Jak poinformował Tomasz Żuchowski, szef GDDKiA, od początku roku ogłoszono już postępowania przetargowe na realizację 27 odcinków o łącznej długości ponad blisko 335 km.
W ramach inwestycji wybudowane zostaną: dwujezdniowa droga ekspresowa (dwa pasy ruchu w obu kierunkach z pasami awaryjnymi), obiekty inżynierskie i drogi do obsługi ruchu lokalnego.
"Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna oraz cieki i urządzenia melioracyjne. Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest w przyszłym roku" - podała dyrekcja.
Planowana 48-kilometrowa droga ekspresowa została podzielona na trzy odcinki.
Zamość Wschód - Zamość Południe
Pierwszy odcinek od węzła Zamość Wschód do węzła Zamość Południe będzie liczył ok.12,5 km. Jego trasa rozpocznie się na przecięciu z drogą krajową nr 74, w okolicach miejscowości Jarosławiec. Następnie będzie przebiegać na wschód od obecnej drogi krajowej nr 17, ominie Barchaczów oraz Łabunie i zakończy się węzłem Zamość Południe w okolicach Wólki Łabuńskiej, na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku miejscowości Tyszowce.
Zamość Południe - Tomaszów Lubelski
Drugi odcinek będzie liczył ok. 18,5 km i przebiegał od węzła Zamość Południe wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Zakończy się w okolicach Dąbrowy Tomaszowskiej, przed obwodnicą Tomaszowa Lubelskiego. W ramach inwestycji powstanie m.in. węzeł Tarnawatka na skrzyżowaniu z drogą prowadzącą w kierunku Łaszczowa.
Tomaszów Lubelski - Hrebenne
Ostatni odcinek, o długości ok. 17,5 km, rozpocznie się za węzłem Tomaszów Lubelski Południe, dalej ominie Lubyczę Królewską i będzie przebiegał wzdłuż obecnej DK17 do obwodnicy Hrebennego.
Napisz komentarz
Komentarze