W konferencji w sali Consulatus zamojskiego ratusza wzięli udział: Małgorzata Bzówka, wiceprezydent miasta Zamość, Dariusz Jezior - zastępca wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej w Lublinie, Anna Subocz-Chachuła - dyrektor zamojskiej delegatury Lubelskiego Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej, Marzena Mazurek, powiatowy rzecznik konsumentów w Zamościu, Edyta Pawłowska-Krawczyk, powiatowy rzecznik konsumentów w Tomaszowie Lubelskim, Sławomir Nieścior z Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Lublinie i Katarzyna Mazur, miejski rzecznik konsumentów w Zamościu.
Podczas spotkania z dziennikarzami podsumowano pracę Inspekcji Handlowej i rzeczników konsumentów w 2018. Przypomniano także o podstawowych prawach każdego konsumenta.
- prawie do rzetelnej informacji
- prawie do reklamacji
- prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni
Rzecznicy konsumentów obecni na konferencji zaznaczyli, że większość kierowanych do nich spraw dotyczy prawa do reklamacji. Wątpliwości dotyczącą najczęściej obuwia, sprzętów elektronicznych i agd czy mebli.
Inspekcja Handlowa, która zajmuje się kontrolą techniczną i oznaczeniem produktów przypomnieli, że produkty muszą zawierać instrukcję w języku polskim, prawidłowe oznaczenie i nie wprowadzać konsumenta w błąd.
Poinformowano, że w najbliższym czasie w miastach naszego regionu będą odbywać się spotkania edukacyjne dotyczące praw konsumenckich.
Światowy Dzień Konsumenta obchodzony jest co roku 15 marca na pamiątkę przemówienia prezydenta Keenedy'ego 15 marca 1962 przed Kongresem, w którym sformułował 4 podstawowe prawa konsumenckie.
Napisz komentarz
Komentarze