Jak informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. roboty budowlane są prowadzone w ramach potężnej modernizacji linii kolejowej prowadzącej z Lublina do Warszawy. Prace pochłoną w sumie pod 3,4 mld zł (2,9 mld zł to unijne dofinansowanie). Dzięki nim zwiększy się komfort jazdy podróżnych oraz szybkość podróżowania do stolicy kraju (najszybsze pociągi będą podobno jechać z Lublina do Warszawy tylko 90 minut!). Na stacji kolejowej Lublin już zdemontowano trzeci peron. Potem roboty będą prowadzone na peronie drugim oraz w przejściu podziemnym. Zmodernizowane zostaną także m.in. urządzenia sterujące ruchem pociągów.
"Wymiana torów, rozjazdów oraz prace ziemne i rozbiórka tunelu wymagają zamiany obsługi podróżnych" – czytamy w komunikacie przesłanym do naszej redakcji przez rzecznika Mirosława Siemieńca. "Peron tymczasowy na wiadukcie ul. Kunickiego od ul. Garbarskiej zastąpi brakujące perony. Pasażerowie kontynuujący podróż (m.in. z Zamościa) pociągami dalekobieżnymi np. do Warszawy, przejdą oznakowaną drogą, przejściem ul. Kunickiego i dalej Pocztową, do peronów pierwszego i drugiego, obok dworca".
Więcej na ten temat w najnowszym numerze i e-wydaniu Kroniki Tygodnia
Napisz komentarz
Komentarze