Nowa sieć – jak podały Wiadomoscihandlowe.pl – powstanie na bazie marek Abc, Groszek i Euro Sklep. Eurocash nie zamierza jednak rezygnować z tych nazw, bo jak mówią przedstawiciele firmy, są one rozpoznawalne dla klienta i przez to cenne.
Natomiast szyld Moje Sklepy pojawi się jako element dodatkowy na elewacjach placówek trzech wspomnianych sieci.
Moje Sklepy w środku stawki
Według Business Insider nowa sieć pod względem liczby placówek od początku będzie jednym z liderów. Jeśli bowiem zsumujemy sklepy Groszek, Euro Sklepy i ABC, to będzie ona liczyła ponad 10 tys. punktów.
Również pod względem przychodów Moje Sklepy są na rynku w grupie liderów. W ubiegłym roku placówki połączone w Moje Sklep (Abc, Groszek i Euro Sklep) osiągnęły 20 mld zł. Lokuje to co prawda nową sieć za Biedronką i Lidlem, ale już przed Dino i Żabką. Oznacza to, że Moje Sklepy staną się trzecią siecią na rynku detalicznym w Polsce.
Na rynku jest już również dostępna aplikacja mobilna Moje Sklepy.
Kto ma ile sklepów
Na koniec czerwca Eurocash miał 15,6 tys. sklepów własnych (w tym Abc, Groszek i Euro Sklepy).
Biedronka na koniec września miała 3473 sklepy, a Lidl – 850. Do końca roku ma być ich 900.
Dino na koniec września miał 2340 sklepów, a Żabka ponad 9400. Rok chce zakończyć 10 tys. punktów z żabka na szyldzie.
Napisz komentarz
Komentarze