Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 23 grudnia 2024 17:30
Reklama Baner reklamowy A 1 - BUDBRAM
Reklama

UOKiK ukarał operatora hulajnóg. Wprowadzał klientów w błąd

Postępowanie wobec Logo-Sharing wykazało, że właściciele firmy stosowali sztuczki, które wprowadzały klientów w błąd. Poszkodowani nadal mogą się zgłaszać.

Autor: iStock

Do Inspekcji Handlowej i rzeczników praw konsumentów wpływały liczne skargi na firmę Logo-Sharing, która zajmowała się wypożyczaniem hulajnóg elektrycznych w nadmorskim Sopocie. Żeby skorzystać z usług, należało pobrać odpowiednią aplikację, zaakceptować obszerny regulamin i podać numer karty płatniczej, a następnie wybrać jeden z dostępnych pakietów. Opcje były jednak opisane w taki sposób, że klienci nieświadomie dołączali do subskrypcji.

Do wyboru były cztery pakiety:

- 20 lub 50 zł za dzień użytkowania,
- 100 zł za tydzień użytkowania,
- 300 zł za miesiąc użytkowania.

Dopiero po kliknięciu przycisku „aktywuj” okazywało się, że po pewnym czasie z konta cyklicznie znikały pieniądze. Użytkownicy aplikacji nie wiedzieli, że nie jest to jednorazowa opłata, i – co gorsze – nie mogli zrezygnować z subskrypcji, bo przedsiębiorca nie przygotował prostej instrukcji, jak to zrobić. Podany był jedynie numer infolinii, jednak osoby dzwoniące pod niego usłyszały tylko automatyczną wiadomość z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania.

Firma została ukarana

Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK: – Konsument ma prawo oczekiwać, że przed wykupieniem usługi przedsiębiorca przedstawi mu najważniejsze informacje o jej warunkach – w tym o cenie. Konsekwencje finansowe to podstawowy czynnik wpływający na to, czy klient ostatecznie skorzysta z usług. Skargi, które otrzymaliśmy, pokazują, że na wynajem hulajnogi decydowali się często spontanicznie turyści przebywający na wakacjach, którzy nie zdawali sobie sprawy, że zamówili subskrypcję. Aplikacje, za pomocą których zamawiamy taki przejazd, powinny być proste i zrozumiałe, bez haczyków, wielostronicowych regulaminów i długiej analizy prawnej. Już na samym początku konsument powinien wiedzieć, za co i ile płaci. Aplikacja mobilna Logo-Sharing tego nie zapewniała – podkreśla.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów firma Logo-Sharing została ukarana grzywną w wysokości 750 tys. zł. Aplikacja została też usunięta z oferty AppStore, AppGallery oraz Google Play. Ponadto w rzeczonej sprawie zostało również złożone zawiadomienie do prokuratury. Osoby poszkodowane mogą zgłaszać się na policję, gdyż cały czas trwa postępowanie prowadzone przez KMP w Sopocie. Na koszt przedsiębiorcy wszystkie powyższe informacje mają być opublikowane również w dzienniku ogólnopolskim.

„Od maja 2021 r. Logo-Sharing w Sopocie nie jest już operatorem hulajnóg – te zadania przejęła firma Logo-Sharing LLC w Tbilisi (Gruzja), wobec której UOKiK prowadzi postępowanie w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów” – czytamy w komunikacie UOKiK.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

 

 

ReklamaBaner reklamowy Goldsun - Fundacja Czysta Dotacja
ReklamaBaner rekalmowy formy Alustal
Reklama
ReklamaBaner reklamowy w dodatku ŚWIĘTA firmy Klinika Zdrowia I Urody
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: kresowiakTreść komentarza: Toż to prawie jak kabaret, jak by nie patrzył to wina "pisu" a największa Kaczyńskiego bo pozwolił na zatrucie. Tyle miał władzy i pozwolił na zatrucie Huczwy no i Odry!!!!Data dodania komentarza: 23.12.2024, 16:10Źródło komentarza: Hrubieszów: Ekologiczna katastrofa umorzona po raz drugiAutor komentarza: ak47Treść komentarza: Z tym klimatem to bym nie przesadzał, zwykła knajpa, wystrój, obsługa, jedzenie i ceny bez szału.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 16:03Źródło komentarza: Szczebrzeszyn: Awantura o Kawiarnię na wzgórzu. Pod petycją właścicielki wciąż przybywa podpisówAutor komentarza: JaTreść komentarza: Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym inicjatywę uchwałodawczą posiada Burmistrz. Tak wiec radni klepneli to co przygotował / projekt uchwały / na sesję Burmistrz. Teraz płacz.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 15:55Źródło komentarza: Szczebrzeszyn: Awantura o Kawiarnię na wzgórzu. Pod petycją właścicielki wciąż przybywa podpisówAutor komentarza: etnografTreść komentarza: DomniemaneData dodania komentarza: 23.12.2024, 13:34Źródło komentarza: Hrubieszów: Ekologiczna katastrofa umorzona po raz drugiAutor komentarza: xyzTreść komentarza: Aaaaa czyli lejta dalej syf do rzek bo i tak nikt wam nic nie udowodni.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 12:06Źródło komentarza: Hrubieszów: Ekologiczna katastrofa umorzona po raz drugiAutor komentarza: PoirytowanyTreść komentarza: Wiedza środowiskowa orzekającego jest na poziomie nie powiem jakim. "Wyłowiono także gniazdujące przy brzegu rzeki martwe ptaki" - nie tylko ptaki były również ssaki, od spadku tlenu te zwierzęta padły? Biologia poziom podstawówki się kłania. "nie przeprowadzono wszystkich dostępnych czynności celem ustalenia wszelkich okoliczności zdarzenia" - to może trzeba pociągnąć do odpowiedzialności tych, którzy powinni te czynności wykonać? Póki gó.no nie zacznie niektórym płynąć z kranu, 4 liter nie ruszą, nic się nie zmieni.Data dodania komentarza: 23.12.2024, 12:05Źródło komentarza: Hrubieszów: Ekologiczna katastrofa umorzona po raz drugi
Reklama