Pierwszy zamówił przez internet telefon komórkowy. Nowoczesny aparat został wyceniony na 2,5 tys. zł. Zamościanin był gotów za niego tyle zapłacić. Przelał więc pieniądze na wskazane konto. Wyglądało na to, że wszystko gra, bo otrzymał nawet elektroniczne potwierdzenie nadania przesyłki z informacją, że telefon dotrze do niego za kilka dni. Jednak towaru nie otrzymał, a kontakt ze sprzedającą się urwał.
W identyczny sposób, na szczęście mniejszą kwotę stracił inny zamościanin. On znalazł w internecie grilla z akcesoriami. Komplet kosztował 250 zł. Mężczyzna dokonał przelewu i czekał. Ale paczki nie było. Po kilku dniach chciał na stronie sklepu sprawdzić status swojej przesyłki i odkrył, że ta witryna już... nie istnieje.
Obaj mężczyźni zgłosili oszustwa policji. Być może nieuczciwych sprzedawców uda się znaleźć i ukarać. Tymczasem mundurowi przypominają o zasadach, jakie należy stosować robiąc zakupy w sieci. Co należy robić?
- - kierować się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego;
- - korzystać ze znanych i sprawdzonych witryn sklepów i portali społecznościowych;
- - zapoznać się z opiniami i komentarzami dotyczącymi sprzedawcy;
- - zwracać uwagę na cenę towaru, zbyt niska powinna wzbudzić naszą czujność, ponieważ może świadczyć o próbie oszustwa;
- - dokonując zapłaty należy zwracać uwagę czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione;
- - zawsze należy także rozważyć możliwość zamówienia towaru z opcją płatności przy odbiorze;
- - należy także zachować korespondencję ze sprzedawcą, gdyż w przypadku oszustwa będzie ona stanowić dowód w sprawie;
Napisz komentarz
Komentarze