Do biłgorajskiej komendy policji zgłosił się mieszkaniec powiatu. Z jego relacji wynikało, że odebrał telefon od osoby, która przedstawiła się jako pracownik z wydziału zabezpieczeń banku. Podczas rozmowy usłyszał, że ktoś włamał się na jego konto i usiłował wypłacić pieniądze. Uwierzył, ponieważ na wyświetlaczu telefonu zobaczył numer infolinii banku. Oszust wmówił mężczyźnie, że aby ratować swoje oszczędności musi złożyć reklamację. W związku z tym otrzymał kody, które ma przekazać dzwoniącemu „pracownikowi banku”. 24-latek podał numery, które były kodami BLIK. To pozwoliło oszustowi na natychmiastowe wypłacenie pieniędzy z konta. W ten sposób stracił ponad 7 tys. zł.
Pamiętajmy o tym, że oszuści wykorzystują „spoofing” telefoniczny, czyli podszywanie się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu w telefonie. Oznacza to, że choć na wyświetlaczu widzimy nazwę kontaktu zapisanego na swoim urządzeniu lub nazwę instytucji, firmy lub banku to w rzeczywistości rozmawiamy z oszustem. Celem przestępcy jest wyłudzenie danych osobowych, danych logowania, haseł czy kodów, co w dalszej kolejności posłuży do kradzieży pieniędzy lub zaciągnięcia kredytu.
Napisz komentarz
Komentarze