Jak przekazuje Agnieszka Hałasa, dyrektor Wydziału Komunikacji i Promocji w PKP LHS, „czerwiec 2024 r. był kolejnym udanym miesiącem w realizacji zadań przewozowych”. – Spółka osiągnęła wzrost przewozów o 65 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku 2023. Przewozy intermodalne (przewóz ładunków wykorzystujący więcej niż jedną gałąź transportu – przyp. red.) w imporcie wzrosły o 101,35 proc. w porównaniu do I półrocza 2023 r. Natomiast w eksporcie wzrost ten wyniósł ponad 50 proc. – informuje dyrektor Hałasa.
Dla porównania, w informacji z połowy 2023 r. spółka informowała o wzroście rok do roku przewozów intermodalnych w imporcie o 122 proc. oraz w eksporcie o 235 proc. W podsumowaniu półrocza zeszłego roku PKP LHS informowała, że początku stycznia do końca czerwca „szerokim torem” przewieziono 4,8 miliona ton ładunków. Spółka informowała wówczas o rekordowym wyniku finansowym na poziomie około 49,5 miliona złotych.
Czytaj też: Zamość: Rekordowe zyski LHS. Transporty po "ruskim torze" to dobry interes
Kolej na rozwój
W komunikacie przesłanym do mediów spółka informuje też o realizowanych inwestycjach. Na początku lipca zakończyła się przebudowa układu torowego na stacji Zamość Bortatycze LHS.
– Zakres przebudowy układu torowego na stacji Zamość Bortatycze LHS obejmował budowę toru wyładunkowego wraz z zabudową rozjazdu i skrzyżowań – przekazuje spółka.
Zakończył się też drugi etap rozbudowy stacji Hrubieszów LHS.
– Rozbudowano układ torowy stacji o cztery dodatkowe tory stacyjne, zmodernizowano urządzenia SRK (sterowania ruchem kolejowym - przyp. red.) oraz oświetlenie stacji wraz z przebudową zasilania urządzeń kolejowych, w tym elektrycznego ogrzewania rozjazdów. Inwestycja na stacji granicznej Hrubieszów LHS zwiększy możliwości w zakresie przyjmowania pociągów z Ukrainy, formowania pociągów kierowanych do poszczególnych punktów na linii LHS i skrócenie czasu pobytu wagonów w stacji – informuje dyrektor Agnieszka Hałasa.
Jak informuje spółka, obie inwestycje „przyczynią się do zwiększenia możliwości eksploatacyjnych stacji, a tym samym pozwolą zwiększyć efektywność przewozów oraz przepustowość linii nr 65”.
Planowane inwestycje
PKP LHS zamierza kontynuować rozbudowę infrastruktury, nakłady inwestycyjne zaplanowane na ten rok wynoszą ponad 137 mln zł. Realizowane projekty mają być odpowiedzią na „zwiększające się potrzeby przewozowe pomiędzy Polską a Ukrainą”. Chodzi między innymi o rozbudowę terminala przeładunkowego na stacji Szczebrzeszyn LHS do obsługi przesyłek intermodalnych, budowę Lokalnego Centrum Sterowania na stacjach Sędziszów oraz Wola Baranowska, a także wydłużenie toru wyciągowego na stacji Zamość Bortatycze LHS.
PKP LHS zarządza najdłuższą linią szerokotorową w Polsce, która jest przeznaczona do transportu towarowego. Łączy kolejowe przejście graniczne polsko-ukraińskie Hrubieszów/Izow z woj. śląskim. Liczy prawie 400 km i biegnie przez pięć województw: lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie.
14 czerwca zmieniły się władze tej kolejowej spółki. Z zarządu PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej został odwołany prezes Zbigniew Tracichleb i członek zarządu ds. finansowych Andrzej Skiba. W składzie zarządu pozostał Dariusz Sikora, członek zarządu ds. handlu i eksploatacji. Zbigniew Tracichleb został powołany na stanowisko w 2016 r. Był też prezesem zarządu PKP LHS w latach 2006-2013.
Przeczytaj: Zamość: PKP LHS zapewnia, że pociągi nie przewożą zboża z Ukrainy
Napisz komentarz
Komentarze