic nie widać.

Anka 07.12.2021 22:02
Była po drugiej stronie mostu tylko śniegu dwa centymetry spadło i na polnej drodze się zakopała.

13 grudnia ZOMO pamiętamy 07.12.2021 22:11
A jako pierwszy przejechał Pan Wiesio i co czy zdążył włączyć drugi bieg w służbowej toyocie. I proszę się nie śmiać bo podobno w Wąchocku most wybudowali wzdłuż rzeki ale o otwarciu z nagłośnieniem nie słyszałem.

Haneczka 08.12.2021 06:02
Wieść gminna niesie że ma być zatrudniony Rumcajs a naboi pod dębem dostatek. Się będzie działo a przecież może być zastosowana przeprawa jak mostu nie będzie, dopuszczalne ma być pokonywanie przeszkody wpław.

Most 08.12.2021 16:13
To będzie wina tych co zatwierdzali ha ha ha

ta 08.12.2021 09:10
mam nadzieję, że już niedługo ta cała zgraja psełdosamorządowców skończy na śmietniku historii

Jaszczurka :-) 08.12.2021 15:01
OLO komentarz w punkt. Ale tu nie chodzi o to żeby coś zrobić dla "Dobra Mieszkańców". Jak nie ma się rozsądnych pomysłów i funduszy to robi się cokolwiek aby było ;-) No i najważniejsze w tym wszystkim żeby było się potem gdzie sfotografować :-)

Olo 07.12.2021 07:28
W bieżącym roku Rada Powiatu przyjęła uchwałą program naprawczy SP ZOZ. według tego programu zadłużenie szpitala to ponad trzy miliony zł. We wszystkich okolicznych wsiach ośrodki zdrowia zostały polikwidowane bo stanowiły duże obciążenie dla budżetu ZOZ. Teraz nagle Powiat będzie inwestował ponad trzy miliony siedemset tysięcy na przebudowę ośrodka zdrowia w Trzeszczanach. Duży budynek którego koszty utrzymania sprawia , że prowadzenie tam działalności leczniczej przy tak małej liczbie pacjentów z góry skazane jest na niepowodzenie. Naprawdę nie trzeba być wybitnym ekonomistą aby to zrozumieć. Jeżeli Gmina w małym przebudowanym już budynku, który nie wymaga znacznych nakładów, którego utrzymanie nie pochłonie majątku, planuje zorganizować miejsce dla prywatnej praktyki lekarskiej to po co Powiat angażuje swoje środki. Przecież to się logiki nie trzyma. Skoro w Gminie Trzeszczany są takie plany to może pójdźmy dalej. Werbkowice, Mircze, Dołhobyczów, Horodło. Może tam też zainwestujmy w taki " biznes" Chcecie przebudować budynek ok ale dogadajcie się z Gmina i przeznaczcie go na inny cel np. mieszkania chronione, chociaż osobiście uważam, że za takie pieniądze prościej i taniej byłoby wybudować nowoczesny budynek od podstaw. Dziwi mnie tylko bierna postawa radnych powiatowych. Panie i Panowie. Dokumenty źródłowe ( plan naprawczy plus sprawozdanie finansowe SP ZOZ), podstawowa znajomość rynku usług medycznych w tej Gminie, do tego najprostszy kalkulator i sami zrozumiecie że na koniec waszej kadencji powiedzenie " jaka to była piękna katastrofa" nabierze realnego znaczenia. Zanim będzie za późno. p.s. W sąsiedniej Gminie Uchanie taka przebudowa też jest planowana :-). Życzę miłego dnia i owocnych refleksji.

Społeczna Myślicielka 07.12.2021 07:35
Jak czytam ten komentarz to mam jeszcze nadzieję na normalność, bo ludzie myślący jednak istnieją. Nie wiem kim jesteś człowieku ale ten komentarz jest genialny. Nic dodać nic ująć. W samo sedno.!!!!

Fakt 07.12.2021 17:52
To prawda Społeczna Myślicielko, komentarz Ola przywraca wiarę w myślącego człowieka.

Sprawiedliwy 07.12.2021 18:49
Trzeba przyznać Olo że masz na czym czapkę nosić!!!!!

Fakt. 07.12.2021 17:49
Zadłużenie szpitala na koniec 2020r. faktycznie wynosiło nieco ponad 2 mnl. zł Opracowany wspaniały program naprawczy miał wyprowadzić szpital na prostą. Śledząc stronę Starostwa czy też portale społecznościowe mamy dość często spotykane info. że Starostwo przekazało kilka mnl. dla szpitala innym razem pożyczyło kilka mnl. Pytanie nasuwa się samo czy to był zły plan? czy też wydatki wzrosły pomimo zamknięcia neurologi i zlikwidowania sporej ilości etatów? czy też jest jakaś inna przyczyna ? Bo nawet licząc bardzo pobieżnie to szpital powinien być już na plusie.

Zniesmaczona 07.12.2021 18:42
Dokładnie tak!!! Jak to możliwe , że zwykli ludzie widzą to wszystko a nasi wybrani wolą narodu radni nie interesują się tymi sprawami.

Mieszkaniec gminy 07.12.2021 21:27
Jest tylko jeden problem. Naginasz fakty i to bardzo. Po pierwsze budynek po byłym banku w Trzeszczanach nie jest dostosowany do pełnienia funkcji ośrodka zdrowia. Po drugie budynek nie jest własnością gminy. Jakie są prawdziwe warunki umowy dzierżawy od banku w Zamościu warto się zapoznać. Po trzecie zmiana funkcji budynku to nie będą "małe przeróbki" tylko konkretne nakłady finansowe gminy podczas gdy powiat dostał dofinansowanie. Proszę więc nie opowiadać głupot. Mieszkańcy Trzeszczan powinni się zapoznać z faktami i warunkami umowy z bankiem. Co np gdy lekarz który ma przyjść zrezygnuje po roku. Komu zostanie ten budynek i po co?! Kto będzie tam leczył wówczas i co z poniesionymi nakładami na zmianę funkcji budynku?!

Olo 07.12.2021 21:50
Mareczku nie spinaj się tak. Bank ten budynek z chęcią sprzeda, a koszt jego adaptacji i późniejszego utrzymania będzie niewspółmierny do kosztów przebudowy i utrzymania tej ruiny. Uczepiłeś się człowieku swojej niezrozumiałej ideologii jak przysłowiowy pijany płotu. Zrozum w końcu człowieku, że nie wszystko złoto co się świeci. I przestroga na przyszłość - politykę to możesz uprawiać ale w Warszawie na Wiejskiej. Tu trzeba myśleć o dobru mieszkańców a nie wąskiego jej grona wybrańców. Ale mogę Ci coś podpowiedzieć. Tylko zrozum mnie dobrze. Może zaproponuj przeniesienie siedziby Starostwa do Trzeszczan. Tak absurdalny plan jak ten z przebudową tej ruiny może chwycić :-). Kto wie może kiedyś i sam Wojewoda zrobi tu filię albo swoją główną siedzibę. A wtedy zmieni się nazwę na Trzeszczaniec Podolski i w miejsce w historii murowane. Widzisz sarkastycznie a dla niektórych humorystycznie też potrafię. :-)

Mati 07.12.2021 21:59
Geniusz!!!! Nie wiem kto ty jesteś ale masz talent człowieku.

Franz Kafka 07.12.2021 23:33
Olo, zapomniałeś, że to wąskie grono wybrańców ma cały czas na sercu głównie "dobro mieszkańców" Już z przesytu tego dobra mam zwyczajnie mdłości. Jak tak bardzo zależy im aby ludzie uwierzyli w ten pusty i nic nieznaczący slogan, to niech w końcu odejdą z tych wysokich stołków bo nie dorośli do władzy, którą w tak haniebny sposób zdobyli. A tak na marginesie, co by powiedział wielki wódz Józef K. gdyby siedzibę Starostwa przeniesiono do Trzeszczan, przecież jedynym, najwłaściwszym miejscem dla tak zacnego urzędu jest Prehoryłe.

Mieszkaniec gminy 08.12.2021 14:41
Sprawdź jakie są warunki umowy dzierżawy gdy bank zechce sprzedać ten budynek. Znasz je albo inni mieszkańcy?! Co wówczas dzieje się z poniesionymi nakładami przez gminę?! Do czego gmina się zobowiązała w tej umowie. To po pierwsze warto więc żeby w końcu na sesji radni i mieszkańcy zobaczyli ta umowę bo dotyczą publicznych środków. Po drugie gmina wyda na zmianę funkcji budynku ze swoich środków kilkadziesiąt jak nie kilkaset tysięcy. Podczas gdy starostwo ma dotacje i wyda raptem ze swoich kilka procent bo reszta będą środki zewnątrz. Pytanie więc z matematyki na poziomie szkoły podstawowej. Co jest bardziej korzystne dla mieszkańców gminy. Zresztą sam sobie zaprzeczasz bo piszesz że bank zawsze może ten budynek sprzedać i masz rację tylko co wtedy np za rok dwa trzy. Gdzie wówczas urzadzicie ośrodek zdrowia dla mieszkańców?!

Szefuncio 08.12.2021 15:17
Odpowiedź dla dziecka z podstawówki...jeśli bank będzie chciał sprzedać budynek to kto będzie naturalnym i pierwszym w kolejności do kupna ? Logiczne że dzierżawca.

Mieszkaniec 08.12.2021 16:08
To nie komuna. Ten kto da więcej ten kupi ten budynek. To że gmina była wcześniej dzierżawcą nic tu nie zmienią po prostu prawa rynku. Bank to instytucja komercyjna a nie dobroczynna. Teraz pytanie najważniejsze co wówczas z nakładami gminy i w jakim stanie bank zechce zwrotu budynku? Czy zechce zwrot w postaci ośrodka zdrowia czy w stanie pierwotnym tzn czy trzeba będzie doprowadzić budynek do stanu poprzedniego gdy pełnił funkcję banku?! To zapewne jest w umowie dzierżawy. Pora żeby ktoś mieszkańcom ta umowę pokazał bo to publiczne pieniądze

Piotrek 08.12.2021 19:26
Dobry jesteś. Wróżbita Maciej? A skąd pewność że przy remoncie starego ośrodka nie wyjdą kolejne rzeczy które trzeba będzie zrobić? Skąd pewność że wtedy to wszystko zamknie się w założonej kwocie? A jeśli nie ? To co będzie ? Możemy gdybać.

Tragikomedia 08.12.2021 21:33
Wtedy zrobi się skok na gminą kasę.Oj Mareczek nabiega się do mównicy ha ha

Piotrek 08.12.2021 22:55
A niech biega. Na zdrowie. Nawet jeśli wójt powie że ma kasę na wykupienie budynku to pytanie jedno jak wtedy zachowają się radni ci będący w opozycji? Dalej będzie szukanie dziury w całym? Może ktoś powie jak przebiegło ostatnio głosowanie nad planami modernizacji szkoły? I jak głosowali radni z Nieledwii?

Szefunio 08.12.2021 14:43
Jak rozumiem po remontach 3.7 mln Powiat przekaże ten budynek gminie? Dziwnym zbiegiem okoliczności jakoś zaczyna wszystko się łączyć...

Piotrek 08.12.2021 15:09
Budynek po ośrodku nie jest dostosowany do niczego jeśli trzeba wsadzić tyle kasy to nawet nie nadaje się na skład płodów rolnych. Skończ bredzić. Z takim prezentem i przy zaplanowanych inwestycjach ten ośrodek dalej niszczały przez kilka lat. Bo kasa gminna nie jest z gumy i nie rozciągnie się.

O czym i z kim 08.12.2021 16:12
Rozumiesz co to jest funkcja budynku i z czym wiąże się zmiana tej funkcji?! Poczytaj bo nie wiesz o czym mówisz. Polecam prawo budowlane do poduszki albo wpisz w Google

Piotrek 08.12.2021 19:14
Za to ty wszystko wiesz. Jak rozumiem skończyłeś jakieś studia w tym kierunku że się wypowiadasz? Na wujku Google to ty się opieraj. I jeszcze raz ci napisze na chwilę obecną tylko spichlerz. A taki był płacz o ten budynek a tu prawie cztery banieczki trzeba szykować

Ralf 08.12.2021 16:32
I tu Was boli !!! Że bez łaski jaśnie panującej ptfuuu jednak ośrodek będzie. A jaką gwarancję mają mieszkańcy gminy że po zmianie na stanowisku starosty dalej w tym budynku będzie przychodnia? Że będzie lekarz, który zechce tam leczyć i płacić za tak ogromny budynek?

 

 

Reklama
ReklamaBaner reklamowy B Firmy Sunflowers
Reklamadotacje rpo
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pycha Moj GrzechTreść komentarza: Program Rodzina na swoim ma się b.dobrze.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:15Źródło komentarza: W Hrubieszowie będzie punkt paszportowyAutor komentarza: ochrona przyrodyTreść komentarza: Jakie były ku temu przesłanki?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:56Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: jaTreść komentarza: Coś mieszkańcu o ukrainie piszesz oszczędnie Nie wszystko!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Lubelskie: Atak Rosji na zachodnią Ukrainę. Poderwano nasze myśliwceAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Zając ekspertem PO KOLEGIUM TUMANUM to jakieś jaja,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:52Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Pytanie gdzie w tym czasie była wybrana rada społeczna szpitala nadzorująca dyrekcję z ramienia starostwa. tym pseudo neo radnym tylko jaja wsadzić w imadło i dobrze skręcić. a nie nagrody dawać,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:50Źródło komentarza: Szpital w Hrubieszowie w ciągu 2 lat nie wykonał kontraktów z NFZ. Do spłaty ma 18 mln złAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: "Droga przez mękę" aby dojść do orzecznictwa trzeba pokonać odcinek z parkingu przy parku lub walczyć o miejsce parkingowe przy bloku nr 8. Jeżeli będziemy mieli szczęście i znajdziemy miejsce to zaczyna się walka dziurawym chodnikiem i wysokimi krawężnikami. Takie mamy realia udogodnień dla niepełnosprawnych. Mieszkzńcy bloku wracający z pracy siedzą w samochodach i wypatrują wolnego miejsca postojowego bo przecież większość miejsc jest zajęta przez pracowników Krok za krokiem, pacjentów przychodni Żak, stomatologa, okulisty lub petentów ZGL. Takie instytucje jak przychodnie nie powinny znajdować się w blokach gdzie nie ma przystosowanych warunków oraz miejsc parkingowych.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 11:26Źródło komentarza: Zamość: Przyjeżdża niepełnosprawny do urzędu i... nie ma gdzie zaparkować
Reklama