W przetargu na korektę przebiegu DK74 w Szczebrzeszynie wpłynęły trzy oferty. Kosztorys zakładał kwotę 700 tys. zł, a oferty na opracowanie dokumentacji dla 4 km nowej trasy opiewały od nieco ponad 1 mln do prawie 5 mln zł. W przypadku Janowa Lubelskiego złożono pięć ofert, gdzie rozpiętość cenowa wyniosła od nieco ponad 1,6 do prawie 8,6 mln zł przy kosztorysie 1,5 mln zł dla trasy o długości ok. 8,9 km.
– Dla porównania podajmy, że w czerwcu br. podpisaliśmy umowę na wykonanie podobnej dokumentacji dla zdecydowanie dłuższego odcinka S19 na terenie woj. mazowieckiego (32,4 km) za kwotę nieco ponad 4,9 mln zł – wyjaśniają władze lubelskiego oddziału GDDKiA. W związku z tą sytuacją oba przetargi zostaną powtórzone.
Przypomnijmy, że zadaniem biur projektowych będzie przeanalizowanie możliwości poprowadzenia nowej drogi, wskazanie kilku wariantów przebiegu, opracowanie dokumentacji potrzebnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji środowiskowej, a w dalszym etapie zaproponowanie bardziej szczegółowych rozwiązań dla wskazanego decyzją środowiskową wariantu przebiegu drogi.
Więcej przeczytasz w ostatnim numerze i e-wydaniu Kroniki Tygodnia
Napisz komentarz
Komentarze