Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 28 października 2024 10:01
Reklama Baner reklamowy - Dewocjonalia
Reklama

Jest umowa na budowę S17 od węzła Krasnystaw Północ do węzła Izbica. Wiadomo kiedy pojedziemy tym odcinkiem

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Lublinie podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę ok. 19 km drogi ekspresowej S17 od węzła Krasnystaw Północ do węzła Izbica. Inwestycję o wartości 961,5 mln zł zrealizuje firma Budimex. To szósty z dziewięciu odcinków pomiędzy Piaskami i Hrebennem, który przeszedł do realizacji.
S17 omijać będzie m.in. Izbicę i Tarnogórę.
S17 omijać będzie m.in. Izbicę i Tarnogórę

Autor: GDDKiA

Którędy pobiegnie S17?

Odcinek pobiegnie przez gminy Krasnystaw, Izbica oraz Stary Zamość. Zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo trasa przebiegać będzie w śladzie obecnej DK17, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy rzekę Wieprz, linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec - Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. 

– W ramach inwestycji wybudujemy 16 obiektów inżynierskich, w tym trzy węzły drogowe (Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica). Planowana jest też budowa pary Miejsc Obsługi Podróżnych Ostrzyca oraz obwodu utrzymania drogi ekspresowej w okolicach Krasnegostawu, a także estakad i mostów m.in. nad rzekami Żółkiewka i Wieprz. Wybudujemy i przebudujemy w sumie ok. 30 km dróg niższych kategorii do obsługi ruchu lokalnego – wylicza Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy GDDKiA w Lublinie. 

41 miesięcy na wykonanie

Wykonawca ma 41 miesięcy na zrealizowanie inwestycji. Na etapie prac budowlanych nie wlicza się okresów zimowych od połowy grudnia do połowy marca. Oddanie drogi do użytku planowane jest w drugiej połowie 2028 roku. 

CZYTAJ TEŻ: Jarosławiec: Nie chcą ronda przy kościele. Parafianie przeciw planowanemu włączeniu S17 do DK74

Po podpisaniu umowy, kolejnym krokiem będzie opracowanie przez wykonawcę projektu budowlanego, a także uzyskanie wymaganych zezwoleń, w tym m.in. decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Złożenie wniosku do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji ZRID planowane jest jesienią przyszłego roku.  

W realizacji

Przypomnijmy, że to kolejny odcinek trasy S17 z Piask w kierunku Zamościa i dalej do granicy z Ukrainą w Hrebennem, który przeszedł do realizacji. Z końcem września GDDKiA podpisała umowę na odcinek Piaski Wschód - Łopiennik. Wyłoniła też wykonawców sześciu odcinków tej drogi o łącznej długości ok. 94 km, natomiast dla dwóch (w sumie ok. 20 km) trwają prace przygotowawcze w ramach drugiego etapu Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami Koncepcji programowej. Ogłoszenie przetargów na wyłonienie ich wykonawców planowane jest na przyszły rok.

PRZECZYTAJ: Gm. Tomaszów Lub.: Budowa MOP-ów na S17. "Niech to będzie inwestycja dla ludzi" - mówi wójt

Podpisana jest także umowa z wykonawcą dokumentacji projektowej dla blisko 2-kilometrowego odcinka biegnącego nowym śladem od S17 do planowanego terminala granicznego odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne/Rawa Ruska, który realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych. 

Miliony na drogę

Dofinansowanie na zaprojektowanie i budowę ponad 17-kilometrowego odcinka S17 Tomaszów Lubelski - Hrebenne wyniesie ponad 61 mln euro. 

To efekt umowy o dofinansowanie (Grant Agreement) podpisanej między GDDKiA a Europejską Agencją Wykonawczą ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA).

– Umowa jest wynikiem rozstrzygnięcia piątego konkursu w ramach puli ogólnej instrumentu Łącząc Europę 2021-2027 (Connecting Europe Facility – CEF), w którym GDDKiA złożyła swoją aplikację jako samodzielny beneficjent. Zatwierdzona umową kwota dofinansowania stanowi 50 proc. wydatków kwalifikowanych na kontynuację projektowania i budowę ponad 17-kilometrowego odcinka – uzupełnia rzecznik prasowy GDDKiA. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
mieszkaniec 10.10.2024 15:40
A kiedy ruszy budowa Zamość-Hrebenne? Ile można czekać?

 

 

ReklamaBaner reklamowy Goldsun - Fundacja Czysta Dotacja
ReklamaBaner reklamowy w dodatku
Reklama
ReklamaBnaer reklamowy firmy Kronika Tygodnia
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: uśmiechnięta DTreść komentarza: *hołotaData dodania komentarza: 28.10.2024, 09:41Źródło komentarza: W miastach strefy czystego transportu mają być obowiązkoweAutor komentarza: uśmiechnięta DTreść komentarza: dlatego budują w rezerwatach przyrody, w górach czy na plażach. Płoną składnice opon. Całkiem przypadkowo. Drzewa same usychają tam gdzie mają powstać "inwestycje". Wszystko normalne. Tylko chołota przeszkadzaData dodania komentarza: 28.10.2024, 09:40Źródło komentarza: W miastach strefy czystego transportu mają być obowiązkoweAutor komentarza: Normalne za POTreść komentarza: Polska A Polskę B ma w DData dodania komentarza: 28.10.2024, 09:37Źródło komentarza: Mateusz Morawiecki i Przemysław Czarnek wizytowali szpital w Tomaszowie Lubelskim [ZDJĘCIA]Autor komentarza: mogę sobie wyobrazić sprzedaż LOTuTreść komentarza: Donald może przyjechać jak niszczą polskie inicjatywy albo wyprzedają niemcom za groszeData dodania komentarza: 28.10.2024, 09:35Źródło komentarza: Mateusz Morawiecki i Przemysław Czarnek wizytowali szpital w Tomaszowie Lubelskim [ZDJĘCIA]Autor komentarza: NormalnyTreść komentarza: Wyobraź sobie panie burak że w miastach jest komunikacja miejska a szpitale nie zawsze są w centrum. Plus populacja samochodów z 1997 roku raczej nie jest gigantyczna.Data dodania komentarza: 28.10.2024, 08:37Źródło komentarza: W miastach strefy czystego transportu mają być obowiązkoweAutor komentarza: NormalnyTreść komentarza: Panie burak wiem że jesteś idiotą ale to gwałcenie języka polskiego robi się nudne. Mógłby pisze się przez ó. Plus dla takich upośledzonych umysłowo jak ty stworzono autokorektę tekstu.Data dodania komentarza: 28.10.2024, 08:22Źródło komentarza: Mateusz Morawiecki i Przemysław Czarnek wizytowali szpital w Tomaszowie Lubelskim [ZDJĘCIA]
Reklama