Reklamy Google to szereg rozwiązań, które pozwalają zyskać rozpoznawalność i zwiększyć sprzedaż. Do wyboru są m.in. linki sponsorowane, remarketing, czy właśnie wcześniej wspomniana reklama display (sieć reklamowa Google). Nie zapominajmy, że wybór flagowych usług Google to oczywiście jedno z rozwiązań – jeśli zależy Ci na budowaniu pozytywnego wizerunku, a także zwiększeniu zysków powinieneś szerzej działać na polu marketingu internetowego. Twoja obecność w sieci to podstawa, jeśli chcesz dotrzeć do potencjalnych klientów.
Jak reklama display pomoże Ci zbudować świadomość marki?
Dlaczego to właśnie w sieci reklamowej Google warto budować świadomość swojej marki? Na początek warto przyjrzeć się bliżej cechom, jakimi charakteryzuje się wspomniana reklama, aby zrozumieć jej działanie. Przede wszystkim reklama display pozwoli Ci na uzyskanie widoczności na stronach, gdzie przebywają Twoi potencjalni klienci – dzięki bardzo trafnym metodom kierowania, możesz docierać do użytkowników w odpowiednim miejscu i czasie. Sieć reklamowa Google to zbiór ponad 2 mln witryn i aplikacji, gdzie można wyświetlać reklamy. Jakie to reklamy? Możesz działać różnorodnie – graficznie, multimedialnie, lub tekstowo. Pojawianie się komunikatu reklamowego podczas przeglądania różnych stron tematycznych, na blogach czy forach to dobry moment by zaznaczyć swoją obecność. Co więcej, reklamodawca może wybierać miejsca, gdzie reklama zostanie emitowana. Brzmi korzystnie? Jak dodamy do tego bogate możliwości kierowania, otrzymamy reklamę szytą na miarę klienta.
Co możesz zyskać wybierając sieć reklamową Google?
Sieć reklamowa Google jest to dobre rozwiązanie jeśli zależy Ci na wykreowaniu potrzeby zakupowej u odbiorców, a także tak jak wspominaliśmy wcześniej – gdy Twoim celem jest budowanie świadomości Twojej marki. Jeżeli oferujesz nieznany produkt, możesz zwiększać swoja rozpoznawalność docierając do osób, które np. przeglądają strony tematyczne. Przykładowo, oferując innowacyjne produkty dla młodych mam, reklamy mogą być emitowane na portalach o tematyce parentingowej. To pozwoli przykuć uwagę odbiorców na wczesnym etapie zakupowym, dzięki czemu możesz zainteresować ich swoim produktem. Poznaj najważniejsze metody kierowania:
-
słowa kluczowe lub tematy – co pozwala np. na wyświetlanie reklam na określonych stronach tematycznych (np. o sporcie, jeśli sprzedajesz produkty sportowe) lub w kontekście określonych rodzajów treści,
-
kierowanie pod kątem określonych grup odbiorców, czyli możesz wybrać konkretne grupy osób, selekcjonując je biorąc pod uwagę przykładowo wiek, czy miejsce zamieszkania.
Jeżeli dobrze sprecyzujesz grupy odbiorców i poprawnie poprowadzisz kampanię możesz liczyć na korzyści w postaci:
-
zbudowania pozytywnego wizerunku marki,
-
zwiększenia liczby pozytywnych skojarzeń z marką,
-
poprawienia swojej widoczności w internecie,
-
zainteresowania klientów marką i zachęcenia ich do zakupu.
Testuj skuteczność swoich działań
W AdWords masz dostęp do danych, które pozwolą Ci sprawdzić skuteczność reklam. Dzięki temu możesz sprawdzić, które działania przynoszą Ci korzyści, a także na których stronach znajdują się Twoje reklamy. Możesz analizować zasięg, częstotliwość, zaangażowanie i wyświetlenia. Analiza klikalności reklam i skuteczność stron jest kluczowa, jeżeli zależy chcesz optymalizować swoje kampanie. Działania reklamowe możesz prowadzić samodzielnie, ale jeśli nie masz czasu bądź nie czujesz się pewnie – poszukaj specjalistów, którzy efektywnie poprowadzą Twoją kampanię.
Napisz komentarz
Komentarze