62-latka z Tomaszowa Lubelskiego tuż przed świętami dostała mejla z wiadomością, że powinna „zaktualizować swoje dane” na platformie Netflix. Ponieważ korzystała z niej, nie nabrała żadnych podejrzeń. Kliknęła w przesłany link, który przekierował ją na fałszywą stronę. Potem postępowała zgodnie z poleceniami. Wpisała swoje dane, numer karty kredytowej oraz trzycyfrowy kod zabezpieczający z karty. W taki oto sposób podała przestępcom wszystkie poufne dane. Gdy zorientowała się, że z jej konta zniknęło 1200 zł, poinformowała policję.
– Cyberprzestępcy wykorzystując pozyskane dane wpisane przez kobietę, dokonali dwukrotnej płatności na terenie Rumunii, na łączną kwotę ponad 1200 złotych – informuje sierżant sztabowy Małgorzata Pawłowska z Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Lubelskim.
Policja przypomina, że w przypadku otrzymania wiadomości o zaleganiu z płatnościami, najbezpieczniej skontaktować się z instytucją, od której pochodzi wiadomość i zweryfikować prawdziwość otrzymanej informacji.
Napisz komentarz
Komentarze