Głównym motywem łączącym prezentowane realizacje dyplomowe, jest architektura z różnych epok i jej wybrane cechy.
Autorki prac, podjęły się niezwykłych, bardzo indywidualnych interpretacji. Przełożenie na język tkaniny pozwoliło na nadanie nowych znaczeń znanym obiektom. Gotyckie witraże z okien katedry Notre Dame stały się barwnymi kostiumami scenicznymi ( Magdalena Wysocka), podobnie jak renesansowa kopuła florenckiej katedry Santa Maria del Fiore, która zamieniła się w kunsztowną suknię (Małgorzata Załuska).
Techniki realizacji, to często eksperymenty technologiczno-plastyczne, unikatowe działania, bogactwo środków wyrazu, wymagające ogromu pracy, doświadczenia i kreatywności.
Tradycyjny batik i aplikacja zostały wykorzystane w monumentalnej instalacji scenograficznej przedstawiającej fragmenty budowli Starożytnego Egiptu (Natalia Szczerba - AIDA), z kolei lekka kompozycja przestrzenna, kojarzy się ze współczesnym miastem z drapaczami chmur na horyzoncie (Aleksandra Mazurek).
Obecna prezentacja stanowi nie tylko przypomnienie dawnych dyplomów z tkaniny artystycznej, ale także jest ciekawą wędrówką po świecie historii sztuki. Prace powstały w pracowni pani Alicji Kowalskiej.
Napisz komentarz
Komentarze