Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 22 listopada 2024 15:00
Reklama Baner reklamowy A1  Orkiestry Włościańskiej
Reklama

Tomaszów Lubelski: Obwodnica już prawie gotowa. Kiedy otwarcie drugiej nitki S17?

Budowa drugiej nitki obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego zbliża się do końca. Kiedy kierowcy będą mogli w pełni korzystać z tego odcinka drogi ekspresowej S17?
GDDKiA w Lublinie informuje, że prace przy budowie drugiej nitki obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego są wykonane w 90 proc.
GDDKiA w Lublinie informuje, że prace przy budowie drugiej nitki obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego są wykonane w 90 proc.

Autor: GDDKiA

W sierpniu, kiedy zaawansowanie prac przy budowie drugiej nitki obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego wynosiło 50 proc., lubelski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował, że termin oddania do użytku to początek drugiego kwartału 2023 r.

Kiedy otwarcie obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego?

– Pierwotnie budowa drugiej jezdni planowana była na lata 2025-2026, ale w trakcie budowy pierwszej nitki uzyskaliśmy finansowanie na dobudowę drugiej jezdni. Pozwoli to przyspieszyć udostępnienie pełnego przekroju trasy o ok. trzy lata. Do rozpoczęcia budowy drugiej nitki potrzebne było jednak uzyskanie tzw. zamiennego pozwolenia na budowę. Spowodowało to przesunięcie terminu oddania do ruchu drugiej jezdni. W związku z tym roszczenie terminowe wykonawcy zostało uznane i aktualny termin oddania do użytku drugiej nitki obwodnicy to początek II kwartału 2023 r. - mówił nam w sierpniu Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie.

Kierowcy będą jednak musieli poczekać na otwarcie jezdni nieco dłużej. Dzisiaj GDDKiA w Lublinie informuje, że obecnie roboty zaawansowane są w 90 proc.

– Część prac prowadzona była zimą. W tej chwili trwają roboty m.in. przy estakadzie. Ustawione zostały również konstrukcje wsporcze i znaki zmiennej treści. Pozostał jeszcze montaż oznakowania poziomego i pionowego, prace przy systemie zarządzania ruchem i inne prace wykończeniowe oraz nawierzchniowe – mówi nam Łukasz Minkiewicz. – Planujemy, że prace zakończą się w III kwartale tego roku – dodaje.

Droga ekspresowa S17 przejęła ruch tranzytowy

Z pierwszej nitki obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego można korzystać od 29 listopada 2021 r. Do dyspozycji kierowców oddano wówczas ok. 9,6 km nowej drogi, po jednym pasie w każdym kierunku. Nowa droga przejęła ruch tranzytowy, w tym m.in. ciężarówki jadące w kierunku Hrebennego czy Zamościa, a także część ruchu lokalnego. Jak informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przez Tomaszów Lubelski przejeżdżało około 18 tysięcy pojazdów na dobę. Tak wynikało z Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/21.

Prace przy budowie drugiej nitki obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego rozpoczęły się w listopadzie 2021 roku. Koszt budowy drugiej jezdni wynosi ok. 73 mln zł, natomiast umowa z wykonawcą na pierwszą jezdnię opiewała na kwotę ok. 193,4 mln zł.

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Kooori 28.03.2023 08:04
Super ale ile razy jestem w TL to tyle razy widzę na S tylko ciężarówki i żadnych osobówek a w ciągu dnia przejechanie całego miasta trwa o wiele dłużej niż zawsze 😂

Bart 28.03.2023 07:33
Jeśli miała TYLKO wyłączyć TIRy z miasta to ma sens, ale kompletnie nie usprawnia poruszania się po mieście. Z ulicy powiedzmy Słonecznej dostac się do mrówki o 15 to jakiś żart

Nie Ja !!! 27.03.2023 22:26
W Połowie między dwoma węzłami , czyli między węzłem Zamość a Jeziernia . Idealnie pasował by na Ściegiennego Łaszczówka. Akurat w tym miejscu jest wiadukt nad S17 , wystarczy dobudować zjazdy i wjazdy , połączyć rondami z drogą Tomaszów Łaszczówka i gotowe. Może nie wiesz lub wiesz w tej części miasta jest taka jakby " strefa przemysłowa ". Na Ściegiennego jest skład węgla i materiałów budowlanych, baza transportowa samochodów ciężarowych i autokarów z możliwością zrobienia Przeglądu Technicznego takich dużych pojazdów, ta drogą można dojechać do Betoniarni i sortowni śmieci, Straż Pożarna, na Rolniczej są hurtownie i w tej okolicy są aż 3 stacje paliw, są też supermarkety Biedra, Lidl , Intermarche, Briko i Przetwórnia SVZ , wszędzie jest potrzebny dojazd dużych pojazdów typu TIR . Ten węzeł " Łaszczówka " byłby idealnym rozwiązaniem dla miasta i mieszkańców .

Nie Ja !!! 27.03.2023 22:23
W Połowie między dwoma węzłami , czyli między węzłem Zamość a Jeziernia . Idealnie pasował by na Ściegiennego Łaszczówka. Akurat w tym miejscu jest wiadukt nad S17 , wystarczy dobudować zjazdy i wjazdy , połączyć rondami z drogą Tomaszów Łaszczówka i gotowe. Może nie wiesz lub wiesz w tej części miasta jest taka jakby " strefa przemysłowa ". Na Ściegiennego jest skład węgla i materiałów budowlanych, baza transportowa samochodów ciężarowych i autokarów z możliwością zrobienia Przeglądu Technicznego takich dużych pojazdów, ta drogą można dojechać do Betoniarni i sortowni śmieci, Straż Pożarna, na Rolniczej są hurtownie i w tej okolicy są aż 3 stacje paliw, są też supermarkety Biedra, Lidl , Intermarche, Briko i Przetwórnia SVZ , wszędzie jest potrzebny dojazd dużych pojazdów typu TIR . Ten węzeł " Łaszczówka " byłby idealnym rozwiązaniem dla miasta i mieszkańców .

Z 27.03.2023 20:21
Takie łączenie byłoby zaprzeczeniem sensu budowy obwodnicy. A dzięki tej inwestycji mieszkańcy mają normalne możliwości korzystania z ulic miasta.

mieszkaniec 28.03.2023 08:13
wystarczy wyjechać w miasto o godz.15 czy 16 jak i zobaczyć jaki jest swobodny ruch na ulicach miasta :)

Czy guvuv 27.03.2023 19:16
Słaby projekt' brak zjazdów do najbliższych miejscowości a najbardziej w stronę Ulhówka. Porazka

Mieszkaniec TL 27.03.2023 14:34
Szkoda że mieszkańcy mają bardzo ograniczone możliwości korzystania z tak drogiej inwestycji, brak połączenia DK17 z ulicami miasta to porażka władz miasta !!!

Idol pis 27.03.2023 17:44
Podzielam zdanie kompletna porażka przy projektowaniu,brakuje węzła w połowie miasta wtedy miało by to wymierny wpływ na odciążenie ruchu w mieście

Z 27.03.2023 21:01
Takie połączenie (dodatkowe węzły?) nie tylko znacznie zwiększyłoby koszt obwodnicy, ale byłoby wręcz zaprzeczeniem sensu jej budowy. A właśnie dzięki obwodnicy, mieszkańcy miasta mają możliwość normalnego korzystania z ulic miasta.

Ldz 27.03.2023 21:23
A która ekspresówka jest połączona z ulicami miasta? Tomaszów jest na tyle małym miastem że 2 węzły spokojnie wystarczą. Chciałeś mieć 10 węzłów na odcinku 9km?

Bart 28.03.2023 07:35
Wystarczyłby zjazd przy Łaszczówce i całe borki i parcele wygodnie mogłyby jeździć na drugą stronę Tomaszowa obwodnicą zamiast ciskać się uliczkami

Bart 28.03.2023 07:35
Wystarczyłby zjazd przy Łaszczówce i całe borki i parcele wygodnie mogłyby jeździć na drugą stronę Tomaszowa obwodnicą zamiast ciskać się uliczkami

 

 

Reklama
ReklamaBaner reklamowy B Firmy Sunflowers
Reklamadotacje rpo
KOMENTARZE
Autor komentarza: Pycha Moj GrzechTreść komentarza: Program Rodzina na swoim ma się b.dobrze.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 14:15Źródło komentarza: W Hrubieszowie będzie punkt paszportowyAutor komentarza: ochrona przyrodyTreść komentarza: Jakie były ku temu przesłanki?Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:56Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: jaTreść komentarza: Coś mieszkańcu o ukrainie piszesz oszczędnie Nie wszystko!Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:55Źródło komentarza: Lubelskie: Atak Rosji na zachodnią Ukrainę. Poderwano nasze myśliwceAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Zając ekspertem PO KOLEGIUM TUMANUM to jakieś jaja,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:52Źródło komentarza: Wójt gminy Hrubieszów w gronie ekspertówAutor komentarza: BrawoTreść komentarza: Pytanie gdzie w tym czasie była wybrana rada społeczna szpitala nadzorująca dyrekcję z ramienia starostwa. tym pseudo neo radnym tylko jaja wsadzić w imadło i dobrze skręcić. a nie nagrody dawać,Data dodania komentarza: 22.11.2024, 12:50Źródło komentarza: Szpital w Hrubieszowie w ciągu 2 lat nie wykonał kontraktów z NFZ. Do spłaty ma 18 mln złAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: "Droga przez mękę" aby dojść do orzecznictwa trzeba pokonać odcinek z parkingu przy parku lub walczyć o miejsce parkingowe przy bloku nr 8. Jeżeli będziemy mieli szczęście i znajdziemy miejsce to zaczyna się walka dziurawym chodnikiem i wysokimi krawężnikami. Takie mamy realia udogodnień dla niepełnosprawnych. Mieszkzńcy bloku wracający z pracy siedzą w samochodach i wypatrują wolnego miejsca postojowego bo przecież większość miejsc jest zajęta przez pracowników Krok za krokiem, pacjentów przychodni Żak, stomatologa, okulisty lub petentów ZGL. Takie instytucje jak przychodnie nie powinny znajdować się w blokach gdzie nie ma przystosowanych warunków oraz miejsc parkingowych.Data dodania komentarza: 22.11.2024, 11:26Źródło komentarza: Zamość: Przyjeżdża niepełnosprawny do urzędu i... nie ma gdzie zaparkować
Reklama