– Nie jest łatwo utrzymać wzrost przewozów, przy tak szerokim froncie prac inwestycyjnych, a zwłaszcza na linii jednotorowej. Tym bardziej gratuluję spółce tego wyniku. Istotne jest również, że pomimo rosnących przewozów rudy żelaza, spółka utrzymała pozytywny trend w zakresie dywersyfikacji przewożonych ładunków – mówi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
W 2018 roku wzrosły przewozy rudy żelaza, węgla kamiennego, cementu, wapna, wyrobów metalowych, a także produktów rolnych, artykułów spożywczych i pasz. Wzrosty były możliwe dzięki rozbudowie infrastruktury przewozowej i przeładunkowej oraz lepszej gospodarce wagonowej. Udział rudy żelaza w przewozach ogółem wyniósł 44,53%.
– Jestem dumny z rosnących wyników przewozowych, które osiągnęliśmy pomimo realizowanych prac modernizacyjnych. Dlatego chciałbym podziękować naszym partnerom oraz całemu zespołowi za wytężoną pracę. Co istotne, kontynuujemy realną dywersyfikację przewozów na linii szerokotorowej – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes Zarządu PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej.
Rekordowe inwestycje Spółka większość inwestycji realizuje ze środków własnych, natomiast w 2018 r. pozyskała dodatkowo 121 mln zł z Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych.
W 2018 roku zakończony został pierwszy etap modernizacji stacji Zamość Bortatycze, gdzie uruchomiony został nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, który pozwala zwiększyć przepustowość stacji i bezpieczeństwo pracowników. Sfinalizowany został również projekt modernizacji największej stacji na linii szerokotorowej – Sławków LHS, gdzie powstał nowy układ torowy i komputerowy system sterowania.
Spółka zmodernizowała 10 lokomotyw a także kontynuuje budowę światłowodu, co pozwoliło zwiększyć możliwości planowania i realizacji przewozów. W przygotowaniu są analizy dotyczące opłacalności ewentualnej elektryfikacji i przedłużenia linii szerokotorowej. Wartość projektów zrealizowanych w 2018 r. wyniosła ok. 120 mln złotych. PKP LHS zarządza zaledwie 2% polskiej sieci kolejowej, przewożąc ponad 4% wszystkich ładunków i wykonując prawie 7% pracy przewozowej w całym kraju.
Napisz komentarz
Komentarze