Z pierwszej nitki obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego można korzystać od 29 listopada 2021 r. Do dyspozycji kierowców oddano wtedy odcinek o długości ok. 9,6 km , po jednym pasie w każdym kierunku.
Nowa droga przejęła ruch tranzytowy, w tym m.in. ciężarówki jadące w kierunku Hrebennego czy Zamościa, a także część ruchu lokalnego. Jak informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przez Tomaszów Lubelski przejeżdżało około 18 tysięcy pojazdów na dobę. Tak wynikało z Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/21.
Prace przy budowie drugiej nitki obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego rozpoczęły się w listopadzie 2021 roku. Koszt budowy drugiej jezdni to ok. 73 mln zł, natomiast umowa z wykonawcą na pierwszą jezdnię opiewała na kwotę ok. 193,4 mln zł.
- Już jutro w pełni udostępnimy kierowcom drugą jezdnię obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego w ciągu drogi ekspresowej S17. Dziś zapraszamy na wirtualny przejazd, a dokładnie przelot, nad trasą, będącą pierwszym z oddanych odcinków S17 od Piask pod Lublinem do granicy z Ukrainą w Hrebennem. Pierwotnie dobudowa drugiej nitki obwodnicy planowana była na lata 2025–2026. Podpisanie aneksu z wykonawcą pozwoliło przyspieszyć udostępnienie pełnego przekroju trasy o około trzy lata - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Napisz komentarz
Komentarze